سرویس: اخبار شهرستان 13:22 - شنبه 26 آبان 1397

با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی؛

ایجاد خانه فرهنگ و مرتفع شدن مشکلات مرکز بهداشتی درمانی شهر حسن آباد کلید خورد

با حضور معاونت توسعه امور اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه و بودجه کشور،مدیریت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی اصفهان،معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،مدیریت شبکه بهداشت شماره 2،مدیریت برنامه و بودجه اصفهان، اعضای شورای اسلامی شهر حسن آباد مشکلات و کمبودهای شهر حسن آباد بررسی شد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق: به دنبال انتشار خبری درخصوص مشکلات مرکز بهداشتی درمانی شهر حسن آباد در این سایت مسئولان استانی و کشوری عصر امروز با حضور در این مرکز از مشکلات موجود مطلع شدند.

در این جلسه که در مرکز بهداشتی درمانی شهر حسن آباد برگزار شدابتدا رئیس شورای شهر حسن آباد ضمن خیر مقدم به حضار در سخنانی به بیان مشکلات موجود در این مرکز و شهرحسن آباد پرداخت.

از جمله مشکلات مطرح شده در این جلسه عبارتند از:

نبود خانه فرهنگ در سطح شهر و منطقه

مناسب نبودن آمبولانس مرکز بهداشتی درمانی شهر حسن اباد

تکمیل نبودن کادر نیروی انسانی در مرکز بهداشتی درمانی حسن آباد( کمبود پرستار زن و مرد)

نبود آزمایشگاه مستقل در این مرکز بهداشتی

عدم وجود زمین ورزشی مناسب

مشکل فاضلاب شهری

ترمیم قنوات منطقه

افزایش بیکاری در اثر خشکسالی در منطقه و ….

در ادامه جلسه دکتر نمکی معاونت توسعه امور اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به وجود مشکلات موجود گفت:

مسئولان منطقه جرقویه علیا و شهر حسن آباد باید مشکلات و کمبودهای موجود در حوزه های مختلف را به طور کامل به مسئولان مربوطه در منطقه یا شهرستان و استان منعکس کنند تا انها نیز این موارد را به ما گزارش نمایند.

وی در ادامه قول داد مواردی را که به ما منعکس شود را حتما در کمسیون های مربوطه مطرح خواهیم کرد و در پی رفع مشکلات موجود اقدام خواهیم کرد.

دکتر نمکی در ادامه به موضوع تخریب پایگاه سلامت در شهر حسن آباد پرداخت و علت آن را جویا شد که مسئول مربوطه علت تخریب این پایگاه را عدم نظارت دفتر فنی اعلام کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا بعد از تخریب کار ادامه پیدا نکرده است گفت: علت شروع نشدن عملیلت ساخت این پروژه جایگزین کردن پیمانکار جدید به جای پیمانکار قبلی اعلام کرد.

دکتر نمکی در ادامه با اشاره به وجود قنات در این منطقه به مسئولان و مردم منطقه تاکید کرد: مردم و مسئولان منطقه باید از این نعمت الهی در دل کویر مراقبت کنند و در پی مرمت و بازسازی این قنوات باشند چراکه ما هر ساله مقدار بارش نزولات جوی ما کاهش یافته است.

وی یکی از راه های صرفه جویی در مصرف آب در کشاورزی را انتخاب روشهای کشت نوین و کنار گذاشتن روشهای سنتی اعلام کرد.

معاونت توسعه امور اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه و بودجه کشور با اشاره به کمبود پرستار در کل کشور گفت:

دانشگاه علوم پزشکی استان  باید مراکز آموزش پرستاری، بهورزی و … را مثل سالهای قبل راه اندازی کند و از هر منطقه افراد واجد شرایط را پذیرش نماید تا در هر منطقه به کمبود پرستار خصوصا پرستار خواهر مواجه نباشیم .

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.