سرویس: غیر تولیدی 09:20 - شنبه 31 شهریور 1397

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان:

اصفهان دارنده بیشترین جمعیت حیات وحش کشور/ ۱۱ درصد خاک استان حفاظت شده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: بیشترین جمعیت حیات وحش کشور به خصوص آهو در استان اصفهان است.

به گزارش اصفهان شرق، سید رحمان دانیالی در این باره اظهار کرد: یک سوم جمعیت حیات وحش ایران در استان اصفهان قراردارد و بعد از آهو، بیشترین جمعیت را کل، بز، قوچ و میش تشکیل می دهند.

وی تصریح کرد: جمعیت حیات وحش استان اصفهان بالغ بر ۳۲ هزار راس انواع سم داران غالب شامل آهو، کل، بز، قوچ و میش، جبیر است.

وی با اشاره به توسعه مناطق حفاظت شده استان اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱ درصد خاک این استان حفاظت شده است و این وسعت باید حداقل به ۱۷ درصد برسد که جز با همکاری و همدلی مسئولان، مردم و رسانه ها میسر نمی شود.

دانیالی با اشاره به معضلات و مشکلات محیط زیست استان گفت: آلودگی هوا ، تخریب گونه های گیاهی و جانوری، حقابه زیست محیطی، آتش سوزی های مراتع و بی توجهی به منابع انرژی از مهمترین معضلات محیط زیست این استان است که باید مرتفع شود.

وی تصریح کرد: کاهش این مشکلات و معضلات جز با مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد زیست محیطی میسر نیست چون فقط دولت به تنهایی وظیفه حفاظت از محیط زیست را ندارد و همه باید مشارکت کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان همچنین با اشاره به توسعه گردشگری اکوتوریسم از طریق ظرفیت های مناطق حفاظت شده گفت: رسانه ها می توانند در این بخش با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی پیشگام باشند ودر توسعه فرهنگ محیط زیست اثرگذاری مشارکت بیشتری داشته باشند.

استان اصفهان دارای یک اثر طبیعی ملی، سه پارک ملی و پناهگاه حیات وحش و دو پناهگاه حیات وحش، چهار منطقه حفاظت شده ، ۱۱ منطقه شکار ممنوع و یک تالاب بین المللی است که با استناد تعاریف مندرج در متن قوانین ، این مناطق مستعد به صورت یک زیست بوم طبیعی فعال به عنوان پشتوانه ای برای حفاظت از ذخایر طبیعی کشور هستند و هر گونه شکار دراین مناطق ممنوع است.

انتهای پیام

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.