سرویس: غیر تولیدی 09:41 - چهارشنبه 28 شهریور 1397

تا پایان روز هفتم ماه محرم امسال انجام شد

نذر خون 4 هزار اصفهانی

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: طرح «نذر خون» با هدف ترویج و تشویق فرهنگ اهدای خون سالم، کافی و مستمر در ایام محرم در حال برگزاری است و تاکنون 4 هزار و 200 نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند.

به گزارش اصفهان شرق، مجید زینلی اظهار داشت: با هدف ترویج و تشویق فرهنگ اهدای خون سالم، کافی و مستمر در ایام محرم بخصوص در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی این اداره با تمام توان و ظرفیت در مراکز اهدای خون و پایگاه‌های سیار برای برگزاری عملیات بزرگ خون‌گیری ایام محرم در قالب «طرح نذر خون» مستقر شده است.

وی افزود: از ابتدای ماه محرم سال 1397 تا پایان روز هفتم محرم تعداد 4 هزار و 200 نفر جهت اهدای خون به مراکز فعال انتقال خون استان مراجعه کردند که از این میان تعداد 3 هزار و 200 نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان یادآور شد: طرح نذر خون در شهرهای اصفهان، خمینی‌شهر، کاشان، نجف‌آباد، خوانسار، گلپایگان، نائین و شهرضا از ابتدای ماه محرم شروع شده و تا اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در روز چهارم محرم طرح ویژه خمینی‌شهر برگزار شد که در این روز مردم با مراجعه به مراکز فعال ثابت و سیار این شهر اقدام به انتقال خون کرده و بیش از 550 نفر در این طرح مشارکت داشتند، از این میان تعداد 410 نفر موفق به اهدای خون شدند.

زینلی تصریح کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در شهر خمینی‌شهر مرکز ثابت اهدای خون شهرستان و مرکز سیار واقع در کوشک، بلوار امام، ساختمان شورای حل اختلاف از صبح تا بعد از ظهر پذیرای شهروندان هستند.

وی اذعان داشت: ارائه کارت ملی برای اهدای خون الزامی است، همچنین از افرادی که در طرح نذر خون تاسوعا و عاشورای حسینی موفق به اهدای خون نمی‌شوند درخواست می‌شود در روزهای آتی به تدریج و مستمر به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان خاطرنشان کرد: مرکز جامع اهدای خون شهر اصفهان واقع در میدان خواجو در روز تاسوعا در نوبت صبح فعال خواهد بود.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.