سرویس: اخبار شهرستان 14:11 - جمعه 20 مهر 1397

امام جمعه شهر اژیه:

مسئولان مراقب باشند که معاهدات امروز، ترکمنچای دیروز نشود

امام جمعه شهر اژیه گفت: مراقب باشیم آیندگان از این معاهدات همانند معاهداتی نظیر گلستان و ترکمانچای یاد نکنند و تلاش کنیم که سبب عزت و اقتدار و افتخار برای ایران اسلامی باشیم.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت الاسلام امیر حجتی فرد در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت به مناسبت حلول ماه صفر و ورود اسرا و بازماندگان واقعه عاشورا به شام، اظهار کرد: اوج کفر و نفاق بنی امیه در رفتارهای اهانت بار به حضرت زینب(س) و حضرت سجاد علیهما السلام و زنان و کودکان هویدا شد و این روزها شیعیان غمبار ستمی هستند که به اهل بیت(ع) شده است.

امام جمعه شهر اژیه افزود: مهمترین درس به جا مانده از رفتار امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) و سایر بازماندگان، عزت نفس و عدم خضوع و تواضع در برابر دشمنان است و این در حالی بود که اهانت و آزار بسیاری به اهل بیت(ع) شد.

وی گفت: نتیجه عزت نفس، شجاعت است و امام سجاد(ع) با چنین شجاعت توانستند خطبه ای را بیان کنند و به همراه حضرت زینب(س) پیام خونبار قیام حضرت اباعبدالله را به گوش مسلمانان رسانده و از ظلم وستم و فساد حکومت اموی پرده برداری کردند.

حجت الاسلام حجتی فرد با اشاره به اهمیت برپایی مراسم عزاداری و موکب امام حسین(ع) و تشکر از امت حزب الله، تصریح کرد: ایجاد برنامه پیاده روی اربعین برای بازماندگان به صورت برگزاری مراسم از اهمیت بالایی برخوردار است و آنهایی که توانایی دارند نسبت به این مراسم همت گمارند.

وی اذعان کرد: نتیجه عزاداری بزرگداشت خالصانه بر حضرت اباعبدالله رفتار حسینی است و مهمترین ویژگی از رفتار حسینی شجاعت حسینی و عدم کرنش در برابر دشمنان اسلام است.

امام جمعه شهر اژیه با اشاره به اینکه نباید در مقابل دشمنان مرعوب شویم، تاکید کرد: به عبارت بهتر هرکجا با موضع عزت و قدرت و شجاعت در مقابل دشمن قرار گرفتیم و برخورد قاطعانه انجام دادیم و توکل بر خداوند متعال داشتیم مطمئنا پیروزی از آن ما است ولی هرکجا که با موضع ضعف و ذلت در مقابل دشمنان قرار بگیریم مطمئنا مجبور به شکست خواهیم شد.

وی به تصویب fatfدر مجلس اشاره و افزود: آیا تصویب این معاهده سبب بهبود اوضاع معیشتی است در حالیکه نظر وزیر امور خارجه و موافقان این معاهده این مطلب نیست؛ پس چرا وقت نمایندگان باید به جای مصرف شدن در امور معیشتی و اقتصادی مردم عزیز در این راه مصرف گردد.

حجت الاسلام حجتی فرد به نکته دوم در این قرارداد اشاره و بیان کرد: موضوع این قرارداد بین المللی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم است و در این خصوص تروریسم تعریف شده از جانب سه محور غربی و عربی و عبری با مکتب ناب حسینی و مبارزه با تروریسم بین المللی نظیر رژیم کودک کش صهیونیستی وال سعود مطابقت میکند.

وی با بیان اینکه نباید به دشمن بها دهیم، خاطرنشان کرد: اگر تصویب این قرارداد به دلیل بهانه جوییهای دشمنان باشد و به این دلیل که بهانه دست ندهیم، تن به این قراراداد دهیم این کار از سر ضعف و ذلت است و مطمئنا با شکست مواجه خواهیم شد همانطور که در برجام با شکست مواجه شدیم.

امام جمعه شهر اژیه گفت: مراقب باشیم آیندگان از این معاهدات همانند معاهداتی نظیر گلستان و ترکمانچای یاد نکنند و تلاش کنیم که سبب عزت و اقتدار و افتخار برای ایران اسلامی باشیم.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.