سرویس: غیر تولیدی 09:06 - پنجشنبه 12 مهر 1397

رئیس اتحادیه حمل‌ونقل برون‌شهری اصفهان:

بارگیری‌ها در حال حاضر انجام می‌شود/ حاشیه سود رانندگان دچار مشکل شده است

رئیس اتحادیه حمل‌ونقل برون‌شهری اصفهان بابیان اینکه بارگیری‌ها در حال حاضر انجام می‌شود، گفت: نمی‌خواهیم حق راننده ضایع شود اما باید وضعیت جامعه را در نظر بگیریم.

به گزارش اصفهان شرق، محمد مرتهب بابیان اینکه توزیع لاستیک با تشکل رانندگان است، اظهار کرد: رانندگان پس از ارائه مدارک حواله یک جفت لاستیک می‌گیرند.

رئیس اتحادیه حمل‌ونقل برون‌شهری اصفهان گفت: اما متاسفانه لاستیک به‌اندازه‌ی کافی توزیع نمی‌شود.

توزیع لاستیک در اصفهان خوب بود

وی با اشاره به اینکه طبق پیش‌بینی و سهمیه اصفهان، آمار توزیع باید بالاتر شود، افزود: این توزیع خوب بود اما رانندگان رضایت ندارد.

مرتهب با تأکید بر اینکه برند این لاستیک‌ها ایمنی لازم برای کامیون تک‌محور را ندارد، ادامه داد: هرچه تعداد محور کمتر باشد، حساسیت بیشتر است و این برندی که عرضه‌شده امنیت لازم را ندارد.

وی تصریح کرد: برخی از رانندگان با پرداخت مابه تفاوت تایر ها، آن را در بازار آزاد با برند بهتر عوض می‌کنند.

بیمه تکمیلی رانندگان با شرکتی باسابقه خوب فراهم شود

رئیس اتحادیه حمل‌ونقل برون‌شهری اصفهان با اشاره به اینکه برای بیمه تکمیلی باید شرکتی باسابقه خوب را فراهم می‌کردند، خاطرنشان کرد: از مسئولان بابت پیگیری‌ها تشکر می‌کنیم اما این شرکتی که با آن مذاکره شده، تا آنجایی ما می‌دانیم و صحبت از آن است، سابقه خوبی در خدمات‌رسانی ندارد.

مرتهب بابیان اینکه کمسیون، عوارض جاده، بیمه و ارزش‌افزوده از بارنامه‌ای که صادر می‌شود کم می‌شود، گفت: کم کردن از کمسیون جواب پرداخت بیمه تکمیلی را نمی‌دهد و احتمال سو استفاده از آن زیاد است.

وی اضافه کرد: پیشنهاد ما این است، هزینه بیمه تکمیلی از بارنامه‌ای که صادر می‌شود کسر شود و شرکت حمل‌ونقل وقتی یک برگه بارنامه را تحویل می‌دهد، موظف می‌شود که آن را کامل پرداخت کند.

بارگیری‌ها در حال حاضر انجام می‌شود

رئیس اتحادیه حمل‌ونقل برون‌شهری اصفهان بابیان اینکه بارگیری‌های انجام می‌شود اما کم است، ادامه داد: برخی از تشکل‌های رانندگان که شعار می‌دهند که ما می‌خواهیم همکاری کنیم، اگر تصمیم بگیرند، اعتصابات شکسته می‌شود.

وی تأکید کرد: نمی‌خواهیم حق راننده ضایع شود اما باید وضعیت جامعه را در نظر بگیریم.

مرتهب با اشاره به اینکه سیستم حمل‌ونقل ایران، فورواردر کریر است، بیان کرد: شرکت‌های فورواردری بسیار زیادی در ایران فعالیت می‌کنند.

حاشیه سود رانندگان دچار مشکل شده است

وی بابیان اینکه چیزی به‌عنوان افزایش کرایه وجود ندارد، ادامه داد: شرکت حمل‌ونقل، کرایه را بین راننده و صاحب بار توافق می‌کند و وقتی در کار توافقی باشد، افزایش یا کاهش معنا ندارد.

رئیس اتحادیه حمل‌ونقل برون‌شهری اصفهان با اشاره به اینکه حاشیه سود رانندگان که متأسفانه مانند دیگر مشاغل در این وضعیت اقتصادی دچار مشکل شده است، اظهار کرد: برخی کارخانجات به دلیل اینکه حاشیه سودشان پایین آمده است، تعطیل کرده‌اند.

وی اضافه کرد: راننده، مبلغی را برای خرید لاستیک و دیگر مخارج ماشین کنار می‌گذارد اما یک‌مرتبه به علت تحریم و نوسانات ارز و دلالان و  … چندین برابر شده است، حاشیه سود بسیار پایین آمده و مشکل‌آفرین می‌شود.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.