سرویس: اجتماعی 16:17 - پنجشنبه 12 مهر 1397

رئیس پلیس آگاهی ناجا:

ارز را از دلالان نخرید

رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نسبت به معامله ارز با دلالان هشدار داد.

به گزارش اصفهان شرق، سردار محمدرضا مقیمی در حاشیه گردهمایی کارآگاهان در پاسخ به سوالی درباره وضعیت بازار ارز اظهار کرد: به طور کلی خرید و فروش ارز در کف خیابان ممنوع است. در روزهای اخیر با سیاست‌های دولت، بانک مرکزی و نیز اقداماتی که از سوی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی انجام شد قیمت ارز کاهش یافته است.

مقیمی با بیان اینکه وقتی ارز وارد بازار شود قیمت آن نیز کاهش می‌یابد گفت: خرید و فروش بی رویه ارز سبب برهم خوردن نظم عرضه و تقاضا می‌شود. بنابراین اگر کسی به همان میزانی که نیاز دارد ارز بخرد قیمت ارز ارزش واقعی خود را پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از اواخر بهمن ماه سال گذشته پلیس به بازار ارز ورود پیدا کرده است، ادامه داد: اما در چند روز اخیر بحث دستگیری مطرح نبوده و تنها بحث جمع آوری ارز از خانه‌ها وجود دارد.

رئیس پلیس آگاهی ناجا در پاسخ به پرسش ایسنا درباره خرید و فروش ارزهای جعلی نیز گفت: در مواردی بوده که به ویژه دستفروشان ارزهای جعلی را به عنوان ارز اصلی به مردم فروختند. به همین دلیل به شهروندان هشدار می‌دهیم به هیچ عنوان با دستفروشان معامله نکنند چراکه پرونده‌هایی داشتیم که ارز را طوری جعل کردند که حتی تشخیص برای صرافی نیز سخت بوده به همین دلیل توصیه می‌شود مردم برای خرید و فروش ارز به صرافی‌ها مراجعه کنند.

سردار مقیمی با بیان اینکه قیمت ارز آن چیزی که اعلام شده نبود افزود: امیدواریم با اقدامات انجام شده بازار ارز بازار سالم و مناسبی باشد.

ایسنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.