سرویس: غیر تولیدی 13:30 - شنبه 31 شهریور 1397

معاون آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد

برگزاری جشن شکوفه‌های اصفهان با حضور 83 هزار کلاس اولی

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: 83 هزار و 214 نفر دانش‌آموز کلاس اولی و پیش دبستانی امروز در مدارس اصفهان حضور پیدا کردند و برنامه شکوفه‌ها را اجرایی می‌کنند.

به گزارش اصفهان شرق، شهین جوانی صبح امروز در مراسم جشن شکوفه‌ها دبستان کاویانی اظهار داشت: امروز 83 هزار و 214 نفر دانش‌آموز کلاس اولی در مدارس اصفهان حضور پیدا کردند و برنامه شکوفه‌ها را اجرایی می‌کنند، همچنین بسیاری از نونهالان در جشن غنچه‌ها در مراکز پیش‌دبستانی حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود: با باور به اینکه آموزش پایه مبنای توسعه پایدار است، باید از این امانت‌های الهی با همراهی خانه، مدرسه و جامعه به خلق مشترکی دست یافت تا نونهالان امروز که آینده این کشور را تدبیر می‌کنند راه درستی را طی کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: باید از عاشورا درس گرفت و در مقابل ظلمی که به فرزندان این مرز و بوم در خصوص بی‌سوادی سیاه و بی‌سوادی سفید که هراسناک‌تر است، روا داشته می‌شود ایستادگی کرد و دست به دست هم داد تا آموزش و پرورشی باکیفیت و مناسب‌تر فراهم کرد.

وی ادامه داد: باید در این آموزش و پرورش فرزندان صبور و اهل مدارا تربیت کرد، فرزندانی که توانایی گفت‌وگوی اخلاقی، مؤثر و نقادانه داشته باشند و به حقوق و تکالیف شهروندی خود واقف باشند و بتوانند از حق خود دفاع کنند.

جوانی تأکید کرد: ارتقای سطح درک مطلب، تلفیق و استنباط، توانمندی نیروی انسانی بخصوص ارتقای مدیریت آموزشگاهی از برنامه‌های مهم و اولویت‌های کار آموزش و پرورش استان است، تا شرایط لازم فیزیولوژی و جسمی برای دانش‌آموزان آماده شود.

وی اذعان داشت: یادگیری مغزمحور باید الگوی کار علمی قرار گیرد و استرس و اضطراب از محیط مدرسه دور شود، ساماندهی آموزشی به روش‌های بازی، قصه، شعر، همنوایی و سرود که برای بچه‌ها لذت‌بخش است انجام گیرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: در یادگیری مغزمحور دانش‌آموزان نیاز به اکسیژن کافی، خواب و خوراک و مهر و محبت کافی دارند که انجام آن‌ها به دست والدین است، تجربه ثابت کرده است که افرادی می‌توانند موفق باشند که هوش هیجانی بالایی دارند و 70 درصد این هوش به دست والدین متجلی می‌شود.

وی تصریح کرد: با ایجاد محیط یادگیرنده با محوریت فعالیت‌های یادگیری در راستای سیاست مدرسه محوری و با تأکید بر اصل رقابت زدایی و تفاوت‌های فردی و رعایت کرامت انسانی بیش از گذشته صداقت، راستی، اخلاق‌مداری، صبوری، گوش دادن، درست صحبت کردن و بسیاری از واژه‌های زبانی شکوهمند که ما را به هم پیوند می‌دهد در مدارس جاری خواهند شد.

جوانی یادآور شد: والدین، فرصت‌های موجود و نهادهای مربوط به مدارس به نیل به این اهداف یاری‌رسان هستند تا فضای مدارس فضای تعامل، گفت‌وگو و بحث باشد و فرزندان را به مرتبه‌ای از حیات طیبه برساند و آن‌ها را آماده ورود به زندگی شایسته فردی اجتماعی کند.

به دنبال ساختن انسان‌های توانمند برای تضمین آینده جامعه هستیم

در ادامه جلال‌الدین ضیایی، سرپرست ناحیه یک آموزش و پرورش اصفهان بیان کرد: تقارن ایام محرم، هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس به فال نیک گرفته می‌شود تا از جانبازان، شهدا و افرادی که از جان و مال خود گذشتند تا امروز فرزندان ما در امنیت کامل امروز به تحصیل بپردازند.

وی افزود: آسایش و امنیت امروز نتیجه هشت سال دفاع مقدس است و اگر امروز در جامعه ولایتی، جامعه ائمه اطهار و جامعه‌ای که شور حسینی در آن تبلور دارد از جان‌فشانی و ایثارگری شهداست.

سرپرست ناحیه یک آموزش و پرورش اصفهان گفت: دانش‌آموزان امروز آینده‌ساز فردای جامعه هستند، اگر این دانش‌آموزان خوب تربیت شوند فردای ایران خوب ساخته می‌شود اما هر کوتاهی و سهل‌انگاری جامعه فردا جامعه‌ای خواهد بود که با هزاران مشکل عدیده روبرو خواهد شد.

وی افزود: امروز به دنبال ساختن انسان‌های توانمندی هستیم که آینده جامعه تضمین شود، آثار مثبت وقت گذاشتن برای دانش‌آموزان حتماً در آینده دیده خواهد شد، شروع مهر شروع خلقتی دوباره است، مهر و مهربانی و شروع مدرسه، شروع خلقت و آفرینش است.

 ضیایی ادامه داد: اگر دانش‌آموزان را برای زندگی کردن آماده کنیم، این جامعه یک جامعه توسعه‌یافته خواهد بود اما اگر صرفاً به دنبال تربیت دانشمند باشیم، توسعه نخواهیم یافت، باید به دنبال ساخت انسان‌های آگاه و توانا و توانمند بود که مهارت‌های زندگی را خوب آموزش ببینند و جامعه را به کمک این آینده‌سازان ساخت.

جشن شکوفه‌ها در روز 31 شهریور ماه همزمان با سراسر مدارس ایران به صورت نمادین در دبستان دخترانه کاویانی شهر اصفهان با حضور مسؤولان برگزار شد.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.