سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:11 - پنجشنبه 29 شهریور 1397

ماندگاری:

شرایط امروز کشور مانند شب عاشوراست/دشمن هرچه دارد به میدان نبرد با اسلام آورده

استاد حوزه علمیه با اشاره به شرایط فعلی کشور گفت: در شرایط سختی به سر می‌بریم که همانند شب عاشورا پایداری و مقاومت لازم است، شانه خالی کردن از مسؤولیت در چنین شرایطی دل امام عصر را به درد می‌آورد.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری در جمع عزاداران شهر داران در مسجد صاحب‌الزمان این شهر با اشاره به علل تأخیر در فرج حضرت قائم (عج) گفت: در روایات معصومین ما وجود دارد که اگر شیعیان ما بر عهد و پیمان خود باقی بودند، تاکنون ظهور قائم آل محمد محقق شده بود.

وی ادامه داد: فرج امام زمان (عج) هم قابل تعجیل است و هم قابل تأخیر و هرکسی می‌تواند خود را از عوامل تعجیل کنندگان و تأخیرکنندگان فرج قرار دهد.

این کارشناس مذهبی با اشاره به سخنان امام حسین (ع) با یاران خود در شب عاشورا گفت: امام (ع) در همان شب به یارانش گفت که فردا همه شما کشته خواهید شد و اگر کسی قصد دارد ما را ترک کند، می‌تواند این کار را انجام دهد و عده‌ای نیز این کار را کردند.

ماندگاری با اشاره به شرایط فعلی نظام گفت: در شرایط سختی به سر می‌بریم که همانند شب عاشورا پایداری و مقاومت لازم است، شانه خالی کردن از مسؤولیت در چنین شرایطی دل امام عصر را به درد می‌آورد.

وی بابیان اینکه دشمن هرچه  توان داشته به میدان آورده است، اظهار داشت: از جنگ سیاسی تا اقتصادی و فرهنگی نمونه‌های بارزی از این جنگ تمام‌عیار است و هدف دشمن فقط تغییر حکومت نیست، بلکه نابودی اسلام و قرآن و اهل‌بیت است.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: اگر ما پای‌کار باشیم، قطعاً دشمن شکست خواهد خورد و اگر عقب بکشیم، تاریخ این را نیز همانند تنها گذاشتن امام حسین (ع) در عاشورا ثبت خواهد کرد.

وی افزود: در شرایط حال حاضر جمهوری اسلامی افرادی که در مسیر نظام گام برمی‌دارند از افرادی که تنها در حرف ادعای حمایت از نظام رادارند غربال می‌شوند.

ماندگاری با اشاره به اینکه قصه ظهور امام زمان (عج) با داستان حضرت یوسف شباهت دارد، اظهار داشت: آمادگی ظهور در جامعه وجود ندارد و هرکه زودتر خود را به امام زمان (عج) معرفی کند، امام نیز به او نزدیک‌تر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای آمادگی ظهور به الگو نیاز داریم، اظهار داشت: اگر قرار است در شرایط سخت ظهور آماده‌باشیم، باید خود را غربال کنیم تا بتوانیم در دوران پس از ظهور در کنار حضرت باشیم.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.