سرویس: اخبار شهرستان 14:46 - سه شنبه 03 مهر 1397

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع):

نقش موثر ظرفیت بسیج مردمی حول محور ولایت فقیه از دوران دفاع مقدس تا جنگ اقتصادی امروز

فرمانده ناحیه امام علی(ع) گفت: این تفکر ولایی، ایثار و از خودگذشتگی و وحدت حول فرامین رهبری و ولی فقیه بود که اجازه نداد یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد.

به گزارش اصفهان شرق از کوهپایه، سرهنگ حسن عجمی در جمع دانش آموزان و مسئولان شهر کوهپایه ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: غالب مردم عراق شیعه هستند و صدام می خواست از صدور انقلاب اسلامی ایران جلوگیری کند اما امروز انقلاب اسلامی به عراق صادر شده است.

وی یکی از اهداف دیگر صدام از جنگ با ایران را از بین بردن نظام دانست و افزود: صدام از طرفی چون ایران را ژاندارم منطقه می دید به دنبال رهبریت جهان عرب و به دنبال ژاندارم منطقه شدن بود و برای رسیدن به این هدف حمله نظامی علیه ایران را آغاز کرد و امکانات نظامی خود را بسیج کرد.

فرمانده سپاه ناحیه امام علی(ع) به سکوت سازمان ملل در جنایات صورت گرفته در سال های اخیر در یمن، سوریه، بحرین، سرزمین های اشغالی اشاره و اضافه کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی نیز سازمان ملل و مدعیان حقوق بشر سکوتی جانبدارانه را در خصوص جنایات صدامیان در پیش گرفته بودند.

سرهنگ عجمی در ادامه گفت: جنگ تحمیلی ۹۷ میلیارد دلار خسارت به جمهوری اسلامی وارد کرد و شوروی سابق به صدام کمک کرد و این جنگ اولین جنگی بود که غرب و شرق به هم کمک کردند و علیه کشور ما متحد شدند آمریکا بزرگترین متحد صدام و آلمان بزرگترین کارخانه سلاح شیمیایی را در عراق ساخت؛ فرانسه بمب اتم و هواپیما و موشک به صدام کمک کرد ایتالیا چندین میلیون مین ضد نفر و ضد تانک به عراق داد و ۴۰ کشور به عراق برای از بین بردن ایران کمک کردند و ما هشت سال ایستادگی کردیم سازمان ملل آن زمان چه می کرد؟ مانند آنچه اکنون در برابر جنایات در فلسطین و یمن و افغانستان و ایران انجام می دهد تنها سکوت کرد.

وی به سقوط خرمشهر پس از 34 روز مقاومت های جانانه نیروهای مردمی و بسیج اشاره کرد و افزود: صدام در آن زمان گفت که «مروارید شط العرب» را بدست آورده ایم، نام خرمشهر را عوض کرده، سرویس تاکسیرانی و اتوبوسرانی بین بصره و خرمشهر ایجاد کرده و گفتند که اگر ایرانیان خرمشهر را بازپس بگیرند کلید بصره را به آنها خواهم داد.

سرهنگ عجمی در ادامه جنگ تحمیلی را تنها جنگ در چند قرن اخیر دانست که ایران یک وجب از خاکش را هم از دست نداده است، دانست و گفت: این تفکر ولایی، ایثار و از خودگذشتگی و وحدت حول فرامین رهبری و ولی فقیه بود که این نتیجه را در برداشت.

فرمانده ناحیه امام علی افزود: عراق ۷۰۰۰ تن کالا و با ۱۵ اتومبیل نو از شهر خارج کرد سپس با ۳۰۰ تن مواد تی ان تی شهر را منفجر کردند؛ صدام گفت اگر ایرانی ها بتوانند خرمشهر را پس بگیرند کلید بصره را به آن‌ها خواهم داد و ایرانی ها با توکل و مجاهدت و شهادت طلبی و تفکر ولایت تمام نقاط از دست داده خود در جنگ را باز پس گرفتند؛ این تنها جنگی بود که در تاریخ ایران در آن یک وجب از خاک کشور را بدست دشمن نداد.

وی با تاکید بر اینکه 40 سال است شاهد جنایت ها، دخالت های آمریکا و دست نشاندگان داخلی و خارجی آنها غلیه انقلاب اسلامی بوده و هستیم، ادامه داد: برای مقابله با این خباثت ها و جنگ های نظامی، فرهنگی، اقتصادی و نیاز به توکل به خدا، پیروی از ولایت و مدیریت جهادی هستیم و نمونه های بارز این عملکرد در طول هشت سال دفاع مقدس و از جمله شکسته شدن حصر آبادان در عملیات ثامن الائمه وجود داشت.

عجمی عنوان کرد: امام خمینی با آغاز جنگ فرمودند؛ دیوانه ای همچون صدام سنگی به درون خانه ما انداخته است و در برابر این حرکت که همه آن‌را بزرگ می پنداشتند، فرمودند که این حرکت خیلی کوچک است و همین عامل بود که در ۸ سال از تمام ظرفیت های کشور که مهم ترین آن ظرفیت بسیج و مردم بود، استفاده شد.

وی اظهار کرد: امروز هم ما جنگ اقتصادی دشمن راعلیه خود داریم و۴۰ سال است که در منطقه آماج خربکاری های آمریکا را می بینیم و همیشه شیطنت های آن‌ها را در برابر نظام شاهد بوده ایم؛ در جنگ اقتصادی کنونی هم باید اولین گام توکل به خداوند که هیچ قدرتی بالاتر از او نیست را داشته باشیم و
دوم مدیریت جهادی آنچه هرجا کم آوردیم باید به آن روی بیاوریم.

سرهنگ عجمی با اشاره به ظرفیت بالای نیروی جوان گفت: جوانان در جنگ شرکت داشته که اعتقادشان این بود که باید در جنگ حضور داشته باشند تا حرف امام خود بر روی زمین نماند و امروز هم ما باید در این کارزار که از همه امکانات مثل فضای مجازی و رسانه ها بهره می برد بمانیم تا حرف ولی فقیه روی زمین نماند.

وی تصریح کرد: گام بعدی مبارزه با قاچاق کالا است که در درجه اول مسوولان و در درجه دوم ما مردم باید با قاچاق کالامبارزه کنیم، امروز ما باید خرید جنس ایرانی را اولویت قرار دهیم..

فرمانده ناحیه مقاومت امام علی(ع) عنوان کرد: نظارت مستقیم دولت بر تمام موضوعات کشور و جلوگیری از مشکلات در قیمت ها و دسترسی به کالا ها توسط مردم از این موارد است و بایستی با متخلفان برخورد شود که این امر نیازمند کمک کلیه نهادها و مردم است.

فرمانده سپاه ناحیه امام علی(ع) در پایان «تحصیل و تهذیب و ورزش» را خواسته رهبر معظم انقلاب از جوانان دانست و گفت: ان شاءالله همه شما عزیزان در این حوزه تلاشی وافر داشته باشید.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.