سرویس: سیاسی 23:11 - چهارشنبه 25 مهر 1397

ظریف:

اعتیاد آمریکا به تحریم از کنترل خارج شده است

وزیر خارجه ایران در واکنش به تحریم‌های جدید واشنگتن علیه تهران نوشت اعتیاد آمریکا به تحریم از کنترل خارج شده است.

به گزارش تیم رصد سیاسی اصفهان شرق،«محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه به تحریم‌های جدید دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران واکنش نشان داد.

وی در توئیتر نوشت: «اعتیاد آمریکا به تحریم، از کنترل خارج شده است. یک بانک خصوصی ایرانی که در واردات غذا و دارو نقش محوری دارد به خاطر آنکه با ۸ واسطه به نهاد دیگری مرتبط است که آن هم خودسرانه تحریم‌شده در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته است. برای قیاس [در نظر داشته باشید] که همه انسان‌های روی زمین با شش درجه جدایی به هم مرتبطند. محاسبات ریاضی‌اش با شما.»

اشاره آقای ظریف به نظریه‌ای موسوم به «شش درجه جدایی» است که طبق آن انسان‌ها و هر چیز دیگر در کره زمین را با حداکثر ۶ واسطه می‌توان به هم مربوط کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد شبکه متشکل از ۲۰ شرکت و بانک ایرانی را به بهانه حمایت مالی از «بنیاد تعاون بسیج» به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج کرد. خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های هسته‌ای که ذیل این توافق رفع شده بودند در دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه احیا خواهند شد.

ترامپ شامگاه دوشنبه ۱۵ مردادماه با امضای فرمانی رسماً دستور اجرای اولین بسته تحریم‌ها علیه ایران را صادر کرد. بسته جدید تحریم‌ها قرار است از آبان‌ماه اجرایی شوند.

تصمیم ترامپ با مخالفت‌های زیادی در سراسر جهان رو به شده است و غیر از رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی، جامعه جهانی با آن مخالفت کرده‌اند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.