اصفهان شرق

نفس های یک مرکز بهداشتی به شماره افتاد/ مسئول پذیرش و نیروی خدماتی که تزریقات هم انجام می دهد!

کدخبر: 175285
1397/06/24 در ساعت 16:06

به گزارش اصفهان شرق، مرکز بهداشتی درمانی شهر حسن آباد که قبل از انقلاب ساخته شده است، بعد از انقلاب دارای امکاناتی مانند داروخانه، آزمایشگاه، تزریقات براداران و خواهران، تنظیم خانواده، پزشک دائم، پرستار خواهر و برادر واحد مبارزه با بیماری ها و حیاطی سرسبز و … بود و خدماتی خوبی به مردم ارائه می داد.

در آن زمان روستاها نیز دارای مکانی برای مراجعه بیماران بود که دارای پزشک و داروهای ضروری بود، حتی بعضی روستاها، مانند روستاهای دستجرد و کمال آباد دارای شیفت شبانه نیز بودند.

حال مردم این سؤال را دارند که با توجه به رشد و توسعه بهداشت که هر روز وزیر و مسئولان بهداشتی در پشت تربیون ها سخن از آن می زنند کجا رفته است؟ پس چرا در منطقه جرقویه علیا به جای پیشرقت و توسعه هم امکانات را حذف کردند و کار به جایی رسیده است که مسئول پذیرش و مستخدم، کار تزریقات را انجام می دهد؟ و شیفت های مرکز بهداشتی درمانی شهر حسن آباد و روستاها را نیز تعطیل شد.

یکی از ساکنان منطقه در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: چرا بعضی افراد برای جمع کردن آراء ( نمایندگان مجلس و اعضای شوراها) هنگام رای ریزی و انتخابات حرف از تجهیز کردن مراکز بهداشتی را می زنند و می گوینند رای بدهید ما پیگیر مشکلات هستیم ولی وقتی رای را گرفتند دیگر یادشان نیست که چه گفتند؟ این افراد در پیش خدا چه حرفی برای زدن دارند؟

وی با اشاره به حذف شیفت شبانه در مرکز بهداشتی درمانی شهر حسن آباد، ادامه داد: این مرکز تا چند ماه پیش دارای شیف شبانه بود ولی اعضای شورای اسلامی روی موضوع پرستار زن حساس شدند و این را فقط مشکل مرکز دانستند.

وی افزود: با پیگیری این موضوع در اواخر خردادماه یک پرستار زن را معرفی کردند و در عوض شیفت شبانه را خذف کردند، اینجا اعضای شورای اسلامی شهر حسن آباد چرا این موضوع را پذیرفتند شیفت شبانه مهمتر بود یا پرستار زن؟ ما که حدود 20 سال پرستار زن نداشتیم و مقرر شده بود که خواهران برای تزریقات به زایشگاه مراجعه کنند، مشکلی پیش نیامد ولی حضور بیماران قلبی و تصادفی در شب در این مرکز بیشتر است.

وی در ادامه تصریح کرد: بعد از یک هفته این پرستار زن نیز دیگر در محل کار حاضر نشد در اینجا نه تنها پرستار زن نیامد بلکه شیفت شبانه را نیز از دست دادیم. اگر کمی مدیریت به خرج می دادید شما باید پرستار زن را یک دو هفته به صورت آزمایشی دعوت می کردید و اگر در این مرکز حاضر به کار کردن بود بعد شرط حذف شیفت شبانه را بپذیرید.

قابل توجه مسئولان بهداشت شهرستان اصفهان

فرض بر این که پرستار زن هم در این مرکز حاضر به کار کردن بود، این پرستار تا ساعت اداری 14 در این مرکز حضور داشت آیا مردم از این ساعت تا فردای آن روز نباید مریض شوند که شما این شرط را گذاشتید؟

آیا شما خبر دارید که مسئول پذیرش و مستخدم مرکز کار تزریقات را انجام می دهد؟ آیا اصلا ناظرین شما (حراست) به این مرکز توجهی دارد؟ اگر در شب خدای ناکرده یک بیمار قلبی نیاز به احیا داشته باشد یا تصادفی روی دهد آیا کسی که اصلا هیچ آگاهی از این موارد ندارد می تواند کاری انجام دهد؟ و اگر اتفاق ناگواری افتاد چه کسی مقصر است؟ آیا باید اتفاقی بیفتد تا شما مسئول در محل حاضر شوید؟

یک مرکز درمانی باید ظاهری شاد داشته باشد

وقتی یماری وارد حیاط مرکز بهداشتی درمانی شهر حسن آباد می شود بجای اینکه این محیط شاداب و سر سبز باشد و از دردش کاسته شود تازه درد وی دو چندان می شود چراکه در سالهای قبل درختانی به زحمت کاشته شده ولی امروز با توجه به داشتن مستخدم همه در حال خشک شدن است و حیاط جارویی به خود ندیده است و علت اصلی آن بی مدیریتی و کاستی عوامل نظارتی بالاتر می باشد.

سال گذشته برای آبیاری درختان شهردار وقت اقدام به لوله گذاری کرد تا در مصرف آب صرفه جویی شود و عمل آبیاری به راحتی انجام شود البته از آب شرب برای آبیاری استفاده نمی شود، این مرکز دارای چاهی است که می تواند کفاف آبیاری فضای سبز را داشته باشد ولی این کار به بهانه کمبود آب رها شده است و درختان در حال خشک شدن هستند.

از مسئولان مربوطه می خواهیم که فقط در پشت تربیون ها حرف از حمایت از مردم محروم نزنند بلکه در عمل این کار را انجام دهند چراکه بعضی از این کارها که دلار نمی خواهد مدیریت قوی می تواند بعضی از این مشکلات را حل کند.

انتهای پیام/