سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:12 - چهارشنبه 28 شهریور 1397

عضو مجلس خبرگان رهبری:

اگر اشتباهی از مسئولی سر زد نباید آن را به رخ نظام کشید

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آیا ما چنین ایمانی به خداوند پیدا کرده‌ایم که در کمبودها پشت رهبر و انقلاب اسلامی‌مان را خالی نکنیم؟ گفت: اگر اشتباهی از مسئولی سر زد نباید آن را به رخ نظام کشید.

به گزارش اصفهان شرق، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در جمع عزاداران شب تاسوعای حسینی در مسجد امام (ره) اظهار داشت: شرایط زندگی شرایط یکسانی نیست در این شرایط گاهی راحتی وجود دارد گاهی ناراحتی، گاهی سلامتی و گاهی بیماری معمولاً افراد بر این باورند که امتحانات الهی در سختی‌ها است درحالی‌که هم در سختی و هم در راحتی انسان‌ها آزمایش می‌شوند.

وی افزود: آنجا که فقر به شما مسلط می‌شود صبرتان مورد آزمایش قرار می‌گیرد و آنجایی که دارایی دارید وظیفه شما نسبت به اموالتان مورد آزمایش قرار می‌گیرد، آنچه مسلم است در این فراز و نشیب‌های زندگی یک قانون قطعی وجود دارد که پروردگار رحمان و رحیم است، رحمان یعنی نسبت به همه مردم مهربان است و رحیم به معنای این است که به افراد خاص عنایت ویژه دارد، رحمانیت خدا شامل حال همه حتی ستم‌کاران می‌شود. هر که ظلمی بر دیگری مرتکب شد بنا نیست خداوند جان او را بگیرد، او نیز مانند بقیه انسان‌ها از سفره الهی بهره مند می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که رحمت ویژه، خاص مؤمنین است، گفت: ما اگر در زندگی در وسعت قرار گرفتیم شکر الهی را به‌جا می‌آوریم ولی اگر در تنگنا و فشار زندگی قرار گرفتیم برای رهایی از مشکلات خود به درگاه خداوند دعا می‌کنیم، اگر دعاهای ما مستجاب نشد می‌گوییم خداوند به ما نگاه نمی‌کند و ایراد می‌گیریم که نکند از چشم خداوند متعال افتاده باشیم، افرادی که ایمانشان قوی نیست در سختی‌های زندگی سقوط خواهند کرد.

وی ادامه داد: یکی از پیام‌های عاشورا این است که هیچ‌گاه ارتباط خود را با خدا کم نکنیم و علاوه بر ارتباط، عشق ما نسبت به خدا هم نباید کم شود. این‌طور نباشد که اگر در سختی قرار گرفتیم ارتباط ما نیز قطع شود. ما باید ایمانی به خداوند پیدا کنیم که در همه شرایط به‌خصوص سختی‌ها کم نیاوریم و بگوییم تو ارحم الراحمین هستی و نمونه بارز این نکته حضرت ایوب (ع) است.

آیت‌الله مهدوی در ارتباط با یکی از نکاتی که باید در زندگی درس بگیریم، گفت: رابطه ما با خداوند چه زمانی مستمر و دائمی می‌شود؟ اگر دعای عرفه امام حسین (ع) را بخوانیم در می‌یابیم که بیش از نصف این دعا تشکر و قدردانی از نعمت‌های الهی است گاهی به‌صورت کلی و گاهی جزئی و سپس امام حسین (ع) در آخر می‌گویند توان شمارش نعمات بیشمار تو را ندارم، چه کسی دارد این‌گونه به خدا عشق می‌ورزد؟ کسی که می‌داند مدتی بعد در کربلا خودش و یارانش تکه تکه خواهند شد.

وی اضافه کرد: آیا ما چنین ایمانی به خداوند پیدا کرده‌ایم که در کمبودها پشت رهبر و انقلاب اسلامی‌مان را خالی نکنیم؟ خیلی از افراد هستند زمانی که در سختی‌ها قرار می‌گیرند به همه‌چیز بدبین می‌شوند کافی است اشتباهی از مسئولی سر بزند که قطعاً هم سر می‌زند آنگاه همین اشتباه را به رخ می‌کشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: زمانی که انسان‌ها با روز قیامت مواجه می‌شوند آن‌چنان در تعجب قرار می‌گیرند که به خداوند می‌گویند رحم کن، در آن هنگام خدا می‌گوید اگر رحم کرده باشی مورد رحم قرار می‌گیری. کسانی هستند که مالی را به گران‌ترین شیوه به فروش می‌رسانند، مسئولینی حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند آیا این پول‌ها حلال است؟ این‌ها فریب‌کاری است، اما بدانید باید همیشه در مسیر صحیح حرکت کنید‌.

انتهای پیام/‌‌تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.