سرویس: غیر تولیدی 08:10 - جمعه 13 مهر 1397

جانباز دفاع مقدس:

مشکلات متعددی که امروز وجود دارد در دفاع مقدس نیز بود/ امام شناس، زمان‌شناس و تکلیف محور بودن سه ویژه یک رزمنده موفق

رزمنده و جانباز دفاع مقدس بابیان اینکه مشکلات متعددی که امروز وجود دارد در دفاع مقدس نیز بود، گفت: امام شناس، زمان‌شناس و تکلیف محور بودن سه ویژه یک رزمنده موفق جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش اصفهان شرق، محمد احمدیان در بین مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان بابیان اینکه شما از آخرین نسل‌هایی هستید که خاطرات دفاع مقدس را از بچه‌هایی که بازمانده آن هستند، می‌شنوید، اظهار کرد: افراد متعددی هستند که فکر می‌کند که مشکلات موجود در کشور، فقط در این زمان است و در زمان انقلاب و دفاع مقدس همه‌چیز خوب بوده اما از خیلی اتفاقات زمان جنگ بی‌خبر هستند.

رزمنده و جانباز دفاع مقدس گفت: شهید باکری می‌فرماید که بچه‌های زمان جنگ سه دسته می‌شود و امروز شاهد این سه دسته هستیم.

وی با اشاره به اینکه دسته اول بی‌تفاوت و چه‌بسا منتقد می‌شوند و عده‌ای پشیمان می‌شوند که چرا در جنگ حضور پیدا کردند، افزود: عده‌ای همان اول سفرشان را از انقلاب جدا کردند چون‌که دیدند باید از جان‌مایه گذاشت.

احمدیان با تأکید بر اینکه اگر امروز می‌بینید عده‌ای سینه‌به‌سینه ایستاده‌اند، معمم هستند و شاید مرجع تقلید باشند، اما هیچ‌چیزی را قبول ندارد، بیان کرد: این مشکلات برای امروز نیست و در دفاع مقدس هم داشتیم.

وی ادامه داد: دسته دوم افرادی بودند در جنگ شرکت کردند اما گفتند تا آنجایی که خاک خودمان است می‌آییم و ادامه آن اشکال شرعی دارد.

رزمنده دفاع مقدس با اشاره به اینکه دسته سوم، کنار شهدا بودند و عقب‌نشینی نکردند، خاطرنشان کرد: دسته سوم، سه ویژگی داشتند که شما فرماندهان بسیجی باید این سه ویژگی را داشته باشید و اگر ندارید آن را کسب کنید که شبیه دسته اول و دوم نشوید.

وی بابیان اینکه قرار نیست بدون باورهای شهدا بنشینیم و جایی را فتح کنیم، تصریح کرد: امام شناس بودن اولین ویژگی است که هرکسی نمی‌توانست اراده آن‌ها را سست کند و باورهایشان را تغییر دهند.

احمدیان اضافه کرد: شهدا اگر قرار بود عملیاتی شود به داشته‌هایشان نگاه نمی‌کردند، فقط به وظیفه خود فکر می‌کردند.

وی تأکید کرد: شما مأمور به وظیفه ای هستید که امام خامنه‌ای برایتان حکم می‌کند، بدون توجه به نتیجه، آن را به‌درستی انجام دهید.

جانباز هشت سال جنگ تحمیلی بابیان اینکه جایی در تحریم بودیم به نام کانال کمیل؛ اما نه دست بالا بردیم و تسلیم شدیم، اظهار کرد: بچه‌هایی که آنجا بودند اهل چرتکه انداختن نبودند، فقط دنبال این بود که امام چه می‌خواهد و حسین وار جنگیدند و مظلومانه شهید شدند.

وی گفت: دومین ویژگی زمان‌شناس بودن است که از همه این‌ها مهم‌تر است.

احمدیان با اشاره به اینکه خیلی‌ها بودند که قربان و صدقه امام می‌رفتند اما در زمان‌شناسی دچار مشکل شده بودند، ادامه داد: امام می‌گفت واجب است که فلان کار انجام شود اما آن‌ها قبول نمی‌کردند و موقعی در فاو، شلمچه و جزایر مجنون آمدند که این‌ها در دست دشمنان بود.

وی تکلیف محور بودن را سومین ویژگی دانست و بیان کرد: در کربلای چهار می‌دانستند چه وظیفه‌ای دارند که ۱۷ روز بعد از شکست فاجعه‌آمیز کربلای چهاردر شلمچه غوغا کردند.

رزمنده دفاع مقدس اضافه کرد: بعد از کربلای چهار گردان‌های زیادی آسیب دیدند اما دوباره به‌صف و آماده شدند برای کربلای پنج و کم نگذاشتند، کاری نداشتند که کربلای چهار چه اتفاقی افتاده، دستور آمد که بروند شلمچه و رفتند.

وی تأکید کرد: چرتکه اندازه‌ها گفتند نمی‌شود و نمی‌شود در قاموس این بچه‌ها نبود، رفتند و خط شلمچه را شکستند.

وی با تأکید بر اینکه در جامعه خیلی‌ها دچار تردید و ناامیدی شده‌اند، گفت: بعد از سقوط فاو جلوی عراقی‌ها هیچ نیروی نبود اما دشمن جرئت نکرد که جلو بیاید، باید به تکلیف خود عمل کنیم ادامه آن را خدا کمک می‌کند.

جانباز هشت سال جنگ تحمیلی اضافه کرد: ما به حضور خدا و کمک معصومین (ع) باور داشتیم و این باورها بود که والفجر هشت را ساخت، رزمندگان در جزیره نگفتد امام چه فرموده است، فقط عمل کردند و موفق شدند.

وی تصریح کرد: اگر گوش‌به‌فرمان ولی‌فقیه زمان عمل کنید، اینگونه پیروزی‌ها به دست شماها انجام می‌شود.

احمدیان بابیان اینکه دلیل ماندگاری رزمندگان و شهدا، این سه ویژگی است، تأکید کرد: این بچه‌ها در مکتبی درس خواندند که تا سرشان نرود نمی‌توانند پا پس بکشند.

وی با اشاره به اینکه آنچه در روضه‌ها می‌گویند را ما دیدیم، اضافه کرد: شهدا و رزمندگان کم نگذاشتند و شما هم نباید کم بگذارید تا از امام زمان (عج) نمره قبولی بگیرید.

انتهای پیام//صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.