سرویس: غیر تولیدی 10:03 - پنجشنبه 12 مهر 1397

رئیس سازمان میراث فرهنگی:

گردشگری به‌عنوان اقتصاد برتر دنیا تبدیل می‌شود/ساخت 73 پروژه اقامتی در اصفهان

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در آینده‌ای نزدیک گردشگری به‌ اقتصاد برتر دنیا تبدیل می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق،علی‌اصغر مونسان شامگاه چهارشنبه در آئین افتتاح هتل قصر جهان نطنز اظهار کرد: ایران در حوزه گردشگری در دنیا به رتبه سوم را داراست و به‌ صورت فزاینده‌ای رشد در این زمینه ادامه دارد.

وی با بیان این‌که در آینده‌ای نزدیک گردشگری به‌ عنوان اقتصاد برتر دنیا تبدیل می‌شود، افزود: کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که این رشد و توسعه ادامه خواهد داشت و در آینده‌ای نزدیک گردشگری به‌ عنوان اقتصاد برتر دنیا تبدیل می‌شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از نقش گردشگران در ابعاد مختلف خبر داد و اذعان کرد: گردشگری برای هر ملت و کشوری ابعاد فرهنگی، اقتصادی و فرهنگی را در بردارد و سبب توسعه و رونق می‌شود.

وی با بیان این‌که گردشگری چرخه اقتصاد را به حرکت درمی‌آورد، عنوان کرد: گردشگری در بعد اقتصادی سبب درآمدزایی و تحرک در ابعاد مختلف اقتصاد می‌شود و چرخه اقتصاد را به حرکت درمی‌آورد.

مونسان گفت: بخش گردشگری هم‌چنین می‌تواند صنعت، حمل‌ و نقل دریایی و ریلی و کشاورزی را در هر کشوری متحول کند و سبب توسعه و رشد شود.

وی نقش گردشگری را در اشتغال‌زایی بسیار پررنگ دانست و تصریح کرد: در ابعاد اجتماعی هم گردشگری تأثیر بسزایی دارد و برای جوانان ایجاد شغل می‌کند و نقش مهمی در کاهش بیکاری و اشتغال‌زایی دارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گردشگران را سفیری برای کشور قلمداد و خاطرنشان کرد: گردشگری در ابعاد فرهنگی توانسته فرهنگ ناب اسلامی را نشان دهد و هر گردشگر می‌تواند سفیری برای ایران باشد و فرهنگ غنی ایران را تبلیغ کند.

وی بیان کرد: گردشگری در روابط بین ملت‌ها تأثیرگذار بوده و بناهای متعدد در کشورمان توانسته تاریخ و هویت ملت شریف ایران و فرهنگ ناب اسلامی را نشان دهد.

مونسان از بهره‌برداری از هزار و 600 پروژه در سال 96 در بخش گردشگری خبر داد و عنوان کرد: هزار و 900 پروژه گردشگری در کشور در حال اجرا بوده و هم‌چنین 600 بخش اقامتی در نقاط دوردست و روستاهای کشور به کمک گردشگری آمده تا گردشگران بتوانند از روستاهای مختلف بهره‌مند شوند و سعی داریم به 2 هزار واحد برسد که این امر در رونق و ایجاد شغل در روستاها تأثیرگذار است.

وی با توجه به توسعه استان اصفهان در بخش گردشگری گفت: در استان اصفهان هم که جایگاه مهمی در گردشگری کشور دارد 73 پروژه اقامتی در حال اجرا بوده و باید زیرساخت‌های استان اصفهان تکمیل شود.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.