اصفهان شرق

صفر تا صد ارزهای دیجیتال

کدخبر: 175477
1397/06/27 در ساعت 10:36

به گزارش اصفهان شرق، حمیدرضا آقائی شامگاه دوشنبه در نشست تخصصی صفر تا صد بلاک چین و پول‌سازی با ارزهای دیجیتال در رابطه با ویژگی‌های شاخص ارزهای دیجیتال اظهار کرد: هزینه پایین تراکنش ارزهای دیجیتال، شفافیت معاملات، سرعت‌ بالا و زمان اندک مورد نیاز برای جابجایی این ارزها از جمله مهم‌ترین وجه تمایز آن‌ها با سایر ارزها است.

وی در همین راستا افزود: هزینه تراکنش جابجایی ارزهای دیجیتال در اغلب موارد صفر است و در آن دسته از سایت‌ها که برای جابجایی این ارزها هزینه دریافت می‌کنند نیز در ابتدا از انتقال‌دهنده سؤال پرسیده می‌شود که آیا تمایل به پرداخت هزینه دارد یا خیر و در مرحله بعد در صورت تمایل پرداخت هزینه انجام خواهد شد.

مدرس صنعت بلاک چین و رمز ارز خاطرنشان کرد: سقف انتقال وجه به‌ وسیله ارزهای دیجیتال نیز نامحدود است و این امر یکی از مزیت‌های اصلی مبادله ارزهای دیجیتال است.

آقائی در ادامه تصریح کرد: برخی از افرادی که با ارزهای دیجیتال آشنایی ندارند به دلیل اطلاعات اندکی که از این صنعت دارند، مبادله این ارزها را نوعی کلاه‌برداری می‌دانند.

وی در پاسخ به این ابهام گفت: از آنجایی‌ که در ارزهای دیجیتال اساساً مالکیتی وجود ندارد، بنابراین نمی‌توان ادعا کرد که دادوستد این ارزها نوعی کلاهبرداری است.

محقق و مشاور صنعت بلاک چین یکی دیگر از مزیت‌های این ارزها را برشمرد و اذعان داشت: صرفه‌جویی در زمان از طریق به حداقل رساندن زمان جابجایی یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد ارزهای دیجیتال است، به‌ طوری‌ که میانگین بین 10 دقیقه تا 60 دقیقه زمان نیاز است تا جابجایی به‌ وسیله ارزهای دیجیتال صورت گیرد.

آقائی در همین راستا افزود: آن دسته از افرادی که فعالیت تجاری دارند، می‌توانند از این ویژگی منحصربه‌فرد ارزهای دیجیتال در به حداقل رساندن زمان تجارت خود استفاده کنند.

وی در رابطه با دیگر مزایای ارزهای دیجیتال گفت: دادوستد این ارزها کاملاً شفاف انجام می‌شود و هرکسی می‌تواند ببیند که تراکنش‌ها در چه زمانی، کجا و به چه میزانی انجام می‌شود.

این محقق و مشاور صنعت بلاک چین در رابطه با نحوه معاملات بیت کوین اظهار داشت: در دادوستدهای ارز بیت کوین واسطه‌ها حذف‌شده و درواقع معامله ارز به‌ صورت همتا به همتا و بدون دخالت نهاد واسط انجام می‌شود.

آقائی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد ارز قابل معامله بیت کوین محدود است و همین محدودیت سبب ارزندگی ارز شده است.

وی در رابطه با امکان عرضه ارزهای دیجیتال در بهابازارهای خارجی گفت: یکی از بورس‌های خارجی در حال بررسی امکان عرضه ارزهای دیجیتال است که در صورت محقق شدن این امر و افزایش سهولت در مبادله این ارزها، می‌توان انتظار رشد قیمت و افزایش ارزندگی این دست از ارزها را داشت.

آقائی در پایان تصریح کرد: در چند سال آتی ارزهای دیجیتال جایگزین ارزهای فیزیکی خواهد شد و به همین دلیل باید هر چه سریع‌تر با دنیای ارزهای دیجیتال آشنا شد و همراه با پیشرفت تکنولوژی به استقبال مبادلات به‌روز در محیط بین‌الملل رفت.

انتهای پیام/فارس