سرویس: اجتماعی 11:39 - یکشنبه 01 مهر 1397

درخواست نوروزی در روز اول مدارس؛

شهردار اصفهان راه‌حل مدیریت شهر را از دانش‌آموزان طلب کرد

شهردار اصفهان گفت: اگر خوب درس بخوانید ولی شخصیت اجتماعی شما رشد پیدا نکند، این علم و درس خیلی نمی‌تواند تاثیری داشته باشد و شما باید امروز به ما بگویید که چگونه شهر را بهتر مدیریت کنیم و زیست‌پذیری شهر را بیشتر کنیم.

به گزارش اصفهان شرق، قدرت‌اله نوروزی صبح امروز در آئین نواختن زنگ بازگشایی مدارس استان اصفهان اظهار کرد: امروز بوی مهر سراسر شهر را فرا گرفته است و خنده‌ای که بر لبان دانش‌آموزان وجود دارد، ریشه در مهر و محبت و مهربانی دارد.

وی افزود: امروز به دانش‌آموزان و دانشجویان و همچنین معلمان اختصاص دارد؛ امروز سرآغاز شدن برای افرادی است که کار را با آموختن آغاز کرده‌اند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: امروز روز آموختن برای کسانی است که مستعد و آماده آموزش هستند پس در این روز از خداوند می‌خواهیم تا همه دانش‌آموزان و همه ما را کمک کند تا در آموختن بیش از همیشه حریص باشیم و سخت‌کوش باشیم.

وی عنوان کرد: از خداوند می‌خواهم در چنین روزی به ما توفیق دهد تا در زمان گرفتن قلم به دست جز برای رضایت خدا ننویسیم؛ آینده کشور در دستان شماست و نقش خانم‌ها در آینده بسیار پررنگ است و اگر به تاریخ نگاه کنیم، زنانی را می‌یابیم که نقش اثرگذاری داشته‌اند و شما باید گره‌های کور این کشور را باز کنید.

نوروزی مطرح کرد: اگر خوب درس بخوانید ولی شخصیت اجتماعی شما رشد پیدا نکند، این علم و درس خیلی نمی‌تواند تاثیری داشته باشد و شما باید امروز به ما بگویید که چگونه شهر را بهتر مدیریت کنیم و زیست‌پذیری شهر را بیشتر کنیم.

وی ادامه داد: در کلاس درس باید به این مسائل هم پرداخته شود و همه کسانی که بر مسند قدرت خواهند نشست، باید این زمینه‌ها و رشد کافی را از پشت نیمکت‌های دبیرستان شعور اجتماعی به دست بیاورند.

شهردار اصفهان از معلمان درخواست کرد تا زمینه‌های شکل‌گیری شعور اجتماعی را در مدارس رقم بزند و در این باره گفت: شکل‌گیری شخصیت در دانشگاه به گونه دیگری است و مدرسه نقش بسیاری مهمی دارد.

وی خاطر نشان کرد: اگر از امروز دغدغه مشکلات آینده را داشته باشید، می‌توانید در آینده اثرگذار باشد و تکنولوژی با سرعت بالا در حال پیشرفت است؛ در همه دنیا کسانی که اصول اخلاقی را رعایت می‌کنند و حقوق مردم را می‌دانند، موثر هستند.

نوروزی تاکید کرد: از امروز که آغاز سال تحصیلی است طوری درس و علم‌آموزی را آغاز کنید که سریع‌تر به نقطه شدن برسید؛ شهرداری این آمادگی را دارد تا با آموزش و پرورش و مدارس در زمینه‌های مختلف همکاری کند.

وی در پایان در مورد حوادث اهواز نیز عنوان کرد: ملت ایران ملتی نیست که با این حرکت‌ها در مسیر حرکتشان خدشه‌ای وارد شود، باید دستگاها‌ی اطلاعاتی و امنیتی هم زمینه را برای تکرار چنین حوادثی نامساعد کنند و هم جواب خوبی به آن‌ها بدهند.

کلید تزکیه و آگاهی محبت است

سیدحمیدرضا طباطبایی اظهار کرد: همه چیز بصورت دور خواهد بود و خداوند در طبیعت این موضوع را به ما نشان داده است.

وی افزود: مهر آغاز سال تحصیلی این سنت را به ما نشان می‌دهد که تزکیه رکن اصلی است و باید برگ‌ریزان کرد تا به ثمر نشست؛ آن چیزی که با جهل مقابله می‌کند، آگاهی است و باید با علم‌آموزی به آگاهی برسیم تا هر دستور و فرمایشی را نپذیریم و روی آن فکر کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان تصریح کرد: کلید تزکیه و آگاهی محبت است و راه سعادت دنیا و آخرت همین محبت است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.