اصفهان شرق

اجرای 40 عنوان برنامه همزمان با هفته بسیج در شرق اصفهان/ بسیج تحقق مردم سالاری دینی است

کدخبر: 177518
1397/08/27 در ساعت 14:38

به گزارش اصفهان شرق، سرهنگ حسن عجمی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره 1000 شهید شرق شهرستان اصفهان اظهار کرد: هر یک از شهدا و ایثارگران شرق اصفهان سهم بسزایی در دوران 40 ساله انقلاب اسلامی تا کنون داشته اند و هفته بسیج فرصت مناسبی برای گرامی داشت خانواده شهدا و ایثارگران است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) با تاکید بر نقش بسیج در همه عرصه های کشور، افزود: بسیج از نگاه امام خمینی(ره) لشکر مخلص خدا معنا شد و از دیدگاه مقام معظم رهبری برای جوانان شورآفرین، برای دوستان امیدآفرین و برای دشمنان بیم‌آفرین خواهد بود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دستاوردهای فراوانی داشت که به دست پربرکت امام راحل بنیان گذاشته شد، گفت: اندیشه معنوی امام، پشت سر بسیج است و بسیج 20 میلیونی که با این اندیشه سازمان‌دهی شد کار بزرگی بود که امام انجام داد و این تعلیم بزرگ را از خداوند گرفته بود تا سرنوشت به دست جوانان سپرده شود.

سرهنگ عجمی جوانان را موتور محرک انقلاب معرفی کرد و افزود: حرکت بسیجی در کشور پیروز است و اگر به دوران 40 ساله انقلاب بنگریم، توطئه هر روز دشمن را ملاحضه خواهیم کرد که با درایت رهبر معظم انقلاب همه توطئه های دشمن نقش بر آب شده است.

وی ادامه داد: توطئه‌های دشمن اعم از کودتای نوژه، تحریم‌های علیه نظام که از اول انقلاب تاکنون بوده است و حرف یک روز و دو روز نیست و دیدیم که دشمن به دنبال اختلاف انگیزی در بین اقوام مختلف بود که با ایستادگی قومیت‌ها روبرو شد.

فرمانده ناحیه بسیج امام علی(ع) اصفهان اذعان کرد: از دیگر چالش‌های انقلاب جنگ تحمیلی 8 ساله است که 40 کشور در کنار هم علیه ایران ایجاد کردند اما تفکر بسیجی در همه اقشار توانست مقاومت را ایجاد کند و اولین جنگی را رقم بزند که حتی یک وجب به دشمن داده نشد.

وی ضمن اشاره به صداقت بسیج به انقلاب، بیان کرد: بسیج صداقت خود را به انقلاب نشان داده و همیشه و در همه حال کمک حال انقلاب بوده است و همانگونه که دیدیم، بسیج در همه صحنه ها اعم از صحنه‌های سیاسی مختلف، محرومیت‌زدایی، اقتصادی، بهداشتی، جنگ نرم و فرهنگی به انقلاب در عبور از چالش‌های مهم حضور موثر داشته است.

سرهنگ عجمی با تاکید بر اینکه روحیه و تفکر بسیجی کمک حال انقلاب و نظام بوده است، خاطرنشان کرد: بسیج یک حرکت احساسی نیست، بلکه از نظر رهبر معظم انقلاب، متکی به دانش و بصیرت است و در یک کلام بسیج تحقق مردم سالاری دینی بوده و مردم رکن اصلی بسیج هستند که از هر طیفی در بسیج نقش موثر خود را ایفا می کنند.

وی در ادامه با اشاره به وسعت منطقه شرق اصفهان با 16 هزار کیلومتر مربع، به نقش موثر بسیج در نقطه نقطه این سرزمین اشاره کرد و گفت: بسیج در هفت ماهه گذشته در بخش فرهنگی که در اولویت برنامه ها بوده است، اقدام به برگزاری 45 یادواره شهدا، اکران فیلم‌های انقلابی، همایش رزمندگان همراه با تجلیل از آن‌ها، آموزش مسؤولان فرهنگی، پیگیری انجام مراسمات ملی مذهبی، گروه سرود و تئاتر کرده است.

فرمانده ناحیه بسیج امام علی(ع) با اشاره به نقش محرومیت زدایی بسیج در منطقه اظهار کرد: بسیج سازندگی امسال در قالب طرح های محرومیت زدایی اقدام به ساخت 4 منزل مسکونی محروم و مرمت و تکمیل 8 منزل محروم کرده است و در این رابطه همکاری و همدلی بالایی در بین بسیج و کمیته امداد، بهزیستی و خیرین مشاهده شد.

وی با اشاره به اقدامات دیگر بسیج سازندگی در زمینه اقتصاد مقاومتی بیان کرد: بسیج سازندگی طی این مدت در زمینه پرورش قارچ، ماهی، دام سبک، صنایع‌دستی و تبدیلی، گیاهان دارویی اقدام کرده است و در بخش آموزش و اشتغال از ظرفیت جهاد کشاورزی شهرستان و فنی حرفه‌ای استفاده می کند و همچنین با صدور گواهی به استفاده از وام‌های خوداشتغالی توسط شرکت کنندگان کمک خواهد کرد.

