سرویس: تولیدی 16:05 - شنبه 14 مهر 1397

سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس:

مجلس حُریت خود را در موضوع FATF به دنیا نشان دهد/ محتوای آلوده برخی قراردادها، رفتن تحت امر کفر جهانیست

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: FATF ملت، مردم و دولت را بین یک دو راهی قرار داده است که یا ذلت پذیری و یا مقاومت با شعار هیات من الذله را انتخاب کند و ما با صدای رسا می گوییم که زیر بار قرارداد FATF به هیچ وجه نخواهیم رفت.

حجت الاسلام احمد سالک در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به اینکه اختلاف نظرها در رابطه با کنوانسیون FATF وجود دارد؛ اظهار کرد: برگشت این مطلب به میزان اطلاعاتی است که از دستگاه های مختلف به ویژه وزارت امور خارجی به افراد در جلسات خصوصی، علنی و غیر علنی داده می شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: اطلاعات رسیده از کنوانسیون FATF به گونه ای مختلف پردازش و در اختیار نماینده قرار می گیرد و بر حسب ورود و خروج به مطلب هر فرد به نتیجه خوهد رسید به صورتی که نظر برخی آن قدر در این زمینه مثبت است که رد کنوانسیون FATF را دلیل بر قرار گرفتن ایران در لیست سیاه عنوان می کنند.

وی با بیان اینکه عده ای با دلایل متعدد قصد امضای کنوانسیون FATF را در سر دارند، گفت: برخی می گویند اگر کنوانسیون را نپذیرفتیم به لیست سیاه اضافه خواهیم شد و این بدان معنا است که از حضور در سطح بین الملل محروم خواهیم شد و قطعا باید به این افراد گفت مگر در 40 سال بعد از پیروزی انقلاب تا کنون در لیست سیاه توسط استکبار قرار نگرفته بودیم که امروز این گفته شماست.

*تفکر غربگرایانه برخی مسئولان به ضرر کشور است

حجت الاسلام سالک با تاکید بر اینکه ایران باید اقتدار خود را حفظ کند، تصریح کرد: نکته مهمی که برخی از نمایندگان به آن اشاره می کنند؛ وابستگی بین امضای کنوانسیون FATF و پیشرفت در مذاکرات و برجام است و سعی دارند این بحث را به ارتباط با اروپا مرتبط کنند که قطع به یقین این مساله اشتباهی بیش نیست و کسی نمی تواند تضمین کند که با امضای کنوانسیون FATF، ارتباط ما با اروپا پابرجاست یا به یکباره قطع می شود.

وی تاکید کرد: تفکر غربی در برخی عناصر و دستگاه ها رشد کرده و حاضرند به اروپاییان امتیاز دهند و با روسیه و چین و دیگر کشورهای منطقه ارتباطی برقرار نشود و این نشات گرفته از فکر غربگرایانه در برخی خواهد بود که به ضرر کل کشور تمام می شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس به نکته چهارم در خصوص دیدگاه نمایندگان موافق کنوانسیون FATF اشاره و افزود: میزان مطالعه محتوایی کنوانسیون FATF بسته به نظرات کارشناسی داده شده قابل توجه است در صورتی که این کنوانسیون 41 بند دارد و دقیقا وضعیتش مشخص بوده و نیازی به بهانه تراشی در این خصوص نیست.

*40 سال است در لیست سیاه دشمن هستیم

وی در ادامه گفتگو با اشاره به نظر شخصی خود به عنوان نماینده مخالف کنوانسیون FATF اذعان کرد: باید به آقایانی که می گویند با رد FATF  به لیست سیاه می پیوندیم، بگویم که مگر ما 40 سال شدیدترین تحریم ها را ندیده ایم که از لیست سیاه بترسیم، باید فهمید که چه امضا کنیم و چه رد؛ در لیست سیاه هستیم.

حجت الاسلام سالک کاشانی با بیان اینکه امروز در مذاکرات اعتمادی به اروپا نداریم و چه کسی تضمین می دهد که اروپا بر سر تعهدش باقی بماند، خاطرنشان کرد: فریب بزرگی است که بگویم امضای FATF  یعنی همراهی اروپا با ایران در مذاکرات؛ زیرا اروپا و آمریکا با هم سر یک سفره نشسته اند و بدعهدی و خیانت های آنها هیچ گاه فراموش نخواهد شد؛ در این خصوص مگر در مذاکرات برای اروپاییان زمان نگذاشتیم تا آنها اعتمادسازی کنند ولی هنوز چیزی از طرف اروپایی مشاهده نکرده ایم که امروز برای همراه شدنشان FATF  را بهانه کرده ایم.

*آنها که دلشان با اروپاست، خطا می کنند

وی ادامه داد: آنهایی که دلشان برای اروپا می تپد، خطایی بزرگ را مرتکب شده اند زیرا اروپا همان آمریکا است و در برخورد با جمهوری اسلامی ایران، ابایی ندارند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تصریح کرد: اگر اعتماد پیدا کنیم که کارشناسان متدین، متخصص، آگاه و دلسوز برای انقلاب هستند که بتوان حرف آنها را شنید که هیچ ولی امروز می بینیم که هر کسی خودش را به عنوان کارشناس معرفی می کند و در مجلس و یا در جلسات خصوصی مطالبی را می گوید که اگر FATF  نشود دیگر ایران نمی تواند در صحنه بین الملل بماند و در این خصوص محکم می گویم که نگاه ما در خصوص کنوانسیون FATF  به هر کارشناسی نبوده و نیست.

*محتوای قرار داد FATF آلوده و نگران کننده است

وی به محتوای آلوده و نگران کننده برخی قراردادها نظیر FATF  اشاره کرد و گفت: محتوای FATF ، آی پی سی و سند 2030 برای کشور ایران جز تحمیل و استعمار ندارد و ثابت شده است که استکبار جهانی به دنبال مهار کردن جمهوری اسلامی ایران و تسلط بر آن است.

حجت الاسلام سالک تاکید کرد: این قراردادها ما را تحت امر کفر جهانی قرار می دهد و قطعا ما نمی توانیم این را بپذیریم زیرا معنای شعار هیات من الذله امام حسین(ع) نرفتن زیر بار ظلم است و به تعبیری دیگر FATF  و سایر قراردادها، یک امان نامه از طرف شمر به حضرت عباس است.

وی با بیان اینکه مجلس باید حُریت خودش را در رابطه با موضوع FATF  به دنیا نشان دهد، اظهار کرد: FATF ملت، مردم و دولت را بین یک دو راهی قرار داده است که یا ذلت پذیری و یا مقاومت با شعار هیات من الذله را انتخاب کند و ما با صدای رسا می گوییم که زیر بار قرارداد FATF  به هیچ وجه نخواهیم رفت و به فرموده رهبر معظم انقلاب، هزینه استقامت به مراتب کم تر از تسلیم شدن است زیرا اگر تسلیم شویم و یک قدم به عقب برویم، دشمن صد قدم به جلو می آید.

مصاحبه از: زهرا شجاعی

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.