سرویس: اخبار شهرستان » کوهپایه 18:27 - جمعه 13 مهر 1397

رئیس شورای روستای سهر بخش کوهپایه؛

اعتراض مردم به دنبال جانمایی دامداری در جوار روستای سهر/ بوی نامطبوع در نزدیکی محل زندگی مردم به چه قیمت!!

رئیس شورای روستای سهر گفت: مردم با نوشتن طومار نسبت به احداث این واحد در محل پیش بینی شده معترض هستند چرا که با وزش بادهای فصلی آلودگی ها را به دو روستا منتقل می کند و احتمال بروز مشکلات و بیماری ها را افزایش می دهد.

محمد امینی در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان شرق در اصفهان، اظهار کرد: مردم دو روستای سهر و میرجعفر به جانمایی برای احداث یک واحد دامداری دارند.

وی افزود: این واحد دامداری در ۵۰۰ متری روستای سهر پیش بینی شده است و مساحتی یک هکتاری را در برمی گیرد و مجوزهای لازم برای احداث این دامداری تهیه شده است.

رئیس شورای روستای سهر از توابع بخش کوهپایه تصریح کرد: از دی ماه سال گذشته متوجه این جانمایی شدیم که البته در ابتدا این خبر تایید نشد اما با پیگیری‌ها متوجه صحت آن شدیم و بلافاصله نارضایتی خود را با نوشتن نامه به اطلاع بخشدار و شورای بخش وقت رساندیم.

امینی افزود: مردم با نوشتن طومار نسبت به احداث این واحد در محل پیش بینی شده معترض هستند چرا که با وزش بادهای فصلی آلودگی ها را به دو روستا منتقل می کند و احتمال بروز مشکلات و بیماری ها را افزایش می دهد.

محمد امینی عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود جانمایی و احداث این واحد دامداری به محلی در کنار گاوداری دیگری که وجود دارد تغییر کند تا از آسیب به این منطقه بکر واقع در بین دو روستا جلوگیری شود و از احتمال مهاجرت های اهالی ناشی از مشکلات زیست محیطی ان در سال‌های بعد هم جلوگیری به عمل آید.

به گزارش اصفهان شرق تعدادی از مردم روستاهای سهر و میر جعفر در روز نهم میر ماه در محل احداث این دامداری با تجمع ارام اعتراض خود را از این جا نمایی اعلام کردند.

انتهای پیام/ جمشید حسینی جزه

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.