سرویس: اخبار شهرستان 14:00 - شنبه 24 شهریور 1397

فرمانده حوزه امیرالمؤمنین(ع) بخش کوهپایه:

اردوهای جهادی انسان را از خواب غفلت بیدار می کند/ رنگ جهاد و محرومیت زدایی در کوهپایه

علیخانی گفت: روحیه انسان دوستی و نوع دوستی در فرد، به دلیل دور کردن انسان ها از تجملات دنیا در این اردوها، افزایش پیدا می کند، در واقع در این اردوهای جهادی است که انسان از تجملات و خودبینی دست می کشد و از خواب غفلت بیدار می شود.

سرگرد مصطفی علیخانی امروز در گفت و گو با خبرنگار اصفهان شرق، اظهار کرد: اردوهای جهادی مصداق انفاق در راه خدا از طریق جسم و روح است و جوانان ما از باب اشتیاقی که به هموطنان خودشان و مؤمنان دارند و به دلیل ایمان کاملشان در این اردوهای جهادی شرکت می کنند.

وی افزود: یکی از ویژگی های این اردوها جهاد وار بودن است، یعنی همان طور که از جهاد بر می آید جهد و کوشش است؛ کوشش آن ها قابل تقدیر و تشکر است به واسطه همین روحیه جهادی جوانان ما، دشمن جرأت تعدی به ایران اسلامی ندارد.

*حضور در همه عرصه ها

فرمانده حوزه امیرالمؤمنین(ع) بخش کوهپایه تصریح کرد: دشمن می داند همین جوان هایی که امروز وقت شریفشان را صرف هموطنان خودشان می کنند همان مواقع هم جسم و روحشان را برای حفظ این نظام و حفظ مملکت امام زمان (عج) و این مردم خرج می کنند.

علیخانی خاطرنشان کرد: روحیه انسان دوستی و نوع دوستی در فرد، به دلیل دور کردن انسان ها از تجملات دنیا در این اردوها، افزایش پیدا می کند و این جوانان  کسانی هستند که از دنیای مادی دل کندند و به معنای واقعی انسان دوست هستند، در واقع در این اردوهای جهادی است که انسان از تجملات و خودبینی دست می کشد و به محرومان و مستضعفان خدمت می کند و اردوهای جهادی انسان را از خواب غفلت بیدار می کند.

* اردوهای جهادی انسان را از خواب غفلت بیدار می کند

علیخانی با اشاره به آیه “سیرو فی الارض” در قرآن کریم، بیان کرد: معنای این آیه، این نیست که انسان به جایی برود و از دیگر موضوعات غفلت کند به همین دلیل است که می بینیم اردوهای جهادی انسان را از خواب غفلت بیدار می کند ضمن این که می بینیم در این اردوها فرد جهادگر  از آن ها عبرت بگیرد و این عبرت است که زمینه شادی افراد را فراهم می کند و همچنین این اردوها خستگی های روحی انسان را هم برطرف می کند.

وی خاطرنشان کرد: شاید تصور شود که جوانان در این اردوها تن خود را خسته می کنند ولی برعکس، در این اردوها تن و روح انسان شاداب می شود و شادی آن ها شرعی است برخی گمان می کنند شادی فقط رفتن کنار دریا و خستگی است اما حضور در اردوهای جهادی خستگی های روحی انسان را هم برطرف می کند شاید این روحیه را خیلی ها درک نکنند چرا که “شنیدن کی بود مانند دیدن” تا افراد تجربه نکنند نمی توانند این نشاط را درک کنند.

*دوری از تجمل دوستی و دنیا پرستی

علیخانی در ادامه گفت: متأسفانه شاهد این هستیم که آدم ها در این دنیا آن مهربانی و عطوفت را که باید نسبت به هم نوع داشته باشند ندارند و شاید نسبت به یک حیوان بیشتر ترحم می کنند دلیل این روحیه، تجمل دوستی و دنیا پرستی افراد است اما روحیه جهادی سبب می شود که انسان از دنیا چشم بدوزد و خدمت گزاری اش به خلق، بیشتر شود و زندگی برای انسان ها آسان و شیرین می شود.

فرمانده ناحیه امیرالمومنین بخش کوهپایه اظهار کرد: این روحیه جهادی، یک روحیه دینی محض نیست بلکه هم دنیا و هم آخرت فرد در این روحیه و منش دیده شده است، چرا که زندگی برای انسان ها آسان و شیرین است دیدن مناطق محروم انسان را به داشته هایش قاطع می کند و به همین دلیل است که برخی از افراد همیشه احساس کمبود می کنند و زندگی را بر خود سخت می گیرند این قناعت سبب می شود که خداوند بر نعمت هایش اضافه کند و انسان همیشه راضی باشد و از زندگی لذت ببرد.

علیخانی عنوان کرد: این حرکت های جهادی برای جوانان و افراد پا به سن گذاشته هم مفید است و تا وقتی که کسی در این اردوها شرکت نکند، نمی تواند آن ها را درک کند.

وی با بیان این که آیت الله بهجت(ره) فرمودند: این اردوها رضایت آقا حضرت حجت(عج) را در پی دارد، تصریح کرد: چرا که بعد از انجام واجبات و مستحبات هیچ عملی بالاتر از این نیست که انسان خدمت بکند آن هم به صورت جهادی، این جهادی بودنش یک حسن است، جهادگران بدانند که آقا امام زمان(عج) به آن ها عنایت خاصی دارد و برخی از جوانان که به این اردوها رفته اند این عنایت را مشاهده کردند.

* اقدامات انجام گرفته در بخش کوهپایه

علیخانی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در بخش کوهپایه، بیان کرد: حوزه بسیج امیر المؤمنین(ع) در راستای تحقق بخشیدن به منویات مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) در خصوص جهاد خدمت و محرومیت زدایی با به کارگیری ۲ گروه جهادی در بخش کوهپایه در سال ۹۶ و ۹۷ خدمات شایانی به مناطق روستایی و شهری محروم بخش ارائه داده است.

وی افزود: امضاء تفاهم نامه با کمیته حضرت امام خمینی(ره) و بهزیستی در خصوص تهیه و توزیع جهیزیه خانواده های محروم، ساخت خانه عالم در شهر تودشک، تهیه و تقسیم سبد کالایی بین مردم محروم بخش، مرمت و رنگ آمیزی مدرسه ابتدایی شهید رنجبر امامزاده قاسم، برداشت گندم و کمک به کشاورزان در روستاهای محروم بخش کوهپایه، مرمت و بازسازی خانه معلولین روستای سید آباد و دلگشا، جمع آوری محصولات آفت زده باغات کوهپایه، جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی به زلزله زدگان کرمانشاه، جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی به جبهه مقاومت از جمله اقدامات انجام گرفته در بخش کوهپایه است

فرمانده امیرالمومنین بخش کوهپایه گفت: مرمت و بازسازی مدرسه ابتدایی شهید ندیمی ورتون، نظافت و شستشوی کامل بارگاه ملکوتی امام زاده قاسم (ع)، مرمت و بازسازی منازل محرومین در مزرعه شور و یک لنگی به لطف همین اردوهای جهادی انجام شد

وی در پایان بیان کرد: از کلیه عزیزانی که ما را در این راه معنوی یاری داده اند خصوصا” بسیجیان عزیز که با روحیه جهادی در جهت ساختن ایرانی آباد و آزاد تلاش می کنند تقدیر و تشکر داشته و بنده حقیر دست تک تک این عزیزان را می بوسم و به وجود این برادران دریا دل افتخار می کنم.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.