سرویس: اخبار شهرستان 16:08 - دوشنبه 30 مهر 1397

معاون شرکت آب‌منطقه‌ای اصفهان:

بارش‌های مهر تأثیری بر آب پشت سد زاینده‌رود نداشت/ ذخیره آب فقط 139 میلیون مترمکعب

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: بارش‌هایی که در مهرماه شاهد بودیم قابل توجه نبوده و می‌توان گفت هیچ تأثیری روی ذخیره آب پشت سد زاینده‌رود نداشته است.

حسن ساسانی امروز در گفت‌وگویی در رابطه با آخرین وضعیت آب پشت سد زاینده‌رود با بیان این‌که حجم آب پشت سد به صورت آنلاین و روزانه رصد می‌شود، اظهار داشت: امروز 139 میلیون مترمکعب آب پشت سد وجود دارد.

وی افزود: بارش‌هایی که در مهر ماه شاهد بودیم قابل توجه نبوده و به طور مثال در ایستگاه کوهرنگ 7 میلی‌متر باران طی زمان‌های مختلف داشتیم که به اصطلاح بارش مؤثری نیست و می‌توان گفت هیچ تأثیری روی ذخیره آب نداشته است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در پاسخ به این سؤال که در چه شرایطی آب برای کشت کشاورزان شرق باز می‌شود، عنوان کرد: ما صرفاً پیشنهاد دهنده هستیم و تصمیم گیرنده شورایی است که 12 آبان در تهران تشکیل می‌شود؛ پیشنهاد ما زمانی است که آب سد به 350 میلیون مترمکعب افزایش پیدا کند.

وی در جواب این سؤال که طرح‌های انتقال آب به زاینده‌رود همچون انتقال آب از خلیج‌فارس در چه وضعیتی است، گفت: طرح‌هایی که مربوط به انتقال آب است به وزارت نیرو و مدیریت کلان کشور مربوط می‌شود.

ساسانی همچنین در خصوص طرح انتقال آب بن-بروجن یادآور شد: به عنوان یک مسؤول در زیرمجموعه وزارت نیرو باید بگویم مجری این طرح آب منطقه‌ای استان دیگری است و چون مصوبه وزارت نیرو را دارد نمی‌توانم اظهار نظری کنم، اما به عنوان کارشناس اگر بپرسید، باید بگویم زاینده‌رود تحمل بارگذاری هیچ طرح جدیدی را ندارد و با آن مخالف هستم.

وی اضافه کرد: امیدواریم تونل سوم کوهرنگ تا پایان سال 98 به مرحله آبگیری برسد، پیمانکار تحت فشار است تا سریع‌تر این پروژه به بهره‌برداری برسد؛ با تکمیل این طرح در صورت بارش‌های معمول بین 200 تا 230 میلیون مترمکعب آب به زاینده‌رود اضافه خواهد کرد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در پایان در خصوص بلاتکلیفی طرح بهشت‌آباد خاطرنشان کرد: طرح بهشت‌آباد همچنان متوقف است و تصمیم جدیدی در این رابطه گرفته نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.