سرویس: غیر تولیدی 11:14 - جمعه 13 مهر 1397

مدیر هیأت موکب حضرت زهرا (س):

اختلاف قیمت کالا در ایران و عراق بسیار بالاست/ یک میلیارد و 500 هزینه برپایی موکب امسال در اربعین

مدیر هیأت موکب حضرت زهرا (س) گفت: اختلاف قیمت در ایران و عراق باتوجه به افزایش نرخ ارز بسیار بالاست و باید همه چیز را از ایران تهیه کنیم.

به گزارش اصفهان شرق، سید علی موسوی در جلسه هم‌فکری و هم‌اندیشی موکب حضرت زهرا(س) که در ایام اربعین حسینی در کربلای معلی موکب برپا می‌کند، اظهار کرد: با هدف بهداشت و سلامتی یک حمام 500 دوش در کربلا برنامه‌ریزی کردیم که روزانه 72 هزار نفر می‌توانند استحمام کنند ولی سال گذشته در ایام تاسوعا و عاشورا پیگیری کردیم که امکانات زیرساختی آن فراهم نشد.

وی افزود: از همین رو به سمت اسکان و ساماندهی زائران اربعین رفتیم که یک مکان در حدود 8 هزار متر فضا برای آقایان و 3 هزار و 500 متر فضا برای بانوان تدارک دیده شده است که حدود 8 تا 10 هزار نفر را روزانه می‌توانیم اسکان دهیم.

مدیر هیأت و موکب حضرت زهرا(س) عنوان کرد: اولویت بعدی ما تغذیه و پذیرایی از زائران اربعین است و موکب ما عمومی است و همه زائران امکان استفاده از این موکب را دارند و سال گذشته 240 هزار وعده غذایی توزیع شد و 80 هزار نفر شب خواب از یک شب تا 10 شب امکان حضور داشتند.

وی در مورد اولویت بعدی مطرح کرد: دو درمانگاه برای آقایان و بانوان تدارک دیده شده بود و 300 هزار میان وعده از 2 ساعت بعد از نماز صبح تا ساعت 2 بامداد توزیع شد که شامل بخش‌های مختلف بود.

موسوی تأکید کرد: هیأت حضرت اباالفضل، هیأت انصار الحسین، هیأت رزمندگان، مسجد رضوی و … برخی از مجموعه‌هایی هستند که پشتیبان ما بودند و سال گذشته حدود 600 میلیون تومان هزینه برپایی موکب شد که از این مبلغ فقط 65 میلیون از سال گذشته بدهکار هستیم که ان‌شالله این مبلغ هم تسویه خواهد شد.

وی ادامه داد: بابت مکان هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنیم و بخش‌های مختلف تقسیم‌بندی شده است و هر کسی مایل به همکاری است، می‌تواند لیست را مشاهده کند و در بخش‌های خالی خادم زائران اباعبدالله باشند.

مدیر هیأت موکب حضرت زهرا(س) خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که دولت هنوز هزینه ویزا را به دولت عراق پرداخت نکرده است، ماشین‌ها و نیروهای ما آماده مانده‌اند و هنوز نتوانستند وارد عراق شوند.

وی ادامه داد: اختلاف قیمت در ایران و عراق باتوجه به افزایش نرخ ارز بسیار بالاست و باید همه چیز را از ایران تهیه کنیم و امکان تهیه آن در عراق نیست.

موسوی در مورد هزینه امسال برپایی موکب عنوان کرد: حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه برپایی موکب در کربلا خواهد بود که بخشی از آن صرف موارد مصرفی و بخشی از آن صرف اقلام سرمایه‌ای خواهد شد.

حبیب‌الله فرحزاد نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: بزرگ‌ترین و برترین نعمتی که وسیله نجات مردم است، محبت 14 معصوم است و در جای جای قرآن به عنوان نعمت بیان شده است.

وی افزود: بعضی از مردم تا کمی مسائل اقتصادی‌شان پائین و بالا می‌شود ناسزا می‌گویند و حتی ممکن است کفر هم بگویند ولی امام حسین (ع) بدترین و شدیدترین سختی‌ها و دشواری‌ها تحمل کردند و گلایه نکردند.

کارشناس مذهبی تصریح کرد: برخی‌ها فقط به دنبال گرفتن هستند و به دنبال دادن چیزی نیستند و نباید بهانه مسائل اقتصادی را مطرح کنیم؛ مگر نمی‌توان از آبرو و جسم و بدن و … گذشت و افرادی را در قم می‌شناسم که شرایط اقتصادی خودشان اصلا خوب نیست ولی 60 و 70 خانواده را تحت پوشش دارند و از آبروی خود استفاده می‌کنند.

وی عنوان کرد: اربعین بزرگترین اجتماع دنیاست و خیلی‌ها تلاش کردند که آن را زمین بزنند ولی این حرکت ادامه پیدا کرده است و در شرایط و مشکلات ارزی که به وجود آمده است، باید تلاش بیشتری کنیم.

فرحزاد عنوان کرد: کار عراقی‌ها در اربعین قابل ستایش است و همه مال و زندگی خودشان را وقف خدمت به زوار حسین(ع) می‌کنند و کاری که شما می‌کنید ارزش بسیاری زیادی دارد و قطعا بدانید ثواب اینکه یک نفر را برای اولین بار به زیارت بفرستید بالاتر از این است که خودش به زیارت برود.

وی با بیان این‌که مقام معظم رهبری در صحبت‌های امروزشان تاکید بر اربعین داشتند، مطرح کرد: مشکل مهم فعلا کرایه‌ها در عراق و هزینه ویزاست که باید در این حوزه تلاش کنید.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.