سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 14:19 - جمعه 05 اردیبهشت 1393

امام جمعه شهر نصرآباد جرقویه سفلی:

مساله اشتغال جوانان شرق اصفهان را در راس امور قرار دهیم

امام جمعه شهر نصرآباد جرقویه در نمازجمعه این هفته گفت: بیکاری یکی از راههای نفوذ شیطان در جوانان است و مسئولین می بایست فعال کردن اقتصاد های کوچک را در راس امور قرار دهند.

به گزارش اصفهان شرق: حجت الاسلام علیرضا فرهنگ امام جمعه شهر نصر آباد جرقویه سفلی بعد از اشاره به تقوای الهی، به بررسی راههای ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه پرداخت و اظهار داشت: سبک زندگی انسانها تحت تاثیر مستقیم اقتصاد و فرهنگ می باشد و این دو ارتباط تنگاتنگی با هم دارند.

وی دین اسلام را برنامه ریز دقیقی برای دنیا و آخرت مردم عنوان کرد و گفت: دین اسلام هم برای دنیای مردم به واسطه ی اقتصاد سالم و هم برای آخرت به جهت تربیت الهی و اسلامی زندگی انسانها برنامه ریزی می کند و اقتصادی که بر مبنای اسلام پایه گذاری می شود آثاری همچون تولید ثروت به صورت مشروع و توزیع ثروت بین مردم به صورت صحیح دارد.

امام جمعه به عدم اجرای اقتصاد اسلامی در جامعه ای که مسئولین آن تحت تاثیر فرهنگ اسلامی قرار نگیرند اشاره و تصریح نمود: اگر مسئولان جامعه تحت تاثیر فرهنگ اسلامی قرار نگیرند و به باورهای سطحی و زود گذر اکتفا کنند، قادر به اجرای اقتصاد اسلامی نمی باشند و لذا تحت تاثیر نسخه های غربی و جدایی دین از دنیا و پول پرستی قرار داده می شوند.

وی همگان را به تاثیرپذیری ازفرهنگ و تربیت اسلامی فراخواند و گفت: جامعه ای که تحت تاثیر فرهنگ اسلامی باشد از ربا و رشوه به دور است و جامعه ای که فرهنگ دینی در آن کم باشد چیزی جز تزلزل خانواده ها و تاثیرگذاری در رفتار فرزندان نمی باشد، پس می بایست توجه کنیم که زیربنای اقتصاد سالم حرکت در مسیر تربیت و فرهنگ دینی است.

فرهنگ در ادامه دقت در کلام و گفتار نیکو را در آداب و معاشرت مهم تلقی کرد و اظهار داشت: مراعات گفتار نیکو و رعایت ادب در معاشرت یکی از درهای ورود به کار خیر معرفی شده است و در این رابطه حضرت علی(ع) سخاوت نفس، پاکی کلام و صبر در برابر اذیت دیگران را از درهای نیکی عنوان کرد. لذا باید به آداب و معاشرت در گفتار جهت نهادینه کردن فرهنگ الهی توجه کنیم.

امام جمعه شهر نصرآباد در فرازی دیگر از خطبه ها با اشاره به مناسبت های پیش روی این هفته، 2 محور اصلی را در دیدار رهبر معظم با مداحان مد نظر قرار داد و گفت: ضرورت و رعایت موازین شرعی توسط مداحان در مراسمات مذهبی می بایست به نحوی باشد که شان اهل بیت را زیر سوال نبرد و به پرهیز از اختلاف افکنی و برخی سیاسی کاری ها در سخن ذاکران می بایست توجه داشت.

وی با اشاره به 2 شکست تاریخی آمریکا در طبس و ویتنام افزود: حمله به طبس صرفا آزاد سازی گروگان ها نبود بلکه یکی از اهداف اصلی این حمله براندازی نظام عنوان شد که با امداد غیبی خداوند به شکست منجر شد و می بایست توجه به 3 عامل مهم را در بروز امدادهای غیبی مد نظر قرار دهیم که می توان خدمت خالص برای خدا، استقامت و نهراسیدن از دشمن و حفظ نظام اسلامی را از جمله عوامل ذکر کرد.

فرهنگ نگاه اسلام به کارگر را با ارزش خواند و با تاکید بر اهمیت به کار جوانان خاطر نشان کرد:

یکی از راههای نفوذ شیطان به جوانان بیکاری است و مسئولان موظفند سیاست اقتصادی در منطقه را به نحوی تنظیم کنند که کار جوانان منطقه و فعال کردن مکان های اقتصادی کوچک در راس قرار گیرد.

امام جمعه شهر نصرآباد با بیان روز شوراها در یک شنبه هفته ی آینده، 5 وظیفه ی مهم این قسمت را از کلام رهبر انقلاب بیان و افزود: دغدغه ی حل مشکلات ارتباط مردم با شورا، گزارشی از عملکرد شورا با حضور شهردار، تفاهم و همدلی بین مسئولین و توجه به کار جهادی برای مردم از جمله وظایف مهم شوراها می باشد.

وی در پایان به آفات خدمت در شورا از دید مقام معظم رهبری اشاره و تصریح نمود:

آفات خدمت در شوراها جناح بندی ها و انگیزه های حزبی، گروهی و طایفه ای می باشد و مانند زهری محکم و زیان بخش عنوان می شود لذا شورا در شهرها دقت کنند که اسیر جناح بندی و طایفه گری ها و منفعت شخصی نتوانند به کار برای مردم بپردازند زیرا زیان اصلی را در جناح بازی ها مردم خواهند برد.

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.