سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:32 - سه شنبه 27 شهریور 1397

رئیس اتحادیه پولک و نبات اصفهان مطرح کرد

شیرینی چای روضه در دست دلالان

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پولک و نبات و قند اصفهان با گلایه از عدم تخصیص شکر دولتی، گفت: شکر مورد نیاز خود را از بازار آزاد و از طریق دلالان تهیه می‌کنیم.

به گزارش اصفهان شرق، علیرضا شیروانی در خصوص آخرین قیمت پولک، قند و نبات در ایام محرم اظهار کرد: تاکنون که افزایش قیمتی نداشتیم اما در تأمین مواد اولیه دچار مشکل جدی هستیم چرا که شکر به واحدهای پولک و نبات‌ساز تحویل داده نمی‌شود.

وی با بیان این‌که کارخانه‌های تولید شکر اعلام کرده‌اند که به هر اتحادیه تنها 10 تن شکر در هفته تعلق می‌گیرد، افزود: این در حالی است که کارگاه‌های پولکی و نبات روزانه بین 10 تا 15 تن مصرف شکر دارند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پولک و نبات و قند اصفهان با بیان این‌که با این وضعیت از خیر شکر کارخانه‌ها گذشتیم، چراکه با این‌که شکر دارند اما از توزیع آن بین اتحادیه‌ها خودداری می‌کنند، عنوان کرد: هنوز نظارت کاملی روی این کار نیست، در ایام محرم نیز هیچ کمبودی برای تأمین پولکی و نبات نداریم و قادر به رفع نیازها هستیم.

وی با بیان این‌که این اتحادیه شکر خود را به صورت آزاد و از طریق دلالان تهیه می‌کند، مطرح کرد: شکر در بازار آزاد هر کیلویی 3 هزار و 200 تومان است در حالی که دولت اتحادیه را مجبور کرده است که شکر را به قیمت 2 هزار و 720 تومان خریداری کند.

شیروانی ادامه داد: این در حالی است که همین شکر دولتی هم عملاً به دست ما نمی‌رسد و کارخانه‌های تولید شکر از توزیع آن خودداری می‌کنند، وقتی شکر دولتی نمی‌تواند همه نیازهای اتحادیه را مرتفع کند ما نیز از دلالان بازار آزاد خرید می‌کنیم، شکر در بازار آزاد به وفور هست اما شکر دولتی نیست.

وی با بیان این که هیئات مذهبی هر مقدار پولک و نبات احتیاج داشته باشند از قبل تأمین است، در پایان گفت: ما به‌التفاوت قیمت آزاد شکر و قیمت دولتی آن روی آنالیز محصول حساب می‌شود.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.