سرویس: اجتماعی 12:41 - جمعه 25 آبان 1397

بسته پزشکی اصفهان شرق؛

تشخیص مواد غذایی فاسد فروشگاه‌ها با برچسب‌های RFID

برچسب‌های RFID با استفاده از سیگنال‌هایی قادر به تشخیص مواد غذایی فاسد موجود در فروشگاه ها هستند.

به گزارش اصفهان شرق، برچسب‌های کوچک، ارزان و بدون باتری سامانه بازشناسی با امواج رادیویی (RFID) در حال حاضر برای ردیابی و تشخیص انواع گسترده‌ای از اقلام مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر سیستم آزمایشی RFID موسسه فناوری ماساچوست به طور کلی مورد استفاده قرار گیرد، این سیستم قادر خواهد بود تا به زودی به مصرف‌کنندگان اجازه بررسی محصولات غذایی آلوده را بدهد.

براساس گزارش «نیواطلس»، پس از انتشار امواج رادیویی از یک دستگاه کنترل کننده دستی خوانش، این برچسب‌ها با استفاده از یک آنتن کوچک مشترک سیگنال‌های رادیویی را به دستگاه برمی‌گردانند. این سیگنال‌ها حاوی اطلاعات برچسب‌ها از جمله شماره انبار، شماره سری یا تاریخ تولید است.

هنگامی که یکی از این برچسب‌ها بر روی بدنه محصولی چسبیده شود، امواج رادیویی منتشر شده از سوی برچسب، از دیوار ظرف محصول عبور کرده و به طور ماهرانه‌ای تحت تاثیر مولکول‌ها و یون‌های محصول قرار می‌گیرند.

به طور مثال سیگنال‌های یکسانی بر روی قوطی‌های یکسان اما با محتوای آب و روغن قرار گرفت و پس از دریافت توسط دستگاه خوانش، این سیگنال‌ها به روش‌های مختلفی تغییر کردند.

براساس این گزارش، این تکنولوژی پس از کامل شدن می‌تواند برای اتصال به گوشی های هوشمند امکانپذیر باشد.

گفتنی است؛ در فروشگاه‌ها خرده‌فروشی، از RFID برای علامت‌گذاری بر روی کالاها استفاده می‌شود. این کار باعث حفاظت از محصولات در برابر دزدی می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.