سرویس: یادداشت 15:27 - چهارشنبه 11 مهر 1397

سه وظیفه مردم نسبت به ولی فقیه:

متشرع بودن، متحد بودن و انقلابی بودن!

راه حل مشکلات در «نظام جمهوری اسلامی» فقط یک چیز است و آن تشکیل NGOهای مردمی (خواص سالم جامعه: و یا بقول آقا عمار) و مطالبه حق از طریق راهکارهای موثر از مسئولین است. کاری که متاسفانه خواص سالم جامعه (اعم از حوزه و دانشگاه) از زیر بار آن شانه خالی کرده اند و آنقدر رهبر را تنها گذاشتند…

مهران آدرویش

مردم ، ولی فقیه، متشرع بودن:

به فتوای فقهای عظام اطاعت از ولی فقیه واجب است مگر اینکه یقین کنید دارد اشتباه می کند (توجه شود که رسیدن به این یقین در غایت سختی است؛ چون اولا بسیاری از اطلاعات محرمانه و خارج از دسترس ماست، و ثانیا تحلیل سیاسی مسائل و نتیجه گیری صحیح کار هر کسی نیست. لذا عقلا و قانونا این وظیفه بسیار خطیر بر عهده خبرگان رهبری نهاده شده است.) متشرع باشیم!

مردم، ولی فقیه، متحد بودن:

در جهان امروز شیعه حتی در بین مسلمانان یک اقلیت و گروه بسیار کوچکی است و حفظ و رشد آن تا کنون مدیون اتحاد، حول محور مرجعیت سیاسی(ولی فقیه) بوده و هست. لذا گرچه ممکن است برخی آرا و جهت گیری های ولی فقیه مقبول برخی نیفتد اما در عین حال به حکم عقل سلیم برای حفظ وحدت باید از هر کاری که به تضعیف جایگاه ولی فقیه بینجامد جدا خودداری کرد.چه این که حفظ وحدت حول محور وحدت الفبای سیاست است. متحد باشیم!

مردم، ولی فقیه، انقلابی بودن:

فراموش نکنیم که مردم و همچنین ولی فقیه به «جمهوری اسلامی» رای داده اند (نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر) و ولی فقیه نیز مثل مردم به «جمهوریت» و «اسلامیت» متعهد و پایبند است. در هنگام انتخابات، ولی فقیه، ملاکها و راهنمایی های لازم را دلسوزانه در اختیار مردم قرار می دهند اما نهایتا این مردم هستند که با آراء خود رئیس جمهور و… را بر سرنوشت خویش حاکم می کنند.

پس مردم هستند که مسئول خوب و بد رای و انتخاب خود هستند و شایسته نیست که اگر رئیس جمهور و… بد عمل کردند، درست کردن اوضاع را از رهبری مطالبه کنند (چون اینکه دیگر جمهوری اسلامی نمی شود این می شود حکومت ولی فقیه. در حالی که آنچه بر آن توافق شده است -جمهوری اسلامی- است نه حکومت ولی فقیه).

در آخرین انتخابات حضرت آقا گفتند: «به کسانی که نگاهشان به خارج از کشور است رای ندهید» اما در کمال تاسف اکثریت مردم توجهی نکردند و غرب زده ها با ترساندن مردم از توهم جنگ و دیوارکشی خیابانها و… آرا را به نفع خود مصادره کردند و امروز دشمنانی که به آنها امیدها بسته بودند وضع ارز و سکه و ماشین و بازار را از کنترل دولت خارج کرده اند و قیمت هر کالای ریز و درشتی میانگین سه برابر افزایش یافته. با این حال آیا انصاف است که امروز بیایند و بگویند چرا رهبری کاری نمی کند؟!

دقت شود که تعهد از اصول اسلام است و اسلامی بودن نظام «جمهوری اسلامی» به هیچکس اجازه نمی دهد که آراء جمهور را ندید بگیرد. مردم رای داده اند و از نظر ولی فقیه هم این آرا محترم اند و لازم است اکثریتی که به غرب زده ها رای داده اند و به راهنمایی های رهبرشان توجه نکرده اند بایستند و محصول کارشان را ببینند. همچنین دولت نیز باید باقی بماند و نسبت به مسئولیت ها، وعده ها و عملکردش پاسخگو باشد.

اینکه حرف رهبر را گوش ندهیم و گند بالا بیاوریم بعد طلبکارانه بگوییم چرا رهبری کاری نمی کند؟! به دور از منطق و انصاف است. و بحمدالله رهبر انقلاب با صبر انقلابی و راهنمایی دلسوزانه و حتی دفاع از دولت و باز گذاشتن دست مسئولان اجرایی و قضایی تا هر چه در چنته دارند بر روی دایره بریزند، سعی در بهبود اوضاع و همچنین آگاه کردن مسئولان از غلط بودن تز اعتماد به غرب و آگاه کردن مردم از اشتباه در رایشان دارد.

پس چه باید کرد؟

راه حل مشکلات در «نظام جمهوری اسلامی» فقط یک چیز است و آن تشکیل ان جی اوهای مردمی (خواص سالم جامعه: و یا بقول آقا عمار) و مطالبه حق از طریق راهکارهای موثر از مسئولین است. کاری که متاسفانه خواص سالم جامعه (اعم از حوزه و دانشگاه) از زیر بار آن شانه خالی کرده اند و آن قدر رهبر را تنها گذاشتند تا فریاد “این عمار” سر داد.

و این بی جواب گذاشتن راهنمایی های دلسوزانه رهبر از سوی اکثریت و بی پاسخ ماندن «هل من ناصر ینصرونی ها» از سوی عمارها وضع مملکت را به اینجا کشیده که می بینید. یعنی متاسفانه عوام و خواص این جمهوری درست عمل نمی کند. گیر کار در ولایت فقیه نیست، گیر کار در جمهوریت است؛ اگر جمهوریت درست شد و عوام با رای بصیرانه خود به جهت دهی های رهبری جامه عمل بپوشانند و عمارها پای کار بیایند و هزینه اصلاحات را نه در حرف که در عمل بپردازند آن وقت جمهوریت تیغ برّان ولی فقیه خواهد بود و اسلامیت نظام را هم تضمین خواهد کرد. و الا تک روی ولی فقیه در “جمهوری اسلامی” خلاف تعهد و جمهوریت و اسلامیت نظام است و وضع مملکت را به آشوب می کشاند، در حالی که اولین وظیفه ولی فقیه حفظ امنیت است.

و مطمئن باشید اول کسانی که به دخالت ایشان اعتراض خواهند کرد همین هایی هستند که اصلاح وضع معیشت مردم را امروز از ایشان مطالبه می کنند (که آقا چه نشسته اید که جمهوریت رفت و فقیه، دیکتاتور شده)! لذا ایشان در مطالبه ای بی پاسخ فرمودند: این العمار؟

خواص جامعه تا کی می خواهند سکوت کنند و هزینه ها را متوجه رهبری کنند؟ مگر در زیارت عاشورا خطاب به ولایت نمی گوییم «بابی انتم و امی». مگر ولایت فقیه ادامه ولایت رسول خدا نیست؟ مگر ایشان دست خواص را با «آتش باختیار» باز نکرد.

والله بالله تالله اگر خواص یک جامعه سکوت کنند و کار جمعی و تشکیلاتی موثر نکنند اگر در راس حکومت اسلامی امیرالمومنین و امام معصوم هم باشد پیروزی با معاویه ها است. انقلابی باشیم!

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.