سرویس: اجتماعی 15:40 - شنبه 07 مهر 1397

سنتی به روایت تاریخ چند هزار ساله؛

1000 فرشته سفید پوش ورزنه ای، راویان حجاب و عفاف شدند/ تصاویر

بیش از 1000نفر از بانوان سفید پوش شهر ورزنه، با هدف ترویج سنت دیرینه و منحصر به فرد پوشش چادر سفید، همایش مردمی حجاب را تدارک دادند.

به گزارش اصفهان شرق، به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس و همچنین روز جهانی جهانگردی، همایش عفاف و زنان چادر سفید از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر ورزنه با حضور جمعی از مسئولان و بیش از 1000نفر از بانوان و فرشتگان سفید پوش باهدف ترویج سنت دیرینه ومنحصر به فرد پوشش چادر سفید بانوان درمحل موزه مردم شنا سی شهر ورزنه برگزار گردید.

حجت الا سلام شیخ احمد باقری استاد حوزه و دانشگاه سخنانی پیرامون حجاب و عفاف ایراد و بر حفظ و احیای این فرهنگ اصیل و منحصر به فرد یعنی چادر سفید خانم های شهر ورزنه تاکید کرد.

حجت الاسلام باقری با بیان اینکه حجاب میوه عفاف است ؛گفت: حجاب برای زنان تنها در معنای ظاهری و چادر خلاصه نمی شود بلکه تربیت فرزندان برومند و مومن وظیفه زنان با عفت بوده که نقش ارزشمندی در جلوگیری از آسیب های اجتماعی خواهد داشت.

استاد حوزه ودانشگاه افزایش آمار طلاق و کاهش ازدواج در جامعه را ناشی از اهمیت ندادن و رعایت نکردن حجاب دانست و گفت: زن باید فرزندان خود را با آموزش ارزش های دینی پرورش دهد تا در آینده از هجوم آسیب های اجتماعی در امان باشد.

وی گفت: افراد جامعه اسلامی باید حجاب را ارزش دانسته آن را یک مسئله کهنه و قدیمی قلمداد نکنند و از الگوهای اسلامی مانند بزرگترین بانوی صدر اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) تاسی بگیرند.

حجت الاسلام باقری بی حجابی و بد حجابی راثمره عدم شناخت از مسایل دینی دانست و افزود:  همه باید در مبارزه با بی حجابی تلاش کنیم.

وی خاطر نشان کرد: زن در اسلام از جایگاه والای برخوردار بوده و باید با حفظ حجاب و شئونات اسلامی در جامعه ظاهر شوند.

در پایان به قید قرعه به تعداد 20 نفر از شرکت کنندگان در همایش ،چادر سفید اهدا گردید.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.