سرویس: اقتصادی 12:12 - دوشنبه 14 آبان 1397

رگه های حیات شهر؛

طول ۳۲۰ کیلومتری ۱۱ مادی اصلی شهر اصفهان/ میراث شیخ بهایی نیازمند توجه مسئولان

شهر اصفهان دارای ۱۱ مادی اصلی بوده که مابقی مادی های موجود از آن ها منشعب می شوند؛ اکثر این مادی ها میراث شیخ بهایی بوده و امروز نیازمند توجه بیشتری است.

سید جلال  عمرانی در ارتباط با لایه روبی مادی ها و انهار سطح اصفهان در گفت و گویی اظهار کرد: به دلیل خشکسالی اخیر در عمل، این کار انجام نمی شود چرا که در لایه روبی یک سطح از کف مادی به روی آب می آید که در این زمان ممکن نیست.

وی ادامه داد: البته 11 مادی در شهر هستند که بقیه مادی ها از آن منشعب می شوند؛ در حال حاضر که آبی در رودخانه نیست به ساماندهی مادی ها پرداختیم که شامل سنگ کاری دیواره ها و فضای سبز خطی آنها می شود و با نور پردازی همراه است.

رییس اداره انهار و مادی‌های شهرداری گفت:  از مجموع ۳۲۰ کیلومتر مادی شهر اصفهان تا کنون ۸۰ درصد مادی‌های اصلی ساماندهی شده و بقیه تا دو سال آینده تکمیل می‌شود.

وی اضافه کرد: طبق طومار شیخ بهایی از ۱۸ سهم زاینده‌رود چهار سهم مربوط به شهر و مادی‌های اصفهان است و مسئولان دست اندر کار همچون آب منطقه‌ای، استانداری و دیگر سازمان‌هایی که در بحث آب دخیل هستند باید چهار سهم حقابه این مادی‌ها را تخصیص دهند تا بتوان این میراث را حفظ کرد.

عمرانی خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه‌های میلیاردی برای ساماندهی رگ‌های حیاتی اصفهان، اما هنوز مادی‌ها تشنه‌اند و جاری شدن آب در آنها تبدیل به یک آرزو شده است.

انتهای پیام /

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.