سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 00:02 - شنبه 06 اردیبهشت 1393

شهردار حسن آباد در هفته سلامت:

نهایت تلاش را در پاکیزگی”شرق اصفهان” داشته باشیم

روزهایی که بر روی تقویم به نامی مشخص می شوند به دلایل گوناگون و به منظور نشان دادن ارزش آنچه است که در نزد ما انسانها بی ارزش شده است.

خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا در در راستای هفته سلامت  به سراغ شهردار حسن آباد رفته تا مسئله را در این باب جویا شود.

بطور کلی چه اقداماتی باید انجام تا زمین پاکی داشته باشیم ؟

برای انکه زمینی پاک داشته باشیم باید آلودگی های موجود را تا حد امکان کاهش دهیم زیرا آلودگی زمین یکی از مسائل عمده زیست محیطی و دغدغه ی عمده ای برای دست اند کاران محیط زیست در سراسر جهان است برای رسیدن به هدف فوق می توان اقدامات ذیل را انجام دهیم:

حمایت از مدیریت پسماند، حمایت از بازیافت، حفظ منابع آب و خاک، باورهای دینی و اخلاقی درباره این موضوع و مهمتر از همه مشارکت عمومی در زمینه نهادینه کردن فرهنگ نگهداری از زمین، چراکه زمین پاک و سلامت زمین با سلامت انسان رابطه مستقیم دارد.

شما اشاره به مسئله پسماند و بازیافت کردید لطفا بیشتر توضیح بدید؟

بازیافت یکی از مهمترین کارهایی که می تواند در حفظ محیط زیست کمک شایانی کند مثلا بازیافت انرژی یا باز گردش انرژی می تواند دگرگونی و تحول ایجاد کند که نه تنها ظرفیت زمین برای همه موجودات از جمله انسان را بالاتر می رود و بلکه روش عقلانی و همگام با طبیعت نیز محسوب می شود.

همچنین بازیافت بسیاری از مواد زاید ضمن کاهش استفاده انسان از منابع طبیعی محیط زیست از تبدیل این موادبه عوامل مضر زیست محیطی جلوگیری می کند و از دور ریختن موادی که ارزش اقتصادی دارند جلوگیری می شود.

Vater-Mark456

چه توصیه هایی به مردم در این خصوص دارید؟

ما نباید در خصوص زمین پاک تنها به نامگذاری در تقویم ها و فقط در یک روز اکتفا کنیم بلکه باید همیشه در ذهن خود سوالاتی را مطرح کنیم؟

برای پاسداشت این زمین 4 حرفی ولی مملو از موجود زنده چه اقدامی انجام داده ام ؟

چند توصیه به شهروندان عزیز:

در صورت سفر به به اماکن عمومی مثل پارک، کوه بیشه ها، کنا ر چشمه ها و قنوات کیسه زباله همراه داشته باشید و با این کار رعایت پاکی محیط را به فرزندانتان آموزش دهید .

استفاده از سطل های زباله در اماکن عمومی و معابر که متاسفانه این مسئله بطور جدی و کافی مورد توجه قرار نگرفته و شعار شهر ما خانه ما باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد .

در ساعت مقرر کیسه زباله را بیرون از منزل قرار دهید و در حد امکان جدا سازی زباله ها را خودتان انجام دهید تا با این کار سهم خود را هر چند کوچک در پاکی محیط زندگی خود ادا کرده باشید

اگر رودخانه، چشمه و قناتی در نزدیکی شماست خود را مسئول بدانید و در خفظ و پاکیزگی انها کوشا باشیم و به دیگران نیز مسئله را گوشزد کنیم .

در مورد مصرف آب صرفه جویی کنیم زیرا اسراف آب خود باعث ضرر زمین بوده و آلودگی زمین محسوب می شود .

امروزه با رشد و توسعه فن آوری باید کمتر از کاغذ استفاده شود چراکه برای تهیه کاغذ چندین هزار درخت باید از بین بروند و این باعث آلودگی زمین می شود.

با کاشتن یک نهال می توانید در پاکیزگی زمین سهم داشته باشید.

ایروانی در پایان تاکید کرد داشتن محیط پاک مشارکت همه را می طلبد و از شهروندان محترم خواست که در این خصوص با گارگران شهرداری نهایت همکاری را داشته باشند و اظهار امید واری کرد که فرهنگ مردم در این زمینه نیز همگانی شود و شهرو کشوری پاک و عاری از آلودگی داشته باشیم .

 

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “نهایت تلاش را در پاکیزگی”شرق اصفهان” داشته باشیم”

  1. aaa گفت:

    باید همه حتی مسئولین در این امر جدی عمل کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.