سرویس: اقتصادی 11:14 - دوشنبه 02 مهر 1397

سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی؛

ابراز اطمینان رئیس بانک مرکزی برای تأمین ارز کالا‌های اساسی

سخنگوی فراکسیون مستقلان مجلس شورای اسلامی جزئیات جلسه صبح امروز این فراکسیون با رئیس کل بانک مرکزی را تشریح کرد.

به گزارش اصفهان شرق، سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگویی، با اشاره به جلسه صبح امروز (یکشنبه اول مهر) این فراکسیون اظهار داشت: عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی، میهمان اعضای فراکسیون مستقلان ولایی مجلس بود.

بیشتر بخوانید

اول مهر؛ جلسه ارزی فراکسیون مستقلان با “همتی”

وی با بیان اینکه در این جلسه درباره پیمان‌های دوجانبه ارزی بحث و تبادل نظر شد، افزود: ما با برخی از کشور‌ها مانند روسیه پیمان دوجانبه ارزی منعقد کردیم که این موضوع می‌تواند فشار‌های ارزی را کاهش دهد. همچنین در این نشست درباره تأمین کالا‌های اساسی گفت‌وگو شد که رئیس کل بانک مرکزی عنوان کرد که 13 میلیارد دلار برای تهیه کالا‌های اساسی کاملاً تأمین شده و جای نگرانی وجود ندارد.

سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس با اعلام اینکه سالانه در حدود 42 میلیارد کالا‌های غیرنفتی صادر می‌شود، گفت: رئیس کل بانک مرکزی در این جلسه گزارشی ارائه داد مبنی بر اینکه صادرکنندگان برای صادرات مورد حمایت هستند اما متأسفانه بخشی از ارز ناشی از صادرات کالا‌های غیرنفتی به کشور بازنمی‌گردد.

لاهوتی ادامه داد: به‌اعتقاد همتی در حال مدیریت هستیم تا تمامی ارز ناشی از صادرات کالا‌های غیرنفتی به داخل کشور بازگردد و در بازار عرضه شود.

وی با ابراز اینکه در این جلسه درباره بنگاهداری بانک‌ها هم نکاتی مطرح شد، اظهار داشت: طبق قانون، بانک‌ها می‌توانند 40 درصد از اموال خود را حفظ کنند و باید مابقی آن را واگذار کنند، بنابراین حفظ بیش از 40 درصد مازاد اموال محسوب و مشمول مالیات می‌شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس تأکید کرد: اموال مازاد بانک‌ها مشمول 25 درصد مالیات و سالانه هم 2 الی 3 درصد به این میزان افزوده می‌شود.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.