اصفهان شرق

ثبت هشت وقف جدید در بخش کوهپایه/ باید بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شود

کدخبر: 177487
1397/08/25 در ساعت 14:00

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام سید علی طباطبایی امروز در گفت و گو با خبرنگار اصفهان شرق با اشاره به اقدامات انجام گرفته در اداره اوقاف و امور خیریه بخش کوهپایه در یکسال اخیر، اظهار کرد: این اداره ماشین مناسبی نداشت که با پیگیری‌های انجام شده یک دستگاه پژو ۴۰۵ از اداره کل تحویل گرفته شد.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید به کمک خیرین ۱۱۲ کیف و بسته آموزشی که یک دانش آموز در طول یکسال تحصیلی نیاز دارد تهیه و برای اولین بار در اختیار دانش آموزان بی بضاعت قرار گرفت و در روستاها نیز توزیع شد.

رئیس اوقاف و امور خیریه بخش کوهپایه تصریح کرد: از سال گذشته تا کنون ۸ وقف جدید در بخش کوهپایه ثبت شده است و در دهه وقف امسال نیز خانه عالمی در شهر سجزی جهت یکی از مساجد به ثبت رسیده و هم اکنون موقوفات شامل ۹ وقف جدید شده است.

طباطبایی با اشاره به کارهای عمرانی انجام گرفته در بقاع متبرکه، عنوان کرد: در امامزاده شاه ناصر(ع) و امامزاده قاسم (ع) کارهای عمرانی خوبی انجام شده است؛ در امامزاده قاسم سبک سازی و ایزوگام پشت بام بازارچه انجام شده و به کمک یک خیر ساخت و ساز ضریح مطهر امامزاده قاسم(ع) در حال انجام و در روزهای پایانی ساخت ان قرار داریم و به زودی نصب می‌شود.

وی در ادامه گفت: هزینه ساخت ضریح امامزاده قاسم(ع) در آن زمان یکصد و پانزده میلیون تومان شد که مطمینا اگر بخواهیم این ضریح را اکنون بسازیم هزینه ان بیشتر می‌شود.

طباطبایی با اشاره به بازدیدها و سرکشی‌های مرتب از موقافات، اذعان کرد: نیم سال اول امسال مرتب از موقوفات و زمین های کشاورزی بازدید میدانی داشته و از نزدیک کارهای انجام گرفته را رصد کردیم.

علی طباطبایی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری، گفت: باید بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شود هر چند بضاعت امامزاده ها در این بخش از نظر درآمد ناچیز است و امکان این که کارهای فرهنگی زیادی انجام داده شود نیست ولی حتی المقدور کارهای فرهنگی انجام شده و سعی در گسترش کارهای فرهنگی بوده است.

رئیس اوقاف بخش کوهپایه افزود: در طرح آرامش بهاری در ایام نوروز که از ۲۸ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ماه اجرا می شود مبلغ اعزامی از قم دعوت، و در امامزاده محمود(ع) جزه و امامزاده قاسم(ع) خیمه معرفت تشکیل شد؛ به مسائل شرعی پاسخ و نماز جماعت دو نوبت اقامه شد و برگزاری مسابقه برای کودکان، قرآن بخوان جایزه بگیر، تشکیل کلاس برای کودکان و نشاط معنوی در طول طرح تابستانی نیز از دیگر برنامه های انجام گرفته بود.

وی با اشاره به رشد سه برابری گرفتن اسناد موقوفات در امسال، اظهار کرد: در سال گذشته ۵ سند برای موقوفات گرفته و امسال ۱۸ سند برای موقوفات صادر شد که نسبت به سال گذشته تقریبا” سه برابر شده و سند خود اداره نیز شامل همین اسناد است.

طباطبایی در پایان گفت: تنظیم و تجدید اجارات، کارهای عمرانی در موقوفات و امامزاده ها از دیگر کارهای این اداره بوده است.