سرویس: اقتصادی » اقتصاد مقاومتی 10:42 - سه شنبه 03 مهر 1397

سعیدی نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی:

بازار مصرفی عراق يک فرصت بی‌نظير برای شركت‌های ايرانی است/ ديپلماسی اقتصادی ما منفعلانه عمل كرد

نماینده مردم مبارکه گفت: متاسفاته ديپلماسی اقتصادی ما منفعلانه عمل كرده و امروز شاهد حضور پررنگ كشورهایی مثل تركيه در عراق هستيم.

زهرا سعیدی در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به اشتراكات ديني و فرهنگي دو ملت ايران و عراق در كنار همجواري جغرافيايي، اظهار کرد: بهترين ظرفيت براي همكاری های تجاری اقتصادی را می توان بین دو کشور ایران و  عراق عاید کشور کرد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی افزود:‌ عراق بعد پايان ديكتاتوری صدام و خلاص شدن از شر تروريست های داعش، مسير بازسازی را طی مي كند و بهترين فرصت برای شركت ها و سرمايه گذاران ايرانی جهت حضور در اين امر است.

وی با اشاره به اینکه ایران اقتدار خود را به جهانیان ثابت کرده است، گفت: نبايد در اين شرايط سخت اقتصادی و تحريم ها، از ديگر رقيبان منطقه ای عقب بيفتيم.

سعیدی تصریح کرد: متاسفاته ديپلماسی اقتصادی ما منفعلانه عمل كرده و امروز شاهد حضور پررنگ كشورهایی مثل تركيه در عراق هستيم و جای تاسف است كه مي شنويم تركيه چندين رايزن اقتصادی در عراق دارد و ايران يك رايزن! و در این رابطه دستگاه ديپلماسي بايد هر چه زودتر اين خلا را جبران كند.

وی خاطرنشان کرد: امروز بازار مصرفی عراق يك فرصت بی نظير برای شركت های ايرانی است و محصولات با كيفيت غذايی ايران در كشوری همچون عراق خواهان زيادی دارد و از طرفي ديگر در حوزه محصولات حلال ما بايد به بهترين شكل در بازار عراق حضور داشته باشیم.

نماینده مردم مبارکه در مجلس با بیان اینکه دولت بايد از صادركنندگان حمايت كرده و مشوق های خوبی در نظر بگيرد، اذعان کرد: حوزه ديگر بخش توريسم مذهبی و گردشگران عراقی است كه به ايران مي آيند و در این رابطه صنعت توريسم يكی از پر درآمدترين صنايع در دنياست.

وی تاکید کرد: متاسفانه اخبار کذب و شایعه هایی که برخی رسانه ها به آن دامن می زنند، این رابطه ها را تحت الشعاع قرار داده است.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.