اصفهان شرق

سالگرد واقعه طبس/ طوفان شن کابوسی برای تمام تاریخ سلطه و تجاوز دولتمردان آمریکایی بود

کدخبر: 17587
1393/02/05 در ساعت 08:18

به گزارش اصفهان شرق: عملیات طبس که نام آن در ارتش آمریکا عملیات «پنجه عقاب» است، عملیاتی نظامی توسط نیروهای دلتا در ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۵۹ بود که برای آزادسازی آمریکایی‌های گروگان گرفته‌ شده توسط دانشجویان پیرو خط امام طراحی شده بود.

نیروی افسانه ای، شکست ناپذیر و سری “دلتا” بر اثر “توفان شن” شکستی را متحمل شد که به منزله کابوسی برای تمام تاریخ سلطه و تجاوز دولتمردان آمریکایی به شمارمی رود و بار دیگر ثابت شد، خداوند ملتی را که او را یاری کند، یاری خواهد کرد.
واقعه طبس یکی از آموزنده ترین حوادث سیاسی- نظامی در تاریخ معاصر برای ابرقدرت ها به شمار می رود و جیمی کارتر بارها از این روز بعنوان یکی از بدترین روزهای زندگی‌اش یاد کرده است.

 

طبس

 

بدین بهانه به گفتگوی تلفنی با نمایندگان اصولگرای شهر اصفهان در مجلس شورای اسلامی پرداختیم و از آنها خواستیم آمریکا را در جملاتی برای ما توصیف کنند. هرچند سوال در ابتدا کمی عجیب می نمود، اما متن حاضر حاصل گفتگوی خواندنی صاحب نیوز با ایشان است.

 

***

 

خانم نیره اخوان بی طرف

 

نیره اخوان

 

آمریکا شیطان بزرگ است؛ از هر وسیله ای استفاده می کند برای اینکه خواسته های خودش و منافع خودش را تأمین بکند بنابراین زورگو است. به ظاهر حقوق بشر را دفاع می کند اما خودش زیر پا می گذارد. مشکلات آمریکا فراوان است برای گفتن.

 

 

 

دکتر حسن کامران

 

حسن کامران

 

آمریکا نیروی مداخله گر است. امام رحمت الله علیه فرمودند رابطه ما با آنها رابطه گرگ و میش است؛ یعنی آمریکایی ها گرگ اند، قساوت دارند. برای منافعشان حاضرند کودکان و زنان را ترور کنند. الگوی تروریسم هستند. یک سری باشگاه هایی کنار سازمان ملل دارند که با دلارهایشان اداره می کنند و آنها می آیند و جنایات آمریکایی ها را شکل حقوقی می دهند. و در یک کلام جهان خواری است که کارش فقط تجاوز است برای اینکه منابع انسان ها و مسلمین را غارت کنند.

 

مهندس حمیدرضا فولادگر

 

حمیدرضا فولادگر

 

آمریکا مظهر نظام سلطه گر و مستکبر مبتنی بر مدنیت مادی و لیبرالیسم سرمایه داری است و مصداقی کامل از مفهوم طاغوت در فرهنگ قرآنی است.

 

دکتر عباس مقتدایی

 

عباس مقتدایی

 

در دنیای امروز نظام سلطه در همه ابعاد فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، نظامی، اجتماعی و نظایر آن به دنبال تسلط بر جهان و ساختن فضایی است که در آن بتواند اهداف و مقاصد شیطانی خود را دنبال کند. این نظام سلطه هم اعوان و انصار دارد و هم دشمنان و مخالفان دارد. پیش قراول چنین تفکری در حوزه نظام سلطه در دنیای امروز قدرت های بزرگ هستند که در رأس آنها ایالات متحده آمریکاست که پیشقراول تثبیت و دست یابی به اهداف شیطانی است. به همین جهت حضرت امام (ره) آمریکا را شیطان بزرگ می نامیدند چون رویکردهای نظام سلطه، رویکردهایی مغایر و مخالف با رویکردهای الهی و نظام اسلامی است. در دنیای امروز نیز نظام اسلامی که برآمده از انقلاب اسلامی ایران است، در مقابل و در جبهه مخالف نظام سلطه قرار گرفته است. در همین جهت همه کسانی که با رویکردهای اسلامی مأنوس هستند و رویکردهای اسلامی را مورد حمایت قرار می دهند در مقابل نظام سلطه قرار گرفته اند و امروز پیشگام چنین تفکری انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی است.

