سرویس: غیر تولیدی 09:12 - جمعه 13 مهر 1397

هشدار رییس رسانه ملی به نماینده کره جنوبی

در حاشیه پنجاه و پنجمین اجلاس مسئولان رادیو و تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه (ای بی یو ) نمایندگان چین و کره جنوبی به دیدار رییس سازمان صدا و سیما آمدند و خواستار گسترش روابط فرهنگی دو کشور بویژه در عرصه تولیدات رادیویی و تلویزیونی شدند.

به گزارش اصفهان شرق، از روابط عمومی رسانه ملی، در این دیدارها که به صورت جداگانه برگزار شد مدیرکل بین الملل وزارت ارتباطات،فرهنگ و رسانه های چین ضمن تمجید از نقش جمهوری اسلامی ایران در عرصه رسانه ای در منطقه و عرصه بین الملل گفت: از گسترش روابط با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به عنوان رسانه ای مستقل استقبال می کنیم و آماده تعاملات بیشتر و موثرتر با شما هستیم.

وی افزود:باید با هم افزایی رسانه ای و استفاده از تجربیات یکدیگر جلوی انتشار اخبار یک سویه و یک جانبه که هم عرصه سیاست و هم اقتصاد بین الملل را تهدید می کند بایستیم.

مدیر بین الملل تلویزیون دولتی کره جنوبی (k b s) نیز در دیداری جداگانه به ارتباط تاریخی تهران و سئول اشاره کرد و افزود :با پشتوانه این ارتباط تاریخی باید روز به روز تعاملاتمان را بیشتر کنیم و بویژه در زمینه فرهنگی تبادلات قوی تری داشته باشیم.

وی افزود :همان طور که پیشتر اعلام کرده ایم خواستار خرید فیلم ها و سریال های شما و پخش آن در شبکه ملی خود هستیم.

نماینده کره جنوبی همچنین از رییس رسانه ملی دعوت کرد تا در نشستی که با حضور روسای تلویزیون های مطرح بین المللی از جمله بی بی سی انگلیس، زد دی اف آلمان، سی بی اس آمریکا و … در آینده نزدیک در این کشور برگزار می شود شرکت کند.

دکتر علی عسکری هم در این دیدارها ضمن مهم خواندن ارتباطات رسانه ای میان کشورهای مستقل، بر آمادگی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای گسترش این روابط تاکید کرد.

رییس سازمان صدا و سیما خطاب به نماینده چین در نشست ای بی یو گفت: تهران و پکن همواره روابط راهبردی در مقاطع مختلف داشته اند و این روابط بویژه در فضای جنگ روانی آمریکا علیه دو کشور باید تقویت شود و گسترش ارتباطات رسانه ای ایران و چین می تواند سد محکمی در مقابل جنگ روانی رسانه ای آمریکایی ها باشد.

رییس رسانه ملی افزود: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در این ارتباط رسانه ای نقشی موثر ایفا کند و تعاملات ویژه ای با چین در بخش های مختلف رسانه ای داشته باشیم.

دکتر علی عسکری همچنین در دیدار با نماینده کره جنوبی در این نشست بر استفاده از ظرفیت های مشترک دو کشور برای گسترش تبادلات رادیو و تلویزیونی تاکید و تصریح کرد :روابط دو کشور روابط تاریخی و گسترده ای است و امیدواریم در آینده این روابط همچنان مستحکم بماند که البته این اتفاق در گرو استقلال داشتن در عرصه تصمیم گیری است.

رییس سازمان صدا و سیما در پایان در خصوص اهمیت پایدار ماندن روابط تهران و سئول به نماینده کره جنوبی هشدار داد و تاکید کرد :شنیده ایم می خواهید تحت تاثیر جنگ روانی و تحریم های غیرقانونی آمریکا خرید نفت از ایران را کاهش دهید. این کار قطعا کاری غلط است و با عکس العمل مردم ایران روبرو خواهد شد و حتما مردم ما نیز در مراوادات اقتصادی با کره جنوبی تجدید نظر می کنند.

وی افزود: اگر شما چنین کاری کنید بخش عظیمی از مشتریان خود در ایران را از دست خواهید داد و مردم ما دیگر کالاهای شما را نخواهد خرید.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.