اصفهان شرق

طرح ویژه کنترل راه‌های اصفهان اجرا می‌شود

کدخبر: 175498
1397/06/28 در ساعت 10:55

به گزارش اصفهان شرق، به‌نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسین پورقیصری اظهار داشت: با توجه به اینکه در روزهای آخر هفته برپایی مراسم‌های عزاداری با بازگشت مسافران تابستانی به مقصدهای خود همزمان شده پلیس راه استان اصفهان به منظور تسهیل در عبور و مرور و امنیت و ایمنی بیشتر مسافران طرح ویژه کنترل راه‌های استان را به اجرا می‌گذارد.

وی افزود: به مسافران تابستانی توصیه می‌کنیم که سفر خود را به روز جمعه موکول نکنند و سعی کنند حتی المقدور سفر خود را به روزهای شنبه و یکشنبه که حجم ترافیک در جاده‌ها کم است، بیندازند.

رئیس پلیس راه استان اصفهان بیش از 60 درصد تصادفات فوتی را مربوط به شب‌ها عنوان کرد و گفت: به مسافران توصیه می‌کنیم حتی المقدور از مسافرت در شب خودداری کنند و این نکته را نیز مد نظر داشته باشند که می‌بایست هر 2 ساعت رانندگی 15 دقیقه در حاشیه امن جاده به استراحت پرداخته و مجدداً به رانندگی خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: یکی از عوامل مهم کشته شدن سرنشینان خودروها در هنگام واژگونی نبستن کمربند ایمنی است که منجر به پرت شدن آنان از داخل خودرو می‌شود.

پورقیصری خاطرنشان کرد: تجاوز به چپ ناگهانی خودروها یکی دیگر از عوامل مهم وقوع حوادث ناگوار در جاده‌ها است و در جمعه گذشته در یکی از محورهای استان با تصادف یک کامیون با سواری پراید روبرو بودیم که 3نفر کشته داشت و شب گذشته نیز براثر برخورد یک دستگاه سواری پراید با کامیون 2 نفر کشته شدند که تجاوز به چپ ناگهانی یکی از خودرو ها عامل به وجود آمدن این حوادث بود.

وی با اشاره به عزاداری مردم روستاها در حاشیه جاده‌های اصلی روستا، اظهار داشت: این کار علاوه بر اینکه باعث اختلال در ترافیک می‌شود ایمنی عبور و مرور را نیز با مشکل مواجه می‌کند که در این زمینه توصیه می‌کنیم عزاداران قبل از به راه انداختن دستجات با پاسگاه پلیس راه منطقه هماهنگی لازم را داشته باشند تا تمهیدات ترافیکی لازم پیش بینی و از ایجاد خطر برای عزاداران جلوگیری به عمل آید.

رئیس پلیس راه استان اصفهان همچنین از اجرای طرح ویژه شد آمدی در سطح جاده‌های استان در روزهای تاسوعا و عاشورا خبر داد .

وی در ادامه با توجه به اقدامات پلیس در 5 ماهه امسال گفت: کارشناسان این پلس طی این مدت در زمینه صدور دفترچه 3 هزار و 784 مورد خدمات ارائه کردند.

این مقام انتظامی بیان کرد: سامانه سپهتن که سامانه هوشمند کنترل ناوگان حمل و نقل مسافربری است نصب آن بر روی 400 اتوبوس کنترل شده است.

وی از کاهش یک درصدی میزان تصادفات فوتی در جاده‌های استان طی 5 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: البته آمار تصادفات فوتی در شهریور ماه با افزایش بسیار بالایی همراه بود که پس از پایان تابستان و جمع بندی آمارها در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.

سرهنگ پورقیصری خاطرنشان کرد: 113 دوربین دستی و 105 دوربین ثابت، تخلفات رانندگان را کنترل میکند و همچنین 110 تردد شمار در جاده‌های استان وجود دارد که با استفاده از اطلاعاتی که این تردد شمارها می‌دهند گشت‌های خود را به نقاط پرتردد اعزام می‌کنیم.

انتهای پیام/