 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک

 

احمد سالک

 

بسم الله الرحمن الرحیم. آمریکا یکی از قاره های مهم دنیاست که از جمله آمریکای مرکزی، از حیث ژئوپلتیک و جغرافیا، در یک وسعت بزرگی است. از حیث حکومت ها بر اساس احزاب تشکیل شده است یعنی احزاب دموکرات و دیگر احزابی که در آنجا حاکم هستند. از حیث صنعت و تکنولوژی خوب در دنیا پیشرفت های بسیار بالایی دارد و توانسته در زمین و دریا و هوا کسب امتیازاتی در بخش صنعت داشته باشد. از حیث نوع حکومت استکباری و صاحب سلطه است، به معنای اینکه حاکمیت خودش را در گوشه و کنار جهان برای ابراز قدرت برای سایر کشورهای شرقی یا غربی حفظ کرده است پس حکومتش یک حکومت قدرت طلب و به دنبال تک قطبی جهانی است.

 

معتقد هستند که دنیا یک دهکده است و یک کدخدا می خواهد و آن کدخدا هم فقط رئیس جمهور آمریکا و حکومت آمریکاست.

 

از حیث نوع استعمار در بخش های مختلف فعالیت استعماری دارد. البته هدفی را که آنها مطرح می کنند حفظ منافع آمریکا و حفظ منافع ملی خود است و در این رابطه برایشان انسان و انسانیت اصلا معنا و مفهومی ندارد پس برای گرفتن معادن و سرمایه های جهانی میلیون ها انسان را قربانی می کنند و با سلاح های میکروبی و عصبی خطرناک سعی دارند بر دنیا تسلط داشته باشند.

 

البته باید بگوییم که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، دو قطب در جهان بود که قطب شرق به محوریت مسکو و قطب غرب به محوریت آمریکا بود. در حقیقت دو مکتب دربرابر هم بود، یکی مکتب کاپیتالیسم و سرمایه داری و یکی بر اساس کمونیسم، که نبرد سرد و گرم میان این دو قطب جهانی بود. اما وقتی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) و پشتیبانی مردم به پیروزی رسید، و در طول این ۳۵ سال که شاهد پیروزی هایی پشت سر هم بودیم، قطبی در جهان بوجود آمد به نام قطب اسلام که نه غربی است و نه شرقی است و لذا هم با کاپیتالیسم جنگیده و هم با کمونیسم.

 

امروز دو قطبی بودن جهان شکست خورده و فروپاشی شوروی شاهد این مدعاست و پیش بینی می کنیم که در آمریکا نیز یک شکست سنگینی شکل خواهد گرفت، کما اینکه بعضی از کشورهای آمریکای لاتین هم در مقابل اوباما و دیگران ایستادگی می کنند و ابهت آمریکا شکسته است.

 

شما شاهد هستید که در بحرین، مزدوران آمریکایی ها، اسرائیل و کشورهای عربی حضور دارند و شاهد هستیم مردم در مقابل حکومت خلیفه ایستادگی می کنند و یا در سوریه شاهد هستیم علیرغم اینکه آمریکا، اسرائیل، عربستان، ترکیه، قطر به میدان آمده اند که بشار اسد را زمین بزنند ولی ما شاهد هستیم که امروز آمریکا در سوریه شکست خورده است. عامل اصلی این شکست ها بیداری اسلامی در ملت ها است. دین هدف بزرگی است، وقتی رشد بیداری ملت ها رو به گسترش باشد به طور طبیعی جایگاه ظالمین در دنیا رو به افول خواهد بود. ما شاهد اضمحلال ابرقدرت ها هستیم و آینده برای ما روشن است.