سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 15:54 - دوشنبه 30 مهر 1397

گزارشی از واکنش دانشگاهیان پس از استعفای آخوندی؛

آخوندی؛ نماد اصلاح‌طلبان، کوه ادعا، اشرافی‌ و طلبکار/ پذیرش استعفای آخوندی لیبرال با کارنامه تقریبا هیچ!

بسیاری از دانشگاهیان معتقدند که آخوندی با مدیریت ضعیف خود مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده و نباید بدون اینکه پاسخگوی عملکردش باشد، کنار بکشد.

به گزارش اصفهان شرق، استعفای عباس آخوندی و کنار رفتن وی از وزارت راه و شهرسازی حواشی بسیاری را در فضای مجاری به دنبال داشت و بسیاری از دانشگاهیان معتقد بودند که آخوندی با مدیریت ضعیف خود مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است و نباید بدون اینکه پاسخگوی عملکردش باشد، کنار بکشد.

*  پذیرش استعفای آخوندی لیبرال، سرمایه دار و با کارنامه تقریبا هیچ!

سیدمحمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان و وزیر اسبق ارشاد در این رابطه نوشته است: « آقای‌ روحانی تعلل در انجام وظایف برای چه؟ پذیرش استعفای آخوندی لیبرال، سرمایه دار و با کارنامه تقریبا هیچ! با تاخیر ۴۸ روزه با کدام توجیه؟  چرا فرصت سوزی درانتخاب وزرا، سفرا و… ؟! چرا “و فی التاخیر آفاتٌ را باور ندارید؟ و صدها چرای دیگر…!»

*  آخوندی  نماد کامل اصلاح طلبان؛ کوه ادعا، پرافاده، اشراف منش و همیشه از همه طلبکار

محمدصادق کوشکی در همین رابطه نوشت: « آخوندی نماد کامل اصلاح طلبان ایران است: کوه ادعا، پر افاده، اشراف منش، بی خاصیت، مضر و همیشه از همه طلبکار! دولت»

وی در پیام دیگری نوشته است: « حالا می توان فهمید چرا در سال 88 سبزها بازنده شدند! چون آخوندی رئیس ستاد انتخاباتی شان بود! »


* استعفا قبل از استیضاح یعنی افتضاح

مجتبی بختیاری فعال دانشجویی هم تاکید کرد: «استعفا قبل از استیضاح یعنی: افتضاح…»

* دعوت از آخوندی برای حضور در برنامه «رو در رو» و پاسخگویی به مردم

امیرحسین ثابتی‏ مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران هم نوشته: « جناب آقای آخوندی وزیر “سابق” راه و شهرسازی با توجه به استعفای شما از حضور در دولت و ایام فراغت پس از وزارت، از شما دعوت می‌شود در برنامه رو در رو حاضر شده و نسبت به عملکرد خود در این سالها و نامه اخیرتان به روسای دو قوه درباره شرکت های منسوب به شما پاسخگو باشید.

* آخوندی و عملکرد ضعیف در حوزه‌های مختلف

فائزه اکبرشاهی ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏دانش آموخته سیاست و روابط بین الملل از دانشگاه تهران هم تاکید کرد: « آخوندی در شرایطی استعفا داده که افزایش ۷۴درصدی قیمت مسکن، افزایش تلفات جاده ای، هوایی و ریلی، هزینه سنگین خرید هواپیما از قبل برجام به نفع قشرمرفه و تنها بخشی از عملکرد اوست. اما آیا ایران تنها کشوریست که چنین مسئولی بعداز استعفا به جای دادگاهی، به استراحت یامسئولیت دیگر می‌رود؟! »

* جای آخوندی، پراید گذاشته بودیم، کمتر کشته می‌دادیم

حسن میرزاحسن هم در این رابطه نوشت: « اگر جای آخوندی، پراید گذاشته بودیم، کمتر کشته می‌دادیم…! والابخدا.»

* توضیح درباره تمام ناکارامدی‌های به جا مانده حق مردم است!

زهرا سادات رضوی علوی مسئول خواهران اسبق دفتر تحکیم وحدت و فعال دانشجویی هم نوشته است:  « فهمی از استعفا ندارم! استیضاح و توضیح درباره تمام ناکارامدی‌های به جا مانده حق مردم است!

محمدجواد محمدزاده‏  هم نوشته: « آموزش چگونه از هیچ، دستاورد بسازیم= مسکن مهر پوپولیستی بود و افتخار عباس آخوندی این بود که اسیر پوپولیسم نشد.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.