سرویس: اخبار شهرستان 09:31 - شنبه 31 شهریور 1397

فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس:

مسئولان نسبت به پرداخت مراحل بعدی خسارت نکشت کشاورزان، اهتمام بورزند/ تضعیف رژیم حقوقی زاینده رود با برداشت‌های بی‌‌رویه

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: رژیم حقوقی زاینده رود باید احیا شود و در این خصوص جلوی برداشت های بی رویه از زاینده رود گرفته و الگوی مصرف اصلاح شود.

حمیدرضا فولادگر در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به اینکه بخش عمده ای از منطقه شرق اصفهان شامل ارائه تسهیلات طرح های اشتغال خُرد می شود، اظهار کرد: با توجه به مصوبه مجلس در خصوص تسهیلات طرح های اشتغال که شامل روستاها، مناطق عشایری و شهرهای زیر 10 هزار نفر می شود، می توان اینگونه برآورد کرد که این تسهیلات می تواند بخش عمده ای از منطقه شرق اصفهان را پوشش دهد و مردم با مراجعه به دستگاه های اجرایی، فرمانداری و بخشداری ها نسبت به ارائه طرح های اشتغال خود با توجه به اولویت های تعیین شده، اقدام کنند.

*اشتغال کوچک در مسیر ارائه تسهیلات

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: تسهیلات ذکر شده در خصوص اشتغال با سود بانکی 6درصد به درخواست کننده اختصاص داده می شود و فرد به تناسب طرح می تواند این تسهیلات را از بانک کشاورزی، پُست بانک، بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید دریافت کنند.

وی با اشاره به تبصره 18 بودجه در خصوص اجرای برنامه اشتغالزایی گفت: متقاضی از طریق سامانه کارا«اداره کل کار و تامین اجتماعی» می تواند طرح های اشتغالزایی کوچک را معرفی و از این طریق نیز به فعالیت متوسط، کوچک و خانگی دست زند.

*سرعت بخشیدن به اجرای سد تونل سوم با حل مسائل بودجه ای

فولادگر در بخش دیگر گفتگو به طرح های انتقال آب و سد تونل سوم، اشاره کرد و افزود: با پیگیری های انجام شده در حیطه کار نمایندگان مجلس، اعتبارات بودجه ای طرح افزایش یافت و در این خصوص با مشارکت عمومی و خصوصی و عملی شدن قولی که پیمانکار داده است، سال 99 شاهد بهره برداری از این طرح خواهیم بود.

وی ادامه داد: امیدواریم با پیگیری مسائل اجرایی توسط مسئولان ذیربط و نظارت قانونی و به موقع نمایندگان مجلس، در سال 98 آبگیری از سد تونل انجام و طی آن در سال 99 به بهره برداری کامل برسد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه سرعت گرفتن طرح مذکور با حل مسائل بودجه ای تا حدود قابل توجهی حاصل می شود، تصریح کرد: افزایش انتقال آب به زاینده رود مابین 150 تا 200 میلیون متر معکب از جمله مسائل مهم این طرح است.

*بهشت آباد زمان طولانی را به خود اختصاص داد

وی با اشاره به اینکه طرح بهشت آباد از جمله طرح هایی بود که زمان بسیاری را به خود اختصاص داد، متذکر شد: بحث کارشناسی از این پروژه انجام می شود تا بتوان روش انتقال آب را به درستی و شیوه کارشناسی تعیین کرد و همچنین بسته به نوع روش انتقال آب یا از طریق تونل و یا خط لوله، زمان طولانی برای بهره برداری این پروژه نیاز است که تحت عنوان انتقال آب به فلات مرکزی ایران مطرح می شود.

فولاگر با بیان اینکه در خصوص طرح انتقال آب از طریق لوله گذاری؛ استاندار اصفهان باید توضیح بیشتری دهند، گفت: به گفته استاندار اصفهان، به‌وسیله لوله‌گذاری میزان آب هر سهم انتقال پیدا کند ولی در این خصوص قطعا باید ساعت ها کار کارشناسی انجام گیرد.

وی اذعان کرد: باتوجه به اینکه بحث انتقال آب از خلیج فارس به صورت جدی مطح می شود، اظهار کرد: نیاز آینده صنعت باید تامین شود زیرا با این وضعیت فعلی زاینده رود، آبی برای ورود به چرخه صنعت نداریم و نمی توان منبع تامینی برای صنعت از زاینده رود در نظر گرفت.

*لزوم رعایت رژیم حقوقی زاینده رود

نماینده مردم اصفهان در مجلس که مدت هاست ورود جدی به مبحث رژیم حقوقی زاینده رود داشته است، افزود: رژیم حقوقی زاینده رود باید احیا شود و در این خصوص جلوی برداشت های بی رویه از زاینده رود گرفته و الگوی مصرف اصلاح شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم با مصوباتی که شورای امنیت کشور و شورای هماهنگی سازگاری با کم آبی داشت، مصوبات اجرایی شده و از وزارت کشور می خواهیم که ساماندهی زاینده رود، کنترل هوشمند و جلوگیری از برداشت های غیرقانونی را در راس کار خود قرار دهد زیرا احیای زاینده رود مستلزم کار هماهنگ و پیگیری مکرر مردم و مسئولان است.

*حق نکشت کشاورزان باید به درستی پرداخت شود

فولادگر به خسارت عدم کشت اشاره کرد و گفت: مسئولان باید نسبت به پرداخت مراحل بعدی خسارت نکشت اقدام و به یک مرحله اکتفا نکنند زیرا کشاورزان آسیب جدی از خشکسالی های اخیر برده اند و در این خصوص مسئولان نیز باید به وعده هایی که داده اند عمل کنند.

وی تصریح کرد: استیصال حق کشاورزان مورد پذیرش همه مسئولان است ولی باید کشاورزان صبور به این مساله واقف باشند، افرادی که دل خوشی از نظام ندارند، به دنبال فرصت برای به حاشیه بردن کشاورزان هستند تا مطالبه صحیح و قانونی کشاورزان را به چالش بکشانند و حرف های خود را به کشاورزان نسبت دهند.

نماینده مردم اصفهان خاطرنشان کرد: حقابه حق قانونی کشاورزان است و این قشر زحمت کش باید در این خصوص پیگیری لازم از طریق برگزاری جلسات با نمایندگان مجلس و همچنین معتمدین خود در صنف کشاورزی را در اولویت قرار دهند.

انتهای پیام/

 

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.