اصفهان شرق

تجدید میثاق دانش آموزان با شهدا ی دفاع مقدس/ غبار روبی و عطر افشانی قبور شهدا

کدخبر: 176054
1397/07/05 در ساعت 23:35

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق، رئیس اداره آموزش و پرورش جرقویه علیا در این آیین گفت: با توجه به شهادت معلم جانباز سرافراز غلامحسین مهدیزاده دستجردی در تاریخ 9 تیرماه سال جاری که در سال 1365 در عملیات کربلای 5 شیمیایی شده و به درجه ی جانبازی (70 درصد) نائل آمده بود، به منظور تبرک سال تحصیلی جدید و تقارن با هفته ی دفاع مقدس و ایام سوگواری سیدالشهدا(ع)، امسال به نام این شهید عزیز در منطقه ی جرقویه علیا نامگذاری شده است و ویژه برنامه هایی نیز به منظور پاسداشت این شهید در طول سال در مدارس منطقه برگزار خواهد شد..

عباس تیموریان در ادامه با اشاره به تعداد آموزشگاه های منطقه و تعداد و دانش آموزان گفت: امسال در آغاز سال تحصیلی جدید در منطقه جرقویه علیا 37 واحد آموزشی و پرورشی  در خدمت حدود 2 هزار و 500 دانش آموز و نوآموز است..

در ادامه فرماندهی حوزه بسیج دانش آموزی جرقویه علیا نیز ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس با اشاره به رشادت ها و از خود گذشتگی های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس گفت: دانش آموزان باید با اهداف و آرمان های شهدا آشنا شوند زیرا این امنیت و آرامشی که الان در منطقه و کشور وجود دارد و شما به راحتی در کلاس ها حاضر می شوید و به راحتی درس می خوانید همه اینها مدیون افرادی هستید که در دفاع از میهن اسلامی خون خود را فدا کردند.

محسن منصوری در ادامه افزود: بازگویی خاطرات شهدا و رزمندگان نباید مختص هفته دفاع مقدس باشد بلکه همیشه ما باید شهدا و جانبازان را در نظر داشته باشیم و در برنامه ها و مراسمات مختلف جهت آشنایی نسل جوان با اهداف شهدا و رزمندگان از انها یاد شود.

در ادامه مراسم دانش آموزان و مسئولین ضمن عطرافشانی و تقدیم شاخه ی گل به مزار مطهر شهدای روستای رامشه به مقام والای این شهیدان ادای احترام نموده و سال جدید تحصیلی را با توسل به شهدای انقلاب آغاز نمودند.

انتهای پیام/