سرویس: سیاسی 12:42 - یکشنبه 13 آبان 1397

راضیه میرزا دباغ مطرح کرد؛

مادر «انقلاب» که بود؟

دختر مرحوم مرضیه حدیدچی گفت: مادرم حضور همیشگی و به موقع در تمام مراحل قبل و بعد از انقلاب داشت تا آنجایی که امام خمینی (ره) لقب «مادر» انقلاب را به وی اعطا کردند.

به گزارش اصفهان شرق، راضیه میرزا دباغ دختر ارشد مرحومه مرضیه حدیدچی اظهار داشت: رضوانه و پدرم همسنگر مادرم بودند. روزهایی که ساواک خانه ما را تحت نظر گرفته بود و لحظه‌ایی که وارد خانه‌مان شدند تا مادرم را دستگیر کنند به خوبی به یاد داریم تا آنجایی که خواهر کوچکم با وجود سن و سال کمش آن صحنه را همچون کابوس به یاد دارد.

فرزند مرحوم حدیدچی با اشاره به ولایت‌مداری مادرش، گفت: مادرم حضور همیشگی و به موقع در تمام مراحل قبل و بعد از انقلاب داشت تا آنجایی که امام خمینی (ره) لقب «مادر» انقلاب را به وی اعطا کردند. مادرم زینب‌وار پس از پیروزی انقلاب اسلامی، وقایع مبارزاتی و دوران زندانی خود در ساواک را روایت کرد. برای شناخت مادرم باید ببینید امام راحل به مادرم چه جایگاه‌هایی را واگذار کرده است. او در ‌واقع از فرماندهان سپاه بود.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های بارز اخلاقی مادرم، ظلم ستیزی بود. مادرم چه در خانه و چه در جامعه هر زمان ظلمی را در حق فردی می‌دید، تمام تلاشش را در پی مبارزه با آن ظلم می‌کرد. این ویژگی آنقدر در مادر نهادینه شده بود تا آنجا که با این اخلاق او را می‌شناسند. آخرین مرتبه‌ای که مادرم در بیمارستان بود، حال خوبی نداشت، پرستارها که احساس می‌کردند در حق‌شان اجحاف شده است، نزد مادرم رفتند و او کمک خواستند.

وی در پایان عنوان کرد: امیدوارم به پاس تشکر از تلاش‌ها و مبارزات «حدیدچی‌»‌ها جهت برچیده‌شدن ظلم و بی‌عدالتی، در هر جایگاهی که هستیم، در راستای رشد این انقلاب قدمی برداریم.
منبع: دفاع پرس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.