سرویس: غیر تولیدی 07:09 - جمعه 13 مهر 1397

معاون رئیس جمهور:

افزایش قیمت‌ها به دلیل نبود نظارت کافی است

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: اگر نظارت‌ها کافی باشد قطعا قیمت‌ها نیز به حالت طبیعی برمی‌گردد.

به گزارش اصفهان شرق، محمد باقر نوبخت در بازدید از یکی از شرکت‌های قزوین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضوع اشتغال جزو برنامه‌های سال ۹۷ بوده که در تبصره ۱۸ نیز پیش‌بینی شده است.

وی افزود: بیش از آن که ما به فکر اشتغال جدید باشیم لازم است که برای حفظ اشتغال موجود اقدام کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: اگر نظارت‌ها کافی باشد قطعا قیمت‌ها نیز به حالت طبیعی برمی‌گردد.

نوبخت عنوان کرد: غیر از ارقامی که به میزان ۶۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای اجرای فرصت‌های شغلی جدید و کمک به واحدهای تولیدی به صور مختلف وجود دارد، یک میلیارد دلار دیگر نیز برای حفظ اشتغال موجود برنامه‌ریزی شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: با توجه به نوسانات ارز امکان تامین مواد برای برخی از تولیدی‌ها مشکل ایجاد کرده این در حالی است که در تلاشیم تا تسهیلاتی برای آنها فراهم کنیم تا هرچه سریع‌تر مشکلات آنها رفع شود.

معاون رئیس جمهور گفت: با توجه به اینکه دولت تمام کالاهای اساسی را در ۲۵ قلم کالا احصا کرده و ۱۳ میلیارد دلار نیز برای تامین آنها با ارز ۴۲۰۰ تومان پرداخت کرده است، انتظار داریم نظارت کافی صورت گیرد تا با همین قیمت به دست مردم برسد.

وی افزود: با خبر هستیم عده‌ای از وضعیت مضیقه مردم سو استفاده می‌کنند این در حالی است که دولت ارز را با مبلغ ۴ هزار و ۲۰۰ تومان در اختیار آنها قرار می‌دهد ولی آنها این قیمت محاسباتی کالا را به دست مردم نمی‌رسانند.

نوبخت گفت: از سازمان‌های نظارتی انتظار داریم که در این امر دقت بیشتری داشته باشند و همچنین از اصناف نیز انتظار داریم که از هویت و شرافت خود دفاع کنند و اجازه سوء استفاده را ندهند.

وی همچنین در طی بازدید از کارخانه عنوان کرد: امید است شرایطی مهیا شود تا به زودی شاهد افتتاح فاز بعدی این کارخانه نیز باشیم این در حالی است که تمایل دارم خود فاز بعدی را افتتاح نمایم.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.