سرویس: اخبار شهرستان 22:47 - سه شنبه 17 مهر 1397

امام جمعه شهر کوهپایه:

لزوم اجرای فریضه امر به معروف در جامعه/ مردم نسبت به رای نماینده مجلس نامحرم نیستند

امام جمعه شهر کوهپایه گفت: چطور اروپایی‌ها حق دارند بدانند که معاملات بانکی ما چگونه است اما مردم ما مگر نامحرم ‌اند که حق ندارند بدانند نماینده ان‌ها چگونه رای داده است.

به گزارش اصفهان شرق از اصفهان، حجت الاسلام احمد شاکری پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد اقامه نماز با اشاره به سه روز اخر ماه محرم که ایام حزن پیغمبر و آل پیغمبر است و باید حرمت این ایام حفظ شود، اظهار کرد: با توجه به موضوع جلسه به جا بود ائمه جماعات نیز در این جلسه شرکت می‌کردند.

وی با بیان این‌که این جلسات عمومی است، افزود: باید گزارش و اخبار این جلسات با مباحث مطرح شده و صحبت‌ها دیده شود و صرف این‌که جلسه با حضور مسوولان برگزار شد کافی نیست.

امام جمعه شهر کوهپایه با اشاره به ایه ۴۰ و ۴۱ سوره حج، تصریح کرد: ما اگر بیاییم در میدان یاری خدا حتما خداوند ما را یاری می‌کند و هیچکس بهتر از خداوند به عهدش وفا نمی‌کند.

حجت الاسلام شاکری عنوان کرد: پیشنهاد می‌دهم حال که این جلسه برگزار شده مسوولان ادارات بخش کوهپایه در ماه یکبار با اطلاع رسانی قبلی در مساجد شهرها و روستاهای بخش به صورت جمعی حضور یابند و از نزدیک در مساجد محلات با مردم دیدار کنند.

احمد شاکری با اشاره به علنی رای ندادن نمایندگان در چند روز قبل در مجلس، بیان کرد: چطور اروپایی‌ها حق دارند بدانند که معاملات بانکی ما چگونه است اما مردم ما مگر نامحرم ‌اند که حق ندارند بدانند نماینده ان‌ها چگونه رای داده است.

حجت الاسلام سید ابراهیم احمدی نسب با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: در موقعیت کنونی در بعضی از مواقع مساله نماز و نماز جماعت و امر به معروف و نهی از منکر کمرنگ شده است.

وی با بیان لزوم سرمایه گذاری در بحث نماز و احکام روی نوجوانان و جوانان، افزود: با حضور مسوولان اموزش پرورش، مدیران، معلمان و دانشگاهیان و کسانی که در تربیت نوجوانان و جوانان موثر هستند طرح فراگیر تر می‌شود.

امام جمعه شهر تودشک تصریح با اشاره به پیشنهاد مطرح شده، تصریح کرد: لازم است برنامه ریزی شود مسوولان ادارات و مدارس در کنار هم شرکت کنند و به شرکت چند نفر در این طرح خلاصه نشود با برنامه‌های تشویقی برای نسل جوان ان‌ها را بیش‌تر از پیش جذب کنند

سید محمد قاضی عسگر با اشاره به تاریخچه این ستاد، اظهار کرد: ستاد اقامه نماز یک نهاد حکومتی، غیر انتفاعی، بین المللی و وابسته به دفتر مقام معظم رهبری است

وی افزود: فعالیت این ستاد نشات گرفته از نثر صریح قرآن است و در ستاد اقامه نماز پیام‌های مقام معظم رهبری سر لوحه کار قرار می‌گیرد.

بخشدار کوهپایه با اشاره به رسالت‌های ستاد اقامه نماز، تصریح کرد: ترویج و توسعه فرهنگ نماز در جامعه، شناسایی ظرفیت‌های جامعه در مورد نماز، حمایت‌های معنوی از توسعه و ترویج نماز و ارزیابی مستمر وضعیت اقامه نماز در جامعه ارائه گزارش آن به نهادهای مسوول از جمله رسالت‌های این ستاد است.

به گزارش اصفهان شرق، مسوولان دیگر ادارات و سازمان‌های حاضر در جلسه با بیان تلاش در اقامه نماز و ترویج و توسعه فرهنگ نماز به بیان اقدامات انجام گرفته در اداره و سازمان خود پرداختند.

انتهای پیام/ جمشید حسینی جزه

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.