سرویس: اخبار شهرستان 07:28 - سه شنبه 03 مهر 1397

فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس:

زاینده رود ظرفیت بارگزاری جدید را ندارد/ لزوم تسریع در پرداخت حقوق حقابه داران شرق اصفهان در چارچوب مصوبات شورای عالی آب

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: مسئولان طبق مصوباتی که بارها در جلسات مختلف ذکر کرده اند باید در برخورد با برداشت های غیر مجاز تسریع داشته باشند و همچنین حقابه ها در چارچوب مصوبات شورای عالی آب پیگیری و اجرایی شود.

حمیدرضا فولادگر در گفتگو با اصفهان شرق، پیرو پیگیری مکرر در خصوص مسائل حوضه آبریز زاینده رود، اظهار کرد: رسیدگی به امور کشاورزان باید در اولویت مسائل مورد پیگیری مسئولان استانی و کشوری قرار گیرد زیرا این قشر سال هاست با مشکلات عدیده ای مواجه شده و تداوم خشکسالی های اخیر بر آن سایه افکنده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ضمن اشاره به جلسه اخیر با معاون امور آب وزیر نیرو، مسئولان استانی و کشوری و همچنین نماینده کشاورزان شهرستان اصفهان، افزود: حقوق حقابه داران و تاکید بر اجرای مصوبات شورای عالی آب، شورای هماهنگی زاینده رود و کارگروه سازگاری با کم آبی از محورهای جلسات مذکور بود که باید به صورت جدی دنبال شود.

وی با توجه به اینکه باید رژیم حقوقی زاینده رود به طور کامل رعایت شود، گفت: مسئولان طبق مصوباتی که بارها در جلسات مختلف ذکر کرده اند باید در برخورد با برداشت های غیر مجاز تسریع داشته باشند و همچنین حقابه ها در چارچوب مصوبات شورای عالی آب پیگیری و اجرایی شود.

فولادگر با اشاره به زمزمه اجرای طرح های جدید همچون «بن بروجن» تاکید کرد: با وضعیت فعلی زاینده رود قطعا نباید بارگزاری جدیدی از این رودخانه اجرایی شود و در خصوص طرح «بن بروجن» باید به این مساله واقف باشیم که پرداختن به این طرح نه تنها به صلاح نیست بلکه باید بعد از اجرای طرح های جدید انتقال آب، موضوع مذکور مطرح شود.

وی تصریح کرد: وزرات نیرو و مسئولان ذیربط در استان، با توجه به حل مشکل نقدینگی پروژه سد تونل سوم، باید نسبت به انجام فعال تر و صحیح تر آن همت گمارند و در مورد بهشت آباد نیز باید هرچه زودتر روش اجرایی طرح به صورت کارشناسی مشخص شود.

نماینده مردم اصفهان با اشاره به تاکیدات مکرر بر دنبال کردن پرداخت مراحل بعدی خسارت نکشت به کشاورزان، اذعان کرد: کشاورزان در وضعیت اقتصادی اخیر نیاز به حمایت مسئولان دارند و وزارت نیرو اعلام همکاری در خصوص پیگیری پرداخت خسارت به کشاورزان را مطرح کرد که البته اعتبارات باید از طریق صنایع و کارگروه سازگاری با کم آبی تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: جلسه به تنهایی دردی از کشاورزان دوا نخواهد کرد و مسئولان باید راهکار عملیاتی در خصوص حل مشکلات این قشر زحمت کش ارائه دهند تا به زودی شاهد رفع مشکلات باشیم.

فولادگر با اشاره ای کوتاه به مساله آب شرب استان اصفهان گفت: پروژه سامانه دوم آب شرب باید فعال تر شود و وزارت نیرو باید در این خصوص مسائل بودجه ای را مرتفع کند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.