سرویس: اخبار شهرستان 14:00 - جمعه 25 آبان 1397

رئیس اوقاف و امور خیریه بخش کوهپایه:

ثبت هشت وقف جدید در بخش کوهپایه/ باید بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شود

رئیس اوقاف و امور خیریه بخش کوهپایه گفت: باید بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شود هر چند بضاعت امامزاده ها در این بخش از نظر درآمد ناچیز است.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام سید علی طباطبایی امروز در گفت و گو با خبرنگار اصفهان شرق با اشاره به اقدامات انجام گرفته در اداره اوقاف و امور خیریه بخش کوهپایه در یکسال اخیر، اظهار کرد: این اداره ماشین مناسبی نداشت که با پیگیری‌های انجام شده یک دستگاه پژو ۴۰۵ از اداره کل تحویل گرفته شد.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید به کمک خیرین ۱۱۲ کیف و بسته آموزشی که یک دانش آموز در طول یکسال تحصیلی نیاز دارد تهیه و برای اولین بار در اختیار دانش آموزان بی بضاعت قرار گرفت و در روستاها نیز توزیع شد.

رئیس اوقاف و امور خیریه بخش کوهپایه تصریح کرد: از سال گذشته تا کنون ۸ وقف جدید در بخش کوهپایه ثبت شده است و در دهه وقف امسال نیز خانه عالمی در شهر سجزی جهت یکی از مساجد به ثبت رسیده و هم اکنون موقوفات شامل ۹ وقف جدید شده است.

طباطبایی با اشاره به کارهای عمرانی انجام گرفته در بقاع متبرکه، عنوان کرد: در امامزاده شاه ناصر(ع) و امامزاده قاسم (ع) کارهای عمرانی خوبی انجام شده است؛ در امامزاده قاسم سبک سازی و ایزوگام پشت بام بازارچه انجام شده و به کمک یک خیر ساخت و ساز ضریح مطهر امامزاده قاسم(ع) در حال انجام و در روزهای پایانی ساخت ان قرار داریم و به زودی نصب می‌شود.

وی در ادامه گفت: هزینه ساخت ضریح امامزاده قاسم(ع) در آن زمان یکصد و پانزده میلیون تومان شد که مطمینا اگر بخواهیم این ضریح را اکنون بسازیم هزینه ان بیشتر می‌شود.

طباطبایی با اشاره به بازدیدها و سرکشی‌های مرتب از موقافات، اذعان کرد: نیم سال اول امسال مرتب از موقوفات و زمین های کشاورزی بازدید میدانی داشته و از نزدیک کارهای انجام گرفته را رصد کردیم.

علی طباطبایی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری، گفت: باید بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شود هر چند بضاعت امامزاده ها در این بخش از نظر درآمد ناچیز است و امکان این که کارهای فرهنگی زیادی انجام داده شود نیست ولی حتی المقدور کارهای فرهنگی انجام شده و سعی در گسترش کارهای فرهنگی بوده است.

رئیس اوقاف بخش کوهپایه افزود: در طرح آرامش بهاری در ایام نوروز که از ۲۸ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ماه اجرا می شود مبلغ اعزامی از قم دعوت، و در امامزاده محمود(ع) جزه و امامزاده قاسم(ع) خیمه معرفت تشکیل شد؛ به مسائل شرعی پاسخ و نماز جماعت دو نوبت اقامه شد و برگزاری مسابقه برای کودکان، قرآن بخوان جایزه بگیر، تشکیل کلاس برای کودکان و نشاط معنوی در طول طرح تابستانی نیز از دیگر برنامه های انجام گرفته بود.

وی با اشاره به رشد سه برابری گرفتن اسناد موقوفات در امسال، اظهار کرد: در سال گذشته ۵ سند برای موقوفات گرفته و امسال ۱۸ سند برای موقوفات صادر شد که نسبت به سال گذشته تقریبا” سه برابر شده و سند خود اداره نیز شامل همین اسناد است.

طباطبایی در پایان گفت: تنظیم و تجدید اجارات، کارهای عمرانی در موقوفات و امامزاده ها از دیگر کارهای این اداره بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.