سرهنگ عجمی خاطرنشان کرد: در اردوهای جهادی 60 مدرسه در شرق شهرستان اصفهان مرمت و بازسازی شد و در این مدت 3 هزار و 500 نفر روز در این اردوها شرکت کردند و از دیگر اقدامات بسیج به جمع‌آوری کمک به مردم به دنبال زلزله کرمانشاه می توان اشاره کرد که کمک‌های مردمی حدود 200 میلیون کمک غیر نقدی، 6 عدد کانکس و 5 میلیون کمک نقدی از سوی ناحیه امام علی جمع‌آوری شد.

وی به نقش موثر بسیج سازندگی در مهار بیماری سالک با همکاری شبکه بهداشت شهرستان و استان اصفهان اشاره کرد و افزود: 2 هزار نفر روز همکاری بسیجیان با بهداشت در ریشه کنی بیماری سالک در سطح بخش های مختلف بن‌رود، جلگه، براان شمالی و جنوبی و جرقویه سفلی و علیا از فعالیت های موثر بسیج به شمار می رود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) ادامه داد: بسیج در همکاری با دولت، مسؤولیت حفاظت از 50 درصد صندوق‌های اخذ رأی شرق شهرستان را بر عهده داشت که به خوبی انجام شد، همچنین بسیج گشت پایگاه‌ها با محوریت مبارزه با سرقت‌های خرد در حال انجام است برای آمادگی در رویارویی با جنگ سخت است و تعامل خوب با نیروی انتظامی شهرستان دارد.

وی با بیان این‌که برای هفته بسیج و در 40 سالگی انقلاب 40 عنوان برنامه در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: هر پایگاه در شرق اجرای یک طرح را بر عهده گرفته است، از جمله این طرح‌ها اکران فیلم‌های ارزشی، غبارروبی قبور شهدا، حضور بسیجیان به صورت سازمان‌یافته و سخنرانی فرماندهان در نماز جمعه، برگزاری بیش از 10 یادواره شهدا در قشر محلی و دانش‌آموزی سرکشی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران با حضور بسیجیان، پاسداران و مسؤولان است.

سرهنگ عجمی از رونمایی هواپیمای بدون سرنشین توسط یکی از فعالان بسیج جرقویه خبر داد و گفت: دو پایگاه علمی در دو شهر از شرق اصفهان فعالیت مستمر خود را دنبال می کنند و در هفته بسیج امسال از هواپیمای بدون سرنشین که توسط دانش آموز بسیجی جرقویه علیایی ساخته شده است، رونمایی می‌شود.

فرمانده ناحیه بسیج امام علی(ع) اصفهان خاطرنشان کرد: در بخش ورزشی امکانات ناحیه امام علی(ع) 21 سوله در اختیار دارد و برگزاری مسابقات ورزشی شرکت در مسابقات استان، فوتبال، والیبال از جمله فعالیت‌های ورزشی انجام شده است.

وی در ادامه گفت: 50 درصد بسیجیان شرق را در مجموع ناحیه امام علی بانوان تشکیل می‌دهند، همایش عفاف و حجاب تکریم افراد باحجاب، در این هفته، برگزار می‌شود، همچنین آموزش‌های خانواده مقاوم به منظور ترویج سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی و روانشناسی در خانواده‌ها دنبال می‌شود، در بخش‌های مختلف پرورش مربیان در خصوص خانواده هم در حال پیگیری است همچنین 231 کارگاه به منظور تحکیم هدف خانواده در 21 پایگاه گذاشته شده است.

سرهنگ عجمی در خصوص اقدامات اردویی گردشگری راهیان نور ابراز داشت: 750 نفر به راهیان نور غرب و جنوب اعزام شدند، واقعه غدیر در شهر سجزی با کیفیت برگزار شد.

فرمانده ناحیه بسیج امام علی(ع) اصفهان تصریح کرد: در مورد مسائل و مشکلات بهداشتی که پیش می‌آید در سطح منطقه تیم پزشکی رایگان اعزام شد، در خصوص سلامت و تغذیه اسلامی و بهداشت روان از ظرفیت نماز جمعه استفاده شد تا اساتید این حوزه در 10 نقطه شهرستان در خصوص مسائل بهداشتی صحبت کنند.

وی افزود: همچنین میز خدمت با هدف بررسی مشکلات و مسائل از طریق دیدار چهره به چهره و در جلساتی که با بخشداری‌های کوهپایه بن رود جلگه گذاشته شد در حال پیگیری است، رزمایش پدافند غیر عالم در هفته بسیج در یکی از کارخانه‌های سطح منطقه برای افزایش ایمنی و توان کارگر در محیط کار انجام می‌شود.

عجمی تأکید کرد: در جهت مقابله با ریزگردها در دشت سجزی نیز در 307 هکتار با حضور بسیج بیش از 90 درصد نهال سبزی تحویل داده شد.

وی اضافه کرد: از آنجایی که هفته بسیج با هفته وحدت با هم مقارن است برنامه برگزاری جشن و مولودی‌خوانی انجام می‌شود، همچنین اقدام به افتتاح سالن ورزشی، برگزاری کارگاه آموزشی زندگی مقاوم، افتتاح صندوق‌های قرض‌الحسنه و برگزاری خانوادگی پیاده‌روی نمونه دیگری از فعالیت‌هایی است که انجام خواهد شد.

عجمی یادآور شد: رزمایش خدمت در هفته بسیج انجام خواهد شد که به وسیله بسیج اداری در سطح استان دنبال می‌شود و هدف آن کم شدن فاصله مردم و مسؤولان است که مشکلات مردم در وضع موجود با حضور مسؤولان تا قسمتی حل شود.

انتهای پیام/