اصفهان شرق

لزوم برنامه‌ریزی برای تسهیل سفر زائران حسینی/ شناسایی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز مسیر راهپیمایی اربعین

کدخبر: 175240
1397/06/24 در ساعت 10:51

به گزارش اصفهان شرق، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان، علیرضا جعفری جلسه برنامه‌ریزی، پیش‌بینی و ارتقای سطح خدمات سفرهای تابستانی و همچنین سفر زائران اربعین حسینی اظهار کرد: همواره در نیمه دوم شهریورماه حجم تردد مسافران افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به ضرورت آمادگی کامل ناوگان مسافربری استان اصفهان افزود: با توجه به شرایط موجود انتظار می‌رود تقاضای مردم نسبت به استفاده از حمل و نقل جاده‌ای بیش از پیش افزایش یابد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی و لزوم برنامه‌ریزی برای تسهیل سفر زائران حسینی گفت:‌ آسیب‌شناسی اقدامات سال گذشته ما را در بهبود کیفیت خدمات سفر به مردم یاری خواهد کرد.

وی عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی استان اصفهان در ارائه خدمات به زائران حسینی را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: ناوگان حمل و نقل مسافر و تمام دستگاه‌های ذیربط در امور سفر زائران اربعین باید از امروز نسبت به رفع مشکلات و موانع  پیش رو اقدام کنند.

جعفری خاطرنشان کرد: در سایه تعامل و هم‌افزایی می‌توان سطح خدمات ارائه شده به زائران اربعین حسینی را ارتقا داد.

حسین بیغمیان رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان نیز در این جلسه بیان داشت: شناسایی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در مسیر زائران اربعین حسینی امری ضروری و انکارناپذیر است.

وی تصریح کرد: با توجه به آغاز موج دوم سفرهای تابستانه و در پیش بودن مراسم اربعین حسینی، تمام دستگاه‌های ذیربط باید نظارت دقیق و مستمر خود بر ناوگان حمل و نقل مسافربری را در دستور کار قرار دهند.

رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان ارائه راهکار برای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت را از رویکردهای این جلسه برشمرد و اذعان داشت:‌ ارائه بسته‌های آموزشی حین سفر توسط اورژانس، آمادگی کامل مجتمع‌های خدماتی رفاهی برای پذیرایی از مهمانان، استقرار نیروهای امدادی و پلیس در جاده‌ها و… از جمله اقدامات پیش‌بینی شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با حضور و تعامل تمام دستگاه‌های ذیربط میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای به حداقل برسد.

انتهای پیام/