سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 01:27 - جمعه 05 اردیبهشت 1393

خسارتی در قالب کمک معیشتی!

واریز مرحله اول کمک معیشت کشاورزان شرق اصفهان

مرحله ی اول پرداخت کمک معیشت کشاورزان از روز شنبه 6 اردیبهشت با اولویت بخش بن رود آغاز خواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق: در راستای وعده های اخیر مسئولین مبنی بر پرداخت خسارت به کشاورزان آسیب دیده از خشکسالی، این وعده مسئولین در قالب واژه ی کمک معیشتی و پرداخت آن به کشاورزان محقق شد.

از روز شنبه 6 اردیبهشت 93 مرحله ی اول پرداخت کمک معیشتی با اولویت بخش بن رود به سمت بخش مرکزی آغاز خواهد شد.

بر این اساس حداقل پرداختی به واسطه ی 1 هکتار به مبلغ 500 هزار تومان و حداکثر ده هکتار به مبلغ 1500000 تومان در مرحله ی اول، با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان و بانک کشاورزی می باشد.

جدول پرداختی جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان با هماهنگی و تنظیم جهاد کشاورزی استان به مرحله ی اجرا درآمد و به حساب مالک دفترچه ی کشاورزی واریز خواهد شد.

البته چیزی که در این زمینه کمی قابل تامل بود، عدم دعوت از نمایندگان کشاورزان صنف کشاورزی شهرستان می باشد.

در حالی که صنف پیشنهاد بودجه و پرداخت خسارت را مطرح کرده بود ولی در تنظیم این پرداخت در بین مسئولین ذیربط هیچ جایی نداشت.

داوود ملک پور دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان در گفتگویی تلفنی با اصفهان شرق اظهار داشت:

اطلاع ما از پرداخت کمک معیشتی بر اساس اطلاعیه جهاد کشاورزی در مبالغ پرداختی می باشد و اطلاعی از میزان و تخصیص منطقه ای نداریم.

وی در پاسخ به این سوال که به عنوان نماینده کشاورز مشارکت شما در پرداخت کمک معیشتی تا چه اندازه ای بوده است، گفت: متاسفانه صنف کشاورزی که مطالبه گر حق کشاورزان شرق اصفهان است در هیچ جلسه ای با جهاد کشاورزی و نحوه پرداخت این مبلغ شرکت داده نشد و این در حالی است که نقش اصلی را در بازگو کردن مشکلات کشاورز داشت و لیکن کسی برای مشورت در توزیع مبلغ حتی نظری از کشاورز و نمایندگان آنها نگرفت و این جای بسی تاسف دارد.

سوالات بسیاری در ذهن کشاورز وجود دارد

انگار هنوز برخی نقش صنف که با رای کشاورز و جوهر انگشتان ترک خورده آنها انتخاب شد را از خاطر نگذرانده و حداقل در مرحله اول توزیع این کمک معیشتی صندلی را برایشان در جلسات خالی نگذاشته بود.

 به امید مرحله دوم و …..

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “واریز مرحله اول کمک معیشت کشاورزان شرق اصفهان”

  1. محسن گفت:

    با سلام خسارات خشکسالی ما کشاورزان دنارت و ردان و بیادان و فیزادان و گشاران را چرا پرداخت نمیکنند اگر خسارات ما را نمی پردازند و اب هم به ما نمیدهند حد اقل کاربری زمینهای ما را عوض کنند مگر ما چه گناهی مرتکب شده ایم که با ما مسئو لین اینگونه رفتار میکنند

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.