سرویس: غیر تولیدی 10:00 - یکشنبه 25 شهریور 1397

رئیس اتحادیه لوازم‌التحریر اصفهان:

هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد/ لزوم برخورد با معلمان فروشنده لوازم‌التحریر

رئیس اتحادیه صنف لوازم‌التحریر استان اصفهان گفت: در حال حاضر همه لوازم‌التحریر مورد نیاز محصلان در بازار در دسترس است و متقاضیان در حال تهیه وسایل مورد نیاز خود هستند.

به گزارش اصفهان شرق، اکبر چیت‌ساز در رابطه با وضعیت بازار لوازم‌التحریر در واپسین روزهای شروع سال تحصیلی اظهار کرد: در حال حاضر همه لوازم‌التحریر موردنیاز محصلان در بازار در دسترس است و متقاضیان در حال تهیه وسایل موردنیاز خود هستند.

وی در همین راستا افزود:  تقاضای خرید لوازم‌التحریر همانند سال‌های گذشته است و بازار لوازم‌التحریر نیز همچون بازارهای دیگر از افزایش قیمت متأثر شده اما همه لوازم موردنیاز در دسترس است.

رئیس اتحادیه لوازم‌التحریر در اصفهان در رابطه با عرضه کتب درسی بیان داشت: فعالان این صنف توزیع‌کنندگان اصلی کتب درسی هستند که قیمت این بخش نیز توسط آموزش و پرورش تعیین می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تقاضا برای لوازم‌التحریر ایرانی بیشتر است یا خارجی، اذعان داشت: هر گروه متقاضیان خاص خود را دارد و انتخاب از بین این دو گروه لوازم‌التحریر، کاملاً سلیقه‌ای است؛ این در حالی است که رادیو و تلویزیون با تبلیغات مؤثر خود مردم را به خرید لوازم‌التحریر ایرانی دعوت می‌کنند.

چیت‌ساز در همین زمینه اضافه کرد: برخی از معلمان نمانام‌های خاصی را به دانش‌آموزان پیشنهاد می‌دهند و آن‌ها را تشویق به خرید نمانام‌های مشخص می‌کنند، به این افراد نیز توصیه می‌کنیم به جای تشویق به خرید برند خاص، انتخاب را به عهده خود دانش آموزان بگذارند.

وی با اشاره به فروش لوازم‌التحریر در برخی مدارس گفت: علی‌رغم اینکه وظیفه اصلی معلم و مدیر یک مدرسه آموزش و پرورش محصلان است، با این حال در برخی از مدارس شهر فروش لوازم‌التحریر انجام می‌شود.

رئیس اتحادیه لوازم‌التحریر در اصفهان با تأکید بر این امر که اقدام معلمان و مدیران این قبیل مدارس حق‌الناس محسوب می‌شود، تصریح کرد: فعالان این صنف 8 ماه در منتظر می‌ماند تا با شروع مدارس رونق به کسب و کار آن‌ها باز گردد اما این اقدام برخی از ملمان و مدیران باعث می‌شود که نه تنها این بخش از فعالیت اصلی خود باز بماند بلکه بازار فعالین این اتحادیه نیز تحت تأثیر قرار گیرد.

وی در همین راستا بیان کرد: اتاق اصناف و اتحادیه لوازم‌التحریر مکاتباتی را با آموزش و پروش انجام داده و درخواست کرده است که فروش کتب کمک‌درسی و لوازم‌التحریر توسط معلمان و مدیران مدارس انجام نشود، اما این اقدام تا کنون مثمر ثمر واقع نشده است.

چیت‌ساز با بیان مثالی گفت: یک کتاب کمک‌درسی مشخص با قیمت معین توسط برخی معلمان مدارس از تهران خریداری شده و با درصد سود مشخص در اختیار دانش آموزان قرار گرفته و  از تفاوت قیمت این بخش سود خوبی شناسایی شده است.

وی در همین راستا اضافه کرد: این در حالی است که لوازم‌التحریرفروشان فعال در سطح شهر به خاطر این اقدام صورت گرفته، در فروش همین کتاب مشخص ناتوان مانده‌اند و مجبور به مرجوع کردن تعدادی از کتاب‌های خود شده‌اند.

رئیس اتحادیه لوازم‌التحریر در اصفهان خاطر نشان کرد: معلمان و مدیران این دست از مدارس دیگر هزینه‌هایی نظیر اجاره مغازه، پرداخت حقوق و سایر هزینه‌های ثابت یک واحد صنفی را پرداخت نمی‌کنند و همین امر فشار مضاعفی را به واحدهای فعال این بخش وارد می‌کند.

وی خواستار برخورد با این قبیل مدارس در سطح شهر شد و گفت: با توجه به اینکه این اقدام به نوعی حق‌الناس محسوب می‌شود ، به منظور جلوگیری از این اقدامات مسؤولان باید راهکاری را در نظر بگیرد که با مدارسی که اقدام به فروش لوازم‌التحریر و کتب کمک‌درسی می‌کنند برخورد شود.

چیت‌ساز در پایان اظهار داشت: در حال حاضر در رصدی که از بازار لوازم‌التحریر به عمل آمده همه اقلام به وفور در اختیار متقاضیان است و کمبودی مشاهده نشده است.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.