سرویس: اخبار شهرستان 15:22 - چهارشنبه 25 مهر 1397

در جلسه شورای بهداشت بخش بن رود مطرح شد؛

افزایش بیماری سالک در اکثر کانون های شرق اصفهان

جلسه شورای بهداشت بخش بن رود با حضور جمعی از مسئولان استانی و محلی در محل سالن اجتماعات بخشداری بن رود برگزار شد.

به گزارش اصفهان شرق، احمد صادقي بخشداربن رود درخصوص دستور کار جلسه موضوع اقدامات انجام شده در باره ی بیماری سالک ، دفع نامناسب فاضلاب روستاهای حریم رودخانه و همچنین اتلاف سگ های ولگرد مطالبی بیان نمود.

دکتر فیاض معاون مرکز بهداشت شماره یک اصفهان در خصوص بیماری سالک و نحوه ی مبارزه با بیماری در منطقه در چند ماه گذشته توضیحاتی بیان  و عنوان کرد: با توجه به این که در بحث بیماری سالک و مبارزه با آن اقدامات کارشناسی توسط استان و وزارتخانه  متبوع انجام می گیرد و ما به عنوان مجری طرح عمل می نمائیم با توجه به این که متاسفانه در اکثر کانون های بیماری سالک موارد مبتلا به افزایش یافته است درحال حاضر اقدامات درمانی توسط مرکز بهداشت های منطقه بدون هیچگونه کمبودی در حال انجام است .

سرکارخانم سلطانی کارشناس حفاظت محیط زیست شهرستان اصفهان در مورد تعیین چهار نقطه برای ساماندهی و تخلیه نخاله های ساختمانی در بخش مشخص و ابلاغ گردیده  و در ادامه  در خصوص تخلیه فاضلاب های روستایی حریم رودخانه و اعلام به مراجع ذی ربط مطالبی بیان نمود.

سپس کارشناس آب فاضلاب روستایی استان در خصوص  احداث تصفیه خانه فاضلاب روستای هاشم آباد و اجرای فاضلاب روستای کفران و همچنین امکان سنجی فاضلاب برای بقیه روستاها مواردی بیان نمود.

پس ازبحث وبررسی سایر اعضاء موارد ذیل بتصویب رسید:

در خصوص عدم اجرای کامل مراحل جونده کشی بیماری سالک  در سال جاری جلسه ای  با حضور شورای بخش شورای شهر  و مرکز بهداشت در دفتر مدیریت محترم بحران استانداری اصفهان تشکیل و پیگیری گردد.( موضوع تامین اعتبار برای اجرای مراحل مبارزه با بیماری سالک در سال جاری و سال آینده)

جمع اوری نخاله های ساختمانی و کودهای حیوانی توسط دهیاری ها و شهرداری.

در خصوص درمان بیماری سالک مرکز بهداشت  شهرستان با توجه به پیک به وجود  آمده بیماری همکاری لازم از قبیل تامین داروی مربوطه، نیروی انسانی  و پزشک را با مرکز بهداشت شماره یک ورزنه داشته باشند.

درخصوص موضوع اتلاف سگهای ولگردراهکارلازم واجرایی ازطریق ادارات ذیربط شهرستان ارائه گرددتاعملیاتی گردد.

تکلیف تخلیه فاضلاب های روستایی بالادست رودخانه ازطریق اداره فاضلاب روستایی شهرستان ودهیاران و مرکز بهداشت شماره یک پیگیری گردد.

آموزش، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی عمومی در خصوص بیماری های منتقل از دام از طریق مرکز بهداشت و دامپزشکی صورت گیرد.

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “افزایش بیماری سالک در اکثر کانون های شرق اصفهان”

  1. حاج ولی گفت:

    سلام
    الحمدلله با مدیریت و همکاری خوب صورت گرفته در جرقویه سفلی در سال 97 نسبت به قبل کاهش چشمگیری داشته که از اقای جعفری بخشدار محترم. مرکز بهداشت شماره2 . بسیج و دیگر دست اندرکاران صمیمانه تقدیر می شود. به امید به صفر رساندن این بیماری

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.