سرویس: غیر تولیدی 11:09 - جمعه 30 شهریور 1397

استاد حوزه علمیه:

راز ماندگاری نهضت عاشورا/ سوریه و لبنان خط مقدم مبارزه با دشمنان اسلام و سپر جمهوری اسلامی هستند

کارشناس مذهبی با اشاره به شعار « نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» این تفکر را در تضاد آشکار با آیات قرآن و فطرت بشر دانست و گفت: حزب الله لبنان امروز خط مقدم مبارزه با استکبار و تضمین کننده امنیت ایران است.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام محمدرضا رنجبر، در جمع عزاداران حسینی شاهین شهر با اشاره به آیات جهاد، امر به معروف و نهی از منکر و انفاق در قرآن کریم و روایات مربوط به آن ها، اظهار کرد: تفاوت مهم انسان با حیوانات در این است که نمی تواند و نباید نسبت به اتفاقات پیرامون خود و خطراتی که برای هم نوعان خود وجود دارد، بی تفاوت باشد.

استاد حوزه علمیه، با بیان اینکه رفتار حیوانات نسبت به یک هم نوع خودشان بیشتر حالت بی تفاوتی است، افزود: اما انسان بر اساس فطرت خود نمی تواند به راحتی از رنجش و مخاطراتی که انسان های دیگر را تهدید می کند، بگذرد، همچنین دین اسلام و همه ادیان الهی بر شناختن حق انسان های دیگر و کمک و یاری انسان ها به یکدیگر به عنوان یک موجود اجتماعی تأکید کرده اند.

وی انفاق و بخشش در راه خداوند را سبب افزون شدن نعمت و دارایی ها دانست و تصریح کرد: یقین بدانید که اگر به خاطر خداوند از اموال خود بخشش کنیم، خداوند هم چندین برابر آن را به ما خواهد داد، چرا که این بخشش و انفاق ریشه در خداوند دارد و خداوند هم آن مال را که به منبع خودش متصل است نه تنها کم نمی کند بلکه زیاد هم خواهد کرد.

حجت الاسلام رنجبر با اشاره به شعار« نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» که از سوی عده ای قلیل در ایام فتنه سال 88 سر داده شد، بیان کرد: البته هنوز هم عده ای سعی می کنند تا این شعار و مضمون آن را در جامعه گسترش دهند و می گویند « چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است» و باید به فکر کشور و مردم ایران باشیم و به سایر مسلمانان و مظلومان جهان کاری نداشته باشیم.

*شعار «نه غزه نه لبنان» خلاف روح اسلام و تعالیم اسلامی است

کارشناس مذهبی، شعار«نه غزه نه لبنان» را خلاف روح اسلام و تعالیم اسلامی و فطرت پاک بشر ارزیابی کرد و گفت: باید به طرفداران این تفکر باطل بگوییم که اگر به حزب الله لبنان و سوریه و یمن کمک نکنیم، دیگر خانه ای نداریم که بخواهیم چراغی به آن ببریم یا نبریم.

وی با یادآوری ضرب المثل« کلاه خودمان را بچسبیم تا باد آن را نبرد»، کاربرد این مثل در امر یاری مسلمانان مظلوم جهان از سوی جمهوری اسلامی را بی مورد دانست و تصریح کرد: این عبارت در این موضوع کاربردی ندارد، چرا که باید کلاهی وجود داشته باشد تا باد بتواند آن را ببرد یا نبرد، اما اگر به این کشورها کمک نکنیم دیگر اصلا خانه و کلاهی در کار نخواهد بود.

*سوریه و حزب الله لبنان، خط مقدم مبارزه با دشمنان اسلام و سپر مرزی جمهوری اسلامی

حجت الاسلام رنجبر، با اشاره به برخی شایعات که از سوی رسانه های معاند مبنی بر مبالغی قابل توجه که به عنوان کمک ایران به متحدان خود در منطقه اعلام می شوند، ابراز کرد: حتی اگر حرف آنان را بپذیریم که در طول جنگ سوریه، ماهیانه چیزی حدود 10 هزار تومان از طرف هر ایرانی به مسلمانان دیگر کشورها کمک شده است این رقم در برابر امنیت و آرامشی که در مرزهای ایران وجود دارد اصلا مبلغی به حساب نمی آید.

استاد حوزه علمیه، با بیان اینکه سوریه و حزب الله لبنان خط مقدم مبارزه با دشمنان اسلام و ایران و سپر مرزی جمهوری اسلامی هستند، اظهار کرد: اوباما در پاسخ به شخصی که از او پرسید که چرا ایالات متحده آمریکا، ایران را با تسلیحات نظامی خود نابود نمی کند جواب داد که البته ما می توانیم این کار را انجام دهیم، اما می دانیم که در مقابل هم حزب الله لبنان می تواند اسراییل را نابود کند.

*راز ماندگاری نهضت عاشورا پس از گذشت قرن ها زمان

وی با اشاره به خطبه حضرت سیدالشهدا(ع) به اصحاب خود مبنی بر اینکه همه شما در روز دهم محرم کشته خواهید شد و هر کس که بخواهد می تواند برگردد، گفت: در جای دیگر امام حسین(ع) صادقانه راز به شهادت رسیدن مسلم ابن عقیل به دست کوفیان را برای اصحاب خود آشکار می سازد، در حالی که هیچ فرمانده نظامی این اخبار محرمانه را فاش نمی کند تا اینکه مبادا سپاهیانش بترسند و او را تنها بگذارند.

حجت الاسلام رنجبر، صدق و صفا و زلالی نهضت امام حسین(ع) را راز ماندگاری آن در همیشه تاریخ عنوان کرد و افزود: آن صداقت و یکرنگی و پاکی سبب می شود تا امروز با گذشت سال های دراز از عاشورای سال 61 هجری قمری هنوز هم خیل عاشقان به نهضت عاشورای حسینی بپیوندند.

انتهای پیام/صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.