سرویس: اقتصادی 12:32 - سه شنبه 10 مهر 1397

سخنگو کمیسیون اقتصادی مجلس:

۵۰ جلسه برای مشکلات رانندگان برگزارشده است/ مجلس برای مباحث اقتصادی از قوی ترین ابزارهای نظارتی استفاده می کند

سخنگو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه حل مشکلات رانندگان در این شرایط اقتصادی نیاز به صبر و همراهی این قشر دارد، گفت: ۵۰ جلسه در خصوص مشکلات رانندگان برگزارشده است و ما همگی به دنبال رفع دغدغه این عزیزان هستیم.

زهرا سعیدی مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان شرق، با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی حدود ۵۰ جلسه در خصوص رانندگان برگزار کرده است، اظهار کرد: رانندگان مشکلات متعددی داشتند که بخشی از آن مرتفع شده و با توجه به نوسانات نرخ ارز مشکلات جدید ایجادشده است.

سخنگو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود لاستیک، مهم‌ترین مشکل رانندگان و کامیون داران بود که با تلاش مجلس، لاستیک کامیون داران به لیست کالاهای دریافت‌کننده ارز دولتی اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه بحث تأمین و تخصیص ارز موجب شد که مجدد جلسات متعدد برگزارشده و به‌زودی این مشکل حل خواهد شد، افزود: مشکلات این قشر زحمت‌کش از جامعه چندین سال روی‌هم جمع شده است و باید در دولت‌های مختلف بیشتر مورد توجه قرار می‌گرفت.

سعیدی مبارکه با تأکید بر اینکه حل این مشکلات در این شرایط اقتصادی نیاز به صبر و همراهی عزیزان این صنف دارد، بیان کرد: رانندگان همیشه در شرایط سخت جز بهترین حامیان کشور و انقلاب بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بندهروز دوشنبه برای چندمین بار با مسئولان کشوری و نمایندگان کشوری اصناف و گروه‌های مرتبط رانندگان جلساتی داشتیم، ادامه داد: در قانون قاچاق و مالیات به دنبال تأمین نظر رانندگان بوده‌ایم که مطالبات در کمیسیون‌ها محقق شده است و منتظر نوبت طرح و رأی در صحن علنی هستیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: خود نمایندگان کامیون داران شاهد پیگیری‌های نماینده مجلس هستند و ما همگی به دنبال رفع دغدغه عزیزان هستیم که درگذر زمان مسلما مشکل را مرتفع خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که شرایط سخت اقتصادی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، گفت: جواب این سؤال را باید از رئیس‌جمهور شنید اما نمایندگان مجلس از قوی‌ترین ابزار نظارتی که سؤال از رئیس‌جمهور و کارت زرد است، استفاده خواهند کردند.

سعیدی مبارکه بابیان اینکه البته اشتباهات و سو مدیریت‌های گذشته منجر به مشکلات امروز شده است، خاطرنشان کرد: خدمات زیادی هم در سال‌های گذشته انجام شد که باید با اتحاد و همدلی و کمک مردم از این گردنه سخت گذر کنیم.

وی تصریح کرد: پیگیر مشکلات اقتصادی کشور هستیم و در مورد مشکلات اگر پیشنهاد منطقی و معقولی است مکتوب کمیسیون‌ها بدهند تا در مورد آن‌ها بحث شود.

انتهای پیام

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.