سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 14:23 - شنبه 06 اردیبهشت 1393

توسعه روابط اصفهان و امارات متحده عربی بررسی شد

استاندار اصفهان و اعضای هیات سرمایه گذاری و اقتصادی امارات متحده عربی درباره گسترش روابط دو جانبه گفتگو کردند.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور استاندار اصفهان در دیدار با شیخ سرور بن محمد آل نهیان و هیات بلند پایه سرمایه گذاری و اقتصادی امارات متحده عربی گفت: امیدوارم این ملاقات، موجب شروع یک همکاری گسترده با برادرانمان در امارات متحده عربی به عنوان کشور دوست و همسایه باشد.

وی ضمن خوشامدگویی به هیات اماراتی اظهار داشت: امید است این دیدار شما از اصفهان به شناسایی بیشتر ظرفیت های این استان و در نتیجه افزایش همکاری ها در زمینه های گوناگون منجر شود.

استاندار اصفهان با اشاره به حضور ۵۵ هیات خارجی در هفت ماه گذشته در اصفهان تصریح کرد: این امر نشانگر سیاست های دولت یازدهم در زمینه افزایش مناسبات و گسترش همکاریها با کشورهای خارجی بالاخص همسایگان و همچنین ارتباطات بین استانی با دیگر مناطق است.

وی افزود: به دنبال گسترش مناسبات، به طور قطع جذب سرمایه گذاری نیز افزایش خواهد یافت و نمونه آن گشایش بیش از ۱۰ میلیارد دلار فرصت سرمایه گذاری جدید در هفت ماه گذشته است.

زرگرپور با اشاره به ظرفیت های عظیم استان اصفهان از نظر جغرافیایی ،تاریخی، فرهنگی، گردشگری و صنعتی از جمله تولید ۷۰ درصد فولاد کشور ،۵۰ درصد سیمان و مصالح ساختمانی، ۴۰ درصد صنایع دستی و وجود بیش از ۳۰۰ هزار دانشجو در ۱۵۰ مراکز علمی و تحقیقاتی و رتبه های اول این در بخش های مختلف کشاورزی اظهار داشت: این عوامل موجب علاقه مندی هیات های خارجی به سفر به اصفهان و مذاکره در خصوص گسترش همکاریها شده است.

زرگرپور بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی بالاخص اتاق بازرگانی اصفهان را در تحقق مناسبات و افزایش مبادلات تجاری با این استان موثر خواند و تصریح کرد:با توجه به امکانات بیمارستانی و پزشکی پیشرفته در این استان، توریسم درمانی می تواند یکی از محورهای توسعه مناسبات باشد.

شیخ سرور بن محمد آل نهیان رییس هیات اماراتی نیز در این دیدار ضمن اظهار خوشوقتی از حضور در اصفهان و فرصت ملاقات با استاندار، اظهار داشت: از سالهای دور وصف اصفهان را شنیده بودم و همواره آرزو داشتم امکان حضور در این شهر و دیدن زیباییهای منحصر به فرد آن برایم فراهم شود.

وی با اشاره به ملاقات های هفته گذشته اعضای اتاق بازرگانی ایران و مذاکرات مثبت و موثری که متعاقب سفر وزیر امور خارجه ایران به امارات در ابو ظبی صورت گرفت، افزود: خوشبختانه کمیسیون پیگیری روابط اقتصادی دو کشور فعال شده است و هیات همراه من نیز از تاجران و سرمایه گذاران بزرگ امارات هستند که در زمینه های مختلف از جمله گردشگری و ساخت هتل در سراسر دنیا فعالیت می کنند.

رییس هیات سرمایه گذاری و اقتصادی امارات متحده عربی تصریح کرد: با وجود ظرفیت های عظیم اصفهان، اعتقاد داریم این شهر در زمینه امکانات گردشگری از جمله هتل به خدمات بیشتری نیاز دارد.

وی با تشکر از مجموعه اقداماتی که در عرصه های گوناگون در زمینه رشد و توسعه و بالندگی استان اصفهان صورت پذیرفته است، گفت: پیشرفت های این استان ما را هم به عنوان برادران و دوستان جمهوری اسلامی ایران، خوشحال می کند و موجب فخر و مباهات ما می شود.

در این دیدار، سفیر کشور امارات متحده عربی در ایران و همچنین تعدادی از سرمایه گذاران و تاجران به بیان دیدگاههای خود در زمینه افزایش مناسبات پرداختند و جاری شدن مجدد آب در زاینده رود را آرزوی همه اماراتی ها بر شمردند.

همچنین کساییان رییس اتاق بازرگانی اصفهان نیز دیدگاههای خود را در خصوص ایفای نقش بخش خصوصی بیان و آمادگی کامل اتاق بازرگانی و فعالان بخش خصوصی را برای گسترش مناسبات اعلام کرد